Откриха нова комета в Слънчевата система

Заслугата е на кримски астроном любител
14 ное 2019 12:45, Елка Василева
Откриха нова комета в Слънчевата система
Снимка: архив, Reuters

Астрономът любител от кримското селище Научний Генадий Борисов - откривателят на първата междузвездна комета, откри нова комета в Слънчевата система, предаде ТАСС. Става въпрос за деветия открит от него звезден обект.

По-рано бе съобщено, че през август Борисов за пръв път в света откри междузвездна комета, която бе кръстена на него. Тя се намира на границата между съзвездията Рис и Рак и се движи със скорост около 30 км/сек.
"Открих новата комета в началото на ноември - каза Борисов. - Тя получи названието C2019V1 (Borisov)."

По думите му кометата се намира на границата между съзвездията Орион и Близнаци и след няколко дни ще навлезе в съзвездие Близнаци. "Това е далечен обект, който лети сред много звезди в Млечния път", поясни Борисов.

Той за пръв път откри комета през 2013 г., припомня БТА.

Откриха нова комента и сложихте снимка на астероид...

До пенапено-о, пределно семпла бабка си, за да разсъждаваш по сложни въпроси. Бях ти писал, но са ме изтрили - вземат страна! Добре е да не правят това!P.S. а новите карти на Google Крим е оцветен като територия на Руската федерация, а не на Украйна. Юридически Република Крим е федеративна република в състава на РФ.

Българин преди 4 години
Честито, Бойко! Само да не удари Земята и да избие всичко живо.

До Анонимен 9Да, така е, а и не споря. Просто е написано лаишки.Нека Силата бъде с всички!

Грамадният Кримски телескоп е направен още съветско време. За изстиване на стъклото на огледалото е била необходима една година, за да не се появят микропукнатини.Но щом Борисов е любител, вероятно е работил с друг инструмент, но също качествен.

Това е сребърният сърфист от фантастичната 4етворка

Е как в Слънчевата система, а е на границата между съзвездията Рис и Рак!? Поне елементарна обща култура имайте, драги ***! Сякаш Б. Борисов е писал статията.

Дарт Вадер преди 4 години
"...откри нова комета в СЛЪНЧЕВАТА система...""..."Това е далечен обект, който лети СРЕД МНОГО ЗВЕЗДИ в Млечния път"..."Еее, стига де, нерде Ямбол, нерде Стамбол!!!

пена преди 4 години
"Заслугата е на кримски астроном любител" - Искате да кажете украински любител. Държава "крим" няма!

майорски преди 4 години
До Vкак можа да напишеш толкова много простотий на толкова малко място !?

Красивиа чичко преди 4 години
Браво генералисимус борисов продалжаите да прославяте нашето село крън

V преди 4 години
Междузвездна комета трябва да е обект който гравитира между две звезди .Иначе какво превръща астероида в комета?Пак глупости. Юпитер влияел гравитационно на земята.Между Юпитер и Марс има астероиден обръч от камъни колкото юмрук и Юпитер не може да ги дръпне.А те са чак зад Марс.В същото време луната която е много по малка от Юпитер предизвиква приливи и отливи на земята обаче аз да вярвам на учените ,а не на фактите.Най голямо е гравитационното влияние когато Земята Луната и Марс са в една лини

Нима има държава или националност Крим?Надал майорканец ли е?