Японец, германец и италианец с Нобелова награда за физика

Отличието е за принос към изучаването на климата и разбирането на сложни физични системи
5 окт 2021 16:52, Елка Василева
Японец, германец и италианец с Нобелова награда за физика
Снимка: БГНЕС

Японецът Сюкуро Манабе и германецът Клаус Хаселман и италианецът Джорджо Паризи си поделят тазгодишната Нобелова награда за физика за "новаторски принос към разбирането ни на сложни физични системи", съобщава сайтът на Нобеловата фондация.

Деветдесетгодишният Манабе и 89-годишният Хаселман си поделят половината награда за "физическо моделиране на климата на Земята, количествена оценка на променливостта и надеждно прогнозиране на глобалното затопляне".

Кралската шведска академия на науките присъжда другата половина от наградата на 73-годишния Паризи за "откриване на взаимодействието на безпорядък и колебания във физични системи от атомни до планетарни мащаби".

Тримата тазгодишни лауреати получават Нобеловата награда за физика за изследванията си на хаотични и очевидно случайни явления.

Сюкуро Манабе и Клаус Хаселман полагат основите на познанията ни за климата на Земята и как човечеството влияе върху него.

Джорджо Паризи получава признание за революционния си принос към Теорията на неуредените материали и случайните процеси.

Отличените тази година открития показват, че познанията ни за климата се опират на солидна научна основа, базирана на строг анализ на наблюденията. Тримата лауреати са допринесли за придобиването на по-задълбочен поглед върху свойствата и еволюцията на сложните физични системи, казва Торс Ханс Хансон, председател на Нобеловия комитет по физика.

Сюкуро Манабе е роден през 1931 г. в Шингу, Япония. Има диплома от Токийския университет. Понастоящем работи в Принстънския университет, САЩ.

Клаус Хаселман е роден през 1931 г. в Хамбург, Германия. През 1957 г. се дипломира в университета на Гьотинген. Хаселман е професор в Института "Макс Планк" за метеорология.

Джорджо Паризи е роден през 1948 г. в Рим, Италия. Дипломира се през 1970 г. в университета "Сапиенца" и понастоящем е професор в него.

Рим, Берлин и Токио верни въ борбата, скоро ще наложат нов ред на земята!

До Анонимен 23 "а в щатите никой няма да те пусне и се пръскаш от злоба." Имам 10 годишна бизнес виза за САЩ, и бях последно 2018 там. :))))))

До Анонимен 24 "90те ли ти е критерия ***?" Който и период да взема Русия е безнадеждно изостанала от западните държави в областта на научните признания. Взех от 90те, защото тогава би трябвало да е бил "златния век" на Путин. Вместо това наблюдаваме същата картинка както винаги.

90те ли ти е критерия ***? Акад. Иван Петрович Павлов (14 септември 1849 27 февруари 1936) е руски физиолог и психолог, академик. Лауреат е на Нобеловата награда за медицина и физиология за 1904 г. за изследванията си върху храносмилателната система. Известен е като баща на учението за висшата нервна дейност и на руската физиологическа школа. Павлов е първият учен, който описва явлението, известно днес като условен рефлекс, и доказва биологичните основи на психичната дейност.

***, учените пишат книги и трудове и ги канят навсякъде, а ти още чакаш зелена карта и тролиш в коментари. СССР и Русия не можеш да ги стигнеш по постижения, а в щатите никой няма да те пусне и се пръскаш от злоба.

От 90та година насам САЩ има 30 носителя на Нобелова награда по Физика. Русия, с малко под половината население на САЩ, има ... 5ма. Великобритания има 9. Германия има 8. Япония има 7. Канада има 6. Франция има 6. Абе, велики са руснаците, спор няма. :)))))

Кога ще ги стигнеш? преди 2 години
Николай Николаевич Семьонов (на руски: Николай Николаевич Семнов) е руски физик и химик. Получава Нобелова награда за химия през 1956 г. за работата си по механизма на химичната трансформация.През 1946 г. той и Капица са едни от основателите на Московския физико-технически институт, където създава и ръководи факултета по молекулярна и химична физика.Семьонов пише две важни книги, очертаващи работата му. публикувана през 1934 г., а през 1935 г. вече е издадена на английски. Това е първата книга в СССР, развиваща подробна теория относно разклоняващите се и неразклоняващите се верижни реакции

До За *** трола Още един, който е работил на Запад веднага щом е могъл да избяга от комунистическия "рай" :))))) Починал в Пало Алто, Калифорния :)))))) Чудя се кога ще стане дума за Гинцбург, или той не е долюбван от шефовете ви, та е трябвало малко да го "позабравят"? :)

Ганчооо ганчоо преди 2 години
Александър Михайлович Прохоров е руски учен, носител на Нобелова награда за физика за 1964 година, един от основоположниците на съвременното направление във физиката квантова електроника.

За Ганьоо трола преди 2 години
Алексей Абрикосов (физик)Нобелова награда за физика 2003г. познат със своите приноси в областта на физиката на кондензираната материя.Завършва Московския държавен университет през 1948. Защитава кандидатска дисертация през 1951 върху разпространението на топлината в плазма и докторска (1955) за квантовата електродинамика на обекти с висока енергия.

Кажи ***, коя професорска степен на Костя не разбра?2010 Knight Commander of the Order of the Netherlands Lion[37]2010 Honorary Fellow of the Royal Society of Chemistry (HonFRSC)[38]2010 Honorary Professor of Moscow Institute of Physics and Technology2011 Honorary Doctorate from the University of Manchester

До Анонимен 12. "После е учил в рая на Путин и е станал водещ учен." Мне, учен, който още дори не е направил докторат, НЕ Е "водещ учен". Тепърва е щял да става "водещ учен" и е станал такъв във Великобритания. Ако беше останал в "рая на Путин" сега щеше да препива с водка и да копае канавки някъде, по благоволението на някой руски олигарх, както се е случвало с много талантливи руснаци през стоте години управление на сатрапите. Явно не си запознат добре с историята на науката в Русия.

АнонимеН преди 2 години
До Анонимен 12/ ПРЕЗ ЕДНОТО МИ УХО ВЛИЗА ПРЕЗ ДРУГО ИЗЛИЗА ЕРДОГАНСКИ ПУТИНИСТЕ ИЛИ В ПРЕВОД ИДЕОТ НА ИДЕОТИТЕ!

Българин живеещ в България НИКОГА няма да бъде удостоен с Нобел, не защото нямаме умове, не. А защото дори и да имаме достоен, колегите му ще го изядат, ще го изолират, ще го оплюят и ще го смачкат психически. Ако човека е силен, ще напусне държавата и ще отиде да работи за някоя външна институция и там я британец, я някой друг ще му вземе идеите и ще ги превърне в Нобел. А ние пак ще цъкаме с език и ще дърпаме сънародниците в казана, единствения в ада, около който няма дяволи.

Ало, Гaньо, човекът е роден още преди Путин в рая на Сталин. После е учил в рая на Путин и е станал водещ учен. Водещите учени ги канят навсякъде по света и работят съвместно. Примерно в ЦЕРН има всякакви. А твоят Джон, ***, е роден в щатите и там е учил. Няма Нобелова награда, но пък им орден НРБ. Така че ***, първо завърши 8ми клас и опитай да гледаш по далеч грабтоваъа фактурка за тролене под носа си.

До А *** кога? Тоя руснак е работил в Англия, а преди това е станал доктор в Холандия. Някой, който да е станал в рая на Путин има ли, или това е най-доброто, което имаш?

АнонимеН преди 2 години
До А *** ЬО кога?/ ***-ЬО ОТДАВНА ИМА ТУРЧЕНЦЕ! ДЖОН АТАНАСОВ Е ИЗОБРЕТИЛ ПЪРВИЯ КОМПЮТЪР!

А Ганьо кога? преди 2 години
5 Роден е на 23 август 1974 г. в Нижни Тагил, Свредловска област, РСФСР, СССР. Завършва Московския физико-технически институт през 1997 г. със специализация наноелектроника.Носител е на Нобелова награда за физика за 2010 г. заедно с Андре Гейм за откриването на графена, с която става най-младия жив носител на Нобелова награда за всички области. На 31 декември 2011 г. му е присъдено рицарско звание, с което идва и обръщението към него сър Константин Новосьолов

До Я па я..! "А руснак кога ? Нали били втора световна сила." Ами, кога, чакай да откраднат нещо. Или евентуално след като изстрелят още някоя безаналогова анимация. За анимации дават ли Нобел?

Вече всичко е политика, промивки на мозъка и манипулация! Къде остана истинската наука? Нормално ли е за такова нещо да се връчва нобелова награда за физика? Изключвам италианеца.