Подменят 1/3 от автобусите в София и тролеите, но до 2015

Пускат нови карти за пътуване и билети "паркирай и пътувай" в метрото
Обновена: 1 фев 2012 06:58 | 31 яну 2012 21:40,
56
Подменят 1/3 от автобусите в София и тролеите, но до 2015
Снимка: архив, Булфото

Амбициозна четиригодишна програма на Столичната община предвижда промени във видовете карти за пътуване, зоните за паркиране и обновяване на градския транспорт.

Мерките по програмата, която предстои да влезе за обсъждане в Столичния общински съвет, ще се реализират до 2015 година, съобщи зам.-кметът Любомир Христов.

През следващата година предстои внедряването на електронната система за таксуване и в автобусния транспорт, с което ще приключи поставянето на системата в целия градски транспорт.

Всички карти в градския транспорт до средата на тази година ще станат електронни, предвижда общината.

Изключение ще са само картата за един ден за всички линии и картите, които важат в цялата страна.

От началото на март ще започне предлагането на семеен пакет за родител и ученик, в който картата за пътуване за всички линии за двамата ще е с обща цена 60 лева.

Освен това ще има и бизнес пакет за фирми и служителите им, които са с над 50 души персонал. Ще се въведе и карта за метрото за двете му линии с цена 35 лева.

Ползването на картите с намаление за ученици и студенти през учебната година вече няма да изисква носенето на документ за това, че лицето учи през двата срока, а след еднократно въвеждане на данните в началото на годината.

Общината предвижда да се даде право на обучителите на кучета водачи да ползват безплатно градския транспорт.

От пролетта от употреба ще отпаднат талоните за пет пътувания, комбинираният билет за метро и наземен транспорт, петдневната карта за всички линии, месечните и тримесечните карти за една и две линии, месечните карти за две линии, тримесечните и шестмесечните линии за ученици, студенти и пенсионери.

От същия период предстои увеличаването и на глобата за нередовен пътник от 10.00 на 20.00 лева.

До две седмици в интернет страницата на Центъра за градска мобилност ще бъде пуснат калкулатор, с които всеки може да пресметне кой документ за превоз ще му е най-изгоден.

До края на 2013 година ще се завърши подмяната на тролейбусите в столицата, а с друга част - ще се изгради нова трамвайна линия от Духовна семинария през "Дианабад" до "Дървеница", както и ще се обнови изцяло трамвайното трасе по бул. "България".

С подготвен от общината в момента проект, с който ще се кандидатства през следващия програмен период на ОП "Регионално развитие", ще се строи тролейбусна мрежа, а част от проектираните 10 нови трасета ще се финансират и с бюджета на общината, посочи Христов.

През тази година ще влязат в експлоатация продължението на първа линия на метрото до бул. "Цариградско шосе" и втората линия - от "Обеля" до бул. "Черни връх".

Общината прогнозира, че тогава половината от пътуващите в надземен транспорт в тези направления ще ползват метрото, а половината от ползващите автомобили пак в тези участъци също ще пътуват под земята.

През 2014 година ще започне строителството на третата линия на метрото от "Овча купел 2" до бул. "Вл. Вазов".

Една трета от автобусите в София ще бъдат подменени за следващите четири години. Толкова са тези, които в момента се движат и са на възраст от 20 до 27 години.

Предвижда се да се преработят част от маршрутите на сега съществуващите линии,
както и пускането на 12 нови с цел подобряване на достъпа до метрото и до ключови спирки на градския транспорт.

Общината води разговори с регионалното министерство за промени в наредбата, регламентираща обособяването на бус-ленти. В момента такива се разчертават само при повече от три платна за движение в едната посока, а общината иска да може да се обособяват и при две платна за движение.

Столичната община ще работи по изграждането на места за паркиране между дърветата по няколко столични булеварда, където в момента заради паркирани автомобили е заето цяло платно от пътя. Един от тези булеварди е "Евлоги и Христо Георгиеви".

Христов обясни, че такива паркоместа ще се правят само там, където е възможно.

В частта "Синя зона" се предвижда сега съществуващата да се раздели на две части - синя и зелена зони.

Разликата ще е времето за разрешено паркиране - при първата -  до два часа, а при втората - до четири, както и времето на действие - от 8.00 до 20.00 ч. в "синята", а от 8.30 до 18.30 ч. - в "зелената".

С пускането на паркингите по метростанциите ще се въведе и системата "паркирай и пътувай" с облекчена цена за ползващите метрото като алтернативен превоз за придвижването им в града.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


56
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
22
3
 
24
 
! Отговори
Machiavelli преди 12 години
Купете най-старите трошки на швабите и пак ще е лукс в сравнение с тия миризливи ламарини дето се движат в Бг.
21
10
 
36
 
! Отговори
азз преди 12 години
Аз съм млад висшист работещ в София за 400 лв . Това са 200 евро , тези пари за 2 дена ги изкарват в нормалните държави . Е г-да костюмари , нормална ли държава ще ни правите или не ? Ако не , махайте се и да идват следващите .
20
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Нека да намалят и билетчето на 10 стотинки.
19
4
 
5
 
! Отговори
до ЦЕНЗУРА преди 12 години
Това е факт безспорен ! Затова тук няма хора,а всички научават веднага новините в другите сайтове,а в този плагиатстват и копират от тях.......аз лично влизам предимно в.......
18
1
 
8
 
! Отговори
до 23 преди 12 години
Тази година би трябвало да се роди спасителя
17
1
 
9
 
! Отговори
2012 преди 12 години
Кажете какво ще се случи през 2012, а не ни занимавайте с глупости!!!
16
1
 
2
 
! Отговори
до 20 преди 12 години
Ти пък нищо не каза да те таковам у мозъка и тебе като няма никой ко майната си търсиш бягай дето са многото хора.
15
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Не вярвам всичко им е ден до пладне, шум да се вдига като ще ги сменят ко чакат.
14
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
"През следващата година предстои внедряването на електронната система за таксуване и в автобусния транспорт, с което ще приключи поставянето на системата в целия градски транспорт.Всички карти в градския транспорт до средата на тази година ще станат електронни, предвижда общината."Тези две изречения не си ли противоречат?
13
9
 
7
 
! Отговори
Бичкия до 13 преди 12 години
Болите сигурно, защото си си го захапал по време на автофелацио...То в София, почти няма шопи, превзеха ни от село...вече ще трябва, да се науча до говоря мьеко за да се слея със "софианци"
12
4
 
19
 
! Отговори
whiskey преди 12 години
Тия па вместо да улесняват системата, я правят още по-сложна... зелени зони, бенбени, нинам си кви си пакети, нинам си кви си увеличения на глоби... Пак само и само да лапат повече.
11
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
С какви ще ги сменят , пак с некви каруци от преди 30 години , и как 1/3-та ? Ами останалите 2/3 кога !??? Ще доживееме ли да видиме нормални автобуси ?
10
3
 
18
 
! Отговори
АНОНИМНИК преди 12 години
Чакай малко... Първо да доживеем до 2015 година- 31-ви Декември!!!! До тази дата има още "САМО" 3 години и 11 месеца... За това време- "Я камилата- я камиларя"! На такива обещания не вярвам, защото вече не съм много млад... Ако кажат, че ще подменят 5% от превозните средства за следващите 3 месеца- така бива!!! Ама такива "ГРЪМКИ" обещания за след 4 години- слушали сме ги мноооооого. От всяко правителство, ама после- едно голямо Изпражнение сме получили- АКО СИ СПОМНЯТЕ!!!
9
3
 
14
 
! Отговори
Луда работа преди 12 години
Тоя градски транспорт го направиха за милионери.
8
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
До сега ми се случваше понякога да ползвам така наречения грАдски транспорт. Иде време да си ползвам само колата.
7
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Това нали не означава:"Ще сменим 2-3 автобуса на по централните линии може би трамвай два ОБАЧЕЕ билетчето стаа 5 лева.Щот сте европейци и трябва да са приравнени цените.А заплатите нме трябва ли?Аз да не би случайно дас не искам да получавам 3 бона месечно?Та това са някакви жалки 1500 евро.Чистачите в ЕС правят по толкова.
6
2
 
41
 
! Отговори
Миро преди 12 години
А аз като ходя всеки ден до работа с един единствен трамвай и до сега съм си купувал карта за 1 -на линия, защо ще ми я спрат? За какво ми е за цялата градска ? Къде ми е файдата или да си дупча билети ?
5
7
 
19
 
! Отговори
мунчо преди 12 години
Ще откажат и тези заблудени хора ,които си купуват карти и билети.На мен ако ми спрат служебната карта за градския транспорт,минавам в нелегалност :)
4
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Аааа Фандъкова дали ще забележи в какво се возим, 36 годишни икаруси по линия 120, да не говорим за студените бракми по линия 305
3
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 12 години
Още отсега почвам да гледам с носталгия на сегашните тролеи Икарус.