Снимка: София Филм Фест
|
Как и къде се запознахте с Лий Даниълс? Как започнахте да работите заедно?
С Лий Даниълс ме запозна вицепрезидентът на Сони Класикс в Ню Йорк. Това се случи в края на 2004 година, когато бях на прослушване за първия филм, който после направихме заедно, “Shаdowboxer”. Той ми прожектира филма без никаква музика. Така се случи, че в залата имаше голямо пиано и още докато го гледах, започнах да свиря импровизирани мелодии по картината. На Лий му хареса моята музика, записахме я и я запазихме като саундтрак на филма. Това бе началото на общата ни работа.
Кое беше това нещо, което ви накара да напишете музиката за „Прешъс?
“Прешъс” бе особено въздействащ и за мен бе особено лесно да се вдъхновя.
Какъв тип музика избрахте за филма „Прешъс” и защо?
Музиката, която избрахме за “Прешъс”, беше особено ободряваща, повдигаща духа, съживяваща. Лий Даниълс искаше да има контраст между филмовата история и музиката, защото темата във филма е много мрачна.
Каква е ролята на музиката ви във филма?
Ролята на музиката във филма е да изрази вътрешните чувства и емоции на главния персонаж Кларис Джоунс – Прешъс.
Кой е най-трудният момент в процеса на писане на музика?
Най-трудният момент в процеса на създаване на музика е да проникнеш в подсъзнанието си и да останеш там, защото когато композирам на подсъзнателно ниво, се получава най-запомнящата се музика. И обратно – създаването на музика на съзнателно ниво винаги е доста аналитично.
Вълнувате ли се, че сте в България за 14-ия София Филм Фест?
Страшно съм развълнуван, защото не съм си идвал от много години. Велико е усещането да се завърнеш в страната, в която си роден ,и да вдъхнеш духа на българите, както и да почувстваш целия ентусиазъм около Фестивала.
Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase