"Квадратът" – тоталната принуда към политическа коректност

Един от най-обсъжданите филми в "Кино и психоанализа"
27 мар 2018 16:37, Петя Славова
1
"Квадратът" – тоталната принуда към политическа коректност
Снимка: София Филм Фест

"Квадратът" на Рубен Йостлунд - един от най-обсъжданите и награждавани филми на 2017 г., е в рубриката "Кино и психоанализа" днес от 20.00 ч. в Дома на киното, съобщават от София Филм Фест.

Филмът е посветен на тоталната принуда към политическа коректност - това е кошмарно и също толкова ужасяващо, както и всяка друга диктатура. За щастие, при все сериозната тема, филмът демонстрира изключителното въображение на неговите автори", коментира режисьорът Педро Алмодовар, председател на журито в Кан.

"Това е творба, която ще пожелая да видя отново именно защото е толкова богата и предизвикателна, в нея се съдържат толкова много различни неща. Политическата коректност може да се превърне в истински ад. Представен по толкова изключителен начин от майстор режисьор в киноистория, тя е важно да бъде видяна!" - допълва Алмодовар.

На 28 март рубриката продължава с "Нелюбов" на Андрей Звягинцев, една от най-разтърсващите творби на 2017 г. - "силна, тайнствена и ужасяваща история за една цялостна катастрофа на духа - жестока драма, облечена привидно в жанровата форма на криминален трилър".

"Филмът притежава хипнотична сила и непоносима неопределеност, която продължава до самия край. Това е история от съвременна Русия, чийто народ е оставен на благоволението на неумолими сили - липсата на любов е равнозначна на невъзможността на нашата планета да дава шанс за живот на човечеството, а обикновената необходимост да се осигури оцеляването се е изродила в безкраен стремеж към по-висок статус, пари, свобода да се домогнеш до по-добър апартамент, секс, лукс и себеутвърждаване в социалните медии.

И всичко това е ограничено от консервативните социални норми на християнството, конформизма и национализма. "Нелюбов" не притежава очевидното великолепие и размах на "Левиатан", като се доближава повече до язвителната драматургия на "Елена", но неговата страст и изключителна сила са неустоими", пише в "Гардиън" Питър Брадшоу.


1
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
1
0
 
0
 
! Отговори
Бря, преди 5 месеца
въх!