Откриха масивна галактика в ранната Вселена

Тя е голяма колкото Млечния път
24 окт 2019 11:03, Елка Василева
Откриха масивна галактика в ранната Вселена
Снимка: архив, Reuters

Международен екип от астрономи откри масивна галактика в ранната Вселена, съобщи Физ.орг. По-рано съществуването на подобна галактика се смяташе за невъзможно.

С помощта на мрежата от радиотелескопи АЛМА (ALMA - Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) в Чили специалистите случайно открили слабо излъчване, чийто източник се намира на разстояние 12,5 милиарда светлинни години от Земята.

Наблюдавани са частици прах, които са нагрети от звезди и се намират във вътрешността на млада галактика. Прахът формира гигантски облаци и скрива звездната светлина, а това прави галактиката невидима.

Откритата звездна система е голяма колкото Млечния път. Звездообразуването в нея обаче е 100 пъти по-бързо, отколкото в нашата галактика.

Откритието ще даде възможност да се разбере защо някои галактики в ранната Вселена бързо са навлезли в зряла възраст. Тези масивни звездни системи се откриват, когато Вселената е на едва една десета от сегашната си възраст, но не е установено как възникват. Откритието е направено при наблюдения на участък от небето, обхващащ площ, която съставлява по-малко от една стотна част от тази на лунния диск. Затова се предполага, че е възможно да съществуват и други подобни обекти.

Религиозни сектанти преди 4 години
Религиозните сектанти си вярвайте ако искате за вълшебни магъосници в облаците,ама не се мешайте в сложни за вас теми свързани с науката.

Няма по-невеж човек от невярващия!Това,че знаеш колко прави 2+2 не те прави образован!Образованието е трудна работа,и не е за всеки!

До Терри преди 4 години
А аз имамбчувството,че си невежа личност.Следвай си фанатичните религиозни дивотии и не се мешай в науката.

Галилейчо преди 4 години
"Прахът формира гигантски облаци и скрива звездната светлина, а това прави галактиката невидима."Ми явно е духнал вятър и е отвял праха! Кво толкова!

Има всички възможни форми, всики които могат да ви дойдат на ум, а как са се получили, ами много просто.., с помоща на всички възможни рецепти

Терри преди 4 години
Имам чувството, че Боговете от време на време пускат по някоя снимка, която да открият нашите астрономи. Защо го правят ли? Просто се забавляват от това как учените ни се тормозят.

Мюмюнчо Седефчов преди 4 години
Едно много важно откритие защото галактики вече трудно се намират в космосите.