Следят ли ни извънземни чрез загадъчния астероид Умуамуа?

Умуамуа непрекъснато е обект на дебати
1 юли 2021 18:41, Нели Христова
Следят ли ни извънземни чрез загадъчния астероид Умуамуа?
Снимка: Pixabay

„Умуамуа, загадъчният астероид, който преминава през нашата Слънчева система, е много вероятно да е космически кораб, който извънземни са пуснали, за да получават сигнали от свои сензори, разположени на Земята“, каза професор от Харвардския университет, цитираб от "Сайънс".

Според Ави Льоб, древна извънземна цивилизация отдавна е монтирала сензори по цялата планета Земя, за да изучава живота тук, а скалата Умуамуа е просто „приемник“, който отчита измерванията от техните сензори.

„Цялостното поведение на Умуамуа сочи, че той е изкуствен обект на целенасочена мисия към Слънцето, целяща да събира данни от обитаемия регион близо до Земята. Може дори да се предположи, че той извлича данни от сонди, които вече са поръсени на Земята по-рано. В такъв случай „тънката, плоска форма на Умуамуа може да е тази на приемник“, каза професорът.

Предшественик на астероида може да е бил извънземен летателен апарат, който е депозирал малки сонди в земната атмосфера, без да бъде забелязан, тъй като е посетил Земята преди системата Pan-STARRS да започне своята дейност.

Необясними небесни "неща"

Льоб е стигнал до своята „теза“, разглеждайки голям брой явления на необясними неща в небето. Тези "неща", наречени необясними небесни феномени (ННФ), са или безпилотни апарати на Русия и Китай, както обикновено се смята, или извънземни, свързани с камъка Умуамуа.

Откакто Умуамуа навлезе в нашата Слънчева система през 2017 г., скалата непрекъснато е обект на дебати. Дали е част от астероид или комета не е известно, но е известно, че се върти и даже се ускорява, докато се движи през пространството. Това движение кара Льоб да заключи, че по-широките му плоски повърхности могат да съдържат оборудване, което може да улавя сигнали от всякакви скрити сензори или сонди.

Първоначално Умуамуа е смятан за комета и получава името C/2017 U1 (PAN-STARRS), а по-късно е прекатегоризиран като астероид с име A/2017 U1. Като последно е определен като хиперболичен астероид с междузвезден произход, уточнява за нуждите на обективността БГНЕС. Оумуамуа на хавайски език означава „посланик отдалеч, дошъл първи“. Съдейки по траекторията на приближаване, Оумуамуа най-вероятно идва от Вега, съзвездието Лира. Оумуамуа е първият открит от човека междузвезден обект. Астероидът с форма на пура е дълъг 400 метра и с диаметър около 30 метра.

ННФ или НЛО - нека кажат учените, а не правителството

„Вместо просто да се чудим за възможни сценарии, трябва да съберем по-точни научни данни и да изясним същността на ННФ“, пише Льоб в списание „SciAm“.

Той предлага да се разположат най-съвремени камери на широколентови телескопи, които наблюдават небето, на различни места, за да се разреши загадката с ННФ веднъж завинаги.

„Небето не е класифицирано. Само правителствените сензори са“, каза Льоб и добави, че е време учените, а не правителството на САЩ, да дадат свое обяснение на явлението.

Както бе отбелязано в скорошната ми книга „Извънземни“, аз не разчитам на научнофантастични истории, тъй като сюжетните линии често нарушават законите на физиката. Но трябва да сме отворени за възможността науката един ден да разкрие реалност, която преди се е смятала за измислица“, заключава ученият.

Още от Наука
Нулевият пациент: Откриха една от първите жертви на чумата

f преди 1 седмица
как не са се сетили наШте учЕни да закачат на свой ред една сонда за астероида - така хем ще ползва безплатен транспорт, хем и ние ще ги котра-разузнаваме :)

Qanon преди 3 седмици
До 64Поизнася се "нашА" (nasha), като ударението пада на втората сричка и означава заблуда.

Анонимен преди 3 седмици
Астероидът следи плоските мозъци на ***. Какви извънземни, какви 5 лв? Авторите на тези абсурдни теории имат ли си представа колко огромен е космосът. Знаете ли колко пъти е по-голям Нептун от Земята? А можете ли да го видите с просто око на небето и да го различите от звездите? А си представете как се "вижда" нашата миниатюрна планета. Хайде сега да помислим, че някъде там на 1 милиард светлинни години има измънземни и те ни вижат... сериозно?

Анонимен преди 3 седмици
Да. Секс сутрин четат днес феке

Вогон преди 3 седмици
Вогоните идат, за да разрушат земята, която пречи за построяването на космическа магистррала - рожба на хиляди петилетки. Прашчай Земля!

Optimus преди 3 седмици
Вижте, земляни, на вашата планета преди милиони години се е разбил кораб на десептикони. Това са малки роботчета, но заедно, те са непобедими. Ние, автоботите, ги издирваме и ги събираме, за да не попаднат в ръцете на злият робот Мегатрон, който иска да завладее вашата галактика

Анонимен преди 3 седмици
Извънземни едва ли ще се крият от нас с какво ще сме опасни за тях, Те просто ще дойдат,ако ги има.

Смотан преди 3 седмици
Дреме ми да носят бира и скара

Анонимен преди 3 седмици
НЕ НИ ЗАНИМАВЙТЕ С ГЛУПОСТИ, НЯМА ИЗВЪНЗЕМНИ НА НАШАТА СЛЪНЧЕВА СИСТЕМА, ЗАЩОТО ЛЪЖЕТЕ И БАЛАМОСВАТЕ ХОРАТА, НЕ РАЗБИРАМ! ЗАЩО ПРАВИТЕ ХОРАТА НА ***?

НАСА преди 3 седмици
на евреиски означава заблуда - происханся се като "насса" - ударението на последната сричка

Готин преди 3 седмици
Да изкажеш предположение, не е фатално. Фатално е когато представяш заключение. Тогава е ясно какво ти е в главата. Тук 99% от коментиращите имат "заключение". Простичко казано; Професора не е сигурен в това, което твърди но, ВИЕ сте сигурни в това, което казвате!?

Един от Юг преди 3 седмици
До Анонимен 49А бе приятел Oumuamua / Оумуамуа / Умуамуа / Маумуа... то на Нелито само ЛГБТ мамули и Тръмп и е в главата ти за правопис и нещо смислено написано от нея питаш!

У преди 3 седмици
Този сценарий е досуш като от "Среща с Рама"-Артър Кларк. Цилиндричен обект навлиза в Слънчевата система....за повече прочетете книжката, има я и в нета

Японец преди 3 седмици
Искат да му вземат голфа нов внос и да го внесат на техната планета да покажат на инженерите си как не трябва да се прави кола.

Германец преди 3 седмици
Народ, който вярва в рептили, илюминати, кемтрейлс, ХААРП, 5 джи чипове във ваксината и прочее дивотии, защо да не повярва, че го следят и извънземни отзад някакъв астероид. Сигурно искат да му вземят гоуфа, нов внос.

Lorda преди 3 седмици
До noname - Ти *** ли се роди или ходи на курсове?

Петко преди 3 седмици
Следят ги. Особено тези с алуминиевите шапки дето се пазят от 5G вълни.

КАКВО ДА СЛЕДЯТ преди 3 седмици
Едни ПРИМИТИВНИ маймуни и ***-подобни хора с глупави държави Нищо интересно заслужаващо каквото и да било наблюдение от извънземни.

Анонимен преди 3 седмици
Не се крийте, като се видя колко антиваксъри се навъдиха сигурно поне на половината от тях директно извънземните им снасят информация.

Анонимен преди 3 седмици
Следят ни, да. Според снимката с LED фенерче.