1 млн. софиянци били срещу новата "синя зона"

ДНЕС готови на нови протести ако наредбата за паркиране не се промени
Обновена: 3 сеп 2012 21:50 | 3 сеп 2012 21:50,
305
1 млн. софиянци били срещу новата "синя зона"
Протестите срещу платеното паркиране на няколко пъти блокираха центъра. Снимка: Булфото

Близо 1 милион софиянци са против новите правила за паркиране в центъра на София, заявиха от гражданско движение ДНЕС – един от организаторите на протестите срещу новите цени на "синята зона" и въвеждането на винетни стикери за живеещите в центъра на града.

Според представителите на сдружението новите правила въвеждат нов данък, който много малка част от домакинствата могат да си позволят да плащат при и без друго свитите бюджети на семействата.

Работещите в центъра трябва да плащат по минимум 16 лв. за паркинг в продължение на 20 работни дни - 300-400 лв. месечно, при средна работна заплата в София 783 лв. (по данни на НСИ за м. юни).

Живеещите в синя и зелена зона пък трябва да плащат стотици левове за винетни стикери, а тези пари нямат гарантирано паркомясто, заявиха от ДНЕС.

Още по темата

Инициативата на движението беше подкрепена и от музикантите Силвия Кацарова и Дичо. Според певицата не може шепа общинари и бюрократи да застават срещу интересите на столичани.

От движението повториха тезата си, че те не защитават само живеещите в центъра на София, но и всички, които идват в тази част на града. Според ДНЕС новата наредба просто не е съобразена с настоящия жизнен стандарт на хората.Представителите на движението бяха категорични, че не са против правилата за паркиране в центъра на града и зонирането

ДНЕС възразява срещу  начина, по който се формират цените за съответните услуги, липсата на достатъчно общински паркинги с достъпни цени, множеството дискриминационни и противозаконни текстове в наредбата.

От ДНЕС обявиха, че очакват Столична община да промени спорните текстове и да въведе правила, които удовлетворяват софиянци. Представители на движението дадоха срок на общинарите до 8 септември и заявиха, че ако дотогава не се случи нищо, ще предприемат ответни действия.

На последната среща в Столична община съветниците не достигнаха до консенсус с гражданите. Софиянци дори заплашиха с гражданско неподчинение, но председателят на транспортната комисия към СОС Радослав Тошев беше категоричен, че няма да има промяна на наредбата за паркиране.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


305
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
215
4
 
2
 
! Отговори
visa преди 11 години
До 209, не се замисляй дядо ми какъв е бил, защото не е за разказване - казах и не повтарям /не ми е приятно/ 09.09 донесе само мъка за моята фамилия! Изселване, лагери - големи хора са били, замисли се какви хора са били и тогава пиши глупости. Замисли се за българския дух, а не ми обеснявай, че си Българин.Протести до сезиране на прокуратурата за синята зона!
214
3
 
8
 
! Отговори
Софиянец преди 11 години
Протести до скъсване и отмяна на наредбата!Радо Тошев да си ходи на село без кола а с колело, а Фандъкова да даде пример с колелото!Във Виена кмета се вози с метро, а и по цял свят - само нашите са с охрана от 10 автомобила, защо ли?!Отговорът е ясен, защото в един момент на народа му писва!
213
3
 
3
 
! Отговори
Прост въпрос преди 11 години
*** въпрос: Защо трябва едни софиянци да плащат, а други да не плащат за едно и също нещо?Ако ще се въвежда платено пракиране то правилата да са еднакви за цяла София и за всички паркиращи, вкл. кмет, общинари, депутати, министри, президент, премиер, областен управител и т.н. списъка е много дълъг.
212
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Така. Няколко примера. Става жената сутринта, трябва да ходи на работа - не ползва кола, защото нито край нас, нито край работата и има къде да паркира. Значи пеша или градски транспорт. Само че с транспорт трябва да сменя 2-3 автобуса и да ходи пеша 10 минути. Значи пеша по 30 мин на посока, минимум час на ден.Детето свършва училище в 17:30, от 18:00 е на тренировки на половин час път пеша. няма метро дотам.Връщам се от работа, пазарувам накуп, защото няма време. Пеша? За какво ли ми е кола?
211
5
 
6
 
! Отговори
Истината преди 11 години
Истината е, че за гражданите на София полза от Синята и Зелената зона няма и все повече стават хората, които като се замислят го осъзнават. Може да не са един милион, а повече или по-малко, но не това е важното. важното е да не позволим на политиците да ни ограничават правата както и когато си поискат.
210
3
 
6
 
! Отговори
Истината преди 11 години
Истината е, че хората от Прованса никога няма да схванат как се придвжва човек в София. За тях ходенето пеша е най-нормалното нещо - 5-10 минути и са стигнали от единия до другия край на селото си или на града си. Аз бях потресен, когато позната от един облстен град ме попита защо не ходя пеша на работа /15 км/. Другият вид несхващащи са тези дето нямат пари, за да си купят и те лека кола и които засега са на приницпа на Нане - Не е важно на мен да ми е добре, важното е на Вуте да е зле.
209
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
*** въпрос, като за прости хора.1) Трябва ли да е платено паркирането в центъра?Сега малко по-сложен въпрос, ама пак за прости хора: 2) Трябва ли живеещите в центъра да плащат за нещо, което няма да плучат?И сега трети, съвсем *** въпрос, за тези, които са се затруднили с отговора на въпрос 2:3) Вие бихте ли платили нешо, което няма да получите?
208
1
 
5
 
! Отговори
Обективен преди 11 години
Реалността е, че както въведоха Синя и Зелена зона, утре ГЕРБ ще въведат и Жълта зона в цяла София и пка ще твърдят, че софиянци масово ги одобряват. Нищо подобно няма. Освен няколко заблудени овчици, които така и не разбраха, че ги манипулират с въвеждането на ред в паркирането само там, където това паркиране е платено /Синята зона/, другите софиянци не са чак толкова глупави, за колкото ГЕРБ ги мислят. Задължение на общината е да има ред в паркирането навсякъде, а не само в Синята зона.
207
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Айде шопи-снасяйте!!!!!!!
206
1
 
2
 
! Отговори
до Z преди 11 години
за тебе явно е върховно усилие да проумееш, че 15 минути по кривите улички за всяко едно излизане от къщи не е върховно усилие, а мрачно ежедневие. помисли си например как се бута детска количка по тези улички, ако си баба с *** например колко време ще ти отнеме, ако се прибираш от работа и си напазарувал(а) за семейството, калко ще им се радваш на тези 15 минути.айде със здраве. Друг път щес и говорим за реалности.
205
3
 
7
 
! Отговори
visa преди 11 години
Точно така народе, обещават а нищо не правят. Подземни паркинги трябват и то в центъра а не по бустаните!Протести до сезиране на прокуратурата и отстояване на гражданските ни права!ГЕРБ много сбъркаха, че подцениха хората в центъра, а те не са глупави!
204
5
 
7
 
! Отговори
Z преди 11 години
Един форумец казва:"София не може да се сравнява с Виена. София може да се сравнява само с Кочабамба! ". Така ще бъде докато има хора, кото са против решения, които отдавна са реалност във Виена. Докато има столичани, за които 15 минути ходене по "кривите улички" е върховно усилие, столицата ни няма да е Европейска. Въпрос към автора на заглавието: как и кога успяхте да преброите точно един милион Софиянци, които са против синята зона? Или заглавието ви беше продиктувано от шефа Ви по телефона
203
3
 
4
 
! Отговори
* преди 11 години
Било европейска практика... Абе, добре да речем, че е. Защо не се вземат практиките намаляващи корупцията, защо не се вземе за пример, че не бандити седят по ключови предприятия и постове. Големи европейци, защо не се вземе в предвид как в Европа произвеждат... Ами тук само цоцане от услуги и държавни поръчки, ей.Да не забравяме, че откакто съществува синята зона, идеята е била да се строят паркинги от таксите, където чак сега направиха няколко, но не Паркинги и гаражи, а Метрополитен.
202
2
 
3
 
! Отговори
скапана държава преди 11 години
Направили Ви впечатление,че откакто я направиха 2 лв./час тия с талоните изчезнаха и реално трябва да платиш чрез SMS 2.40 лв./час.И защо като плащаме толкова скъпо тези *** ни ограничават времето до 2 часа, така не ни ли се ограничават правата ? Ако има някой компетентен да каже,защо да не ги съдим.
201
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Няколко блока в Обеля са близо до метрото, а останалите? Същото важи и за центъра.Дай да направим синя зона и в ОБеля, че и в Люлин, Младост, догодина и в Дружба. Нали имат метро, за какво им е кола? ако не им изнася, да продават панелките, с тези заплати - толкова ...
200
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Центъра не е само Витошка и Дондуков. Голяма част от синята зона е всъщност на 10-15 минути пеша по кривите улички от най-близката метростанция. а и как ще ми помогне метрото, ако живея в центъра, а работя в примерно в Хаджи Димитър.
199
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
Какво да правят хората, на които всеки ден им се налага да си вършат работата с кола в Центъра на София? В Синята зона - 2 часа по два лева - 4 лева. А през останалото време - платен паркинг, ако намерят, защото такива няма, за по 3 лева на час. 10 час по 3 лева - 30 лева всеки ден при български доходи, вкл. заплати. За кого ГЕРБ въвеждат Синята зона? Освен за да ни събират допълнителен данък в полза на мутренската фирма - бившата паркинги и гаражи, няма друга причина.Никъде по света не е така!
198
1
 
5
 
! Отговори
спонсор на МВР преди 11 години
София не може да се сравнява с Виена. София може да се сравнява само с Кочабамба!
197
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 години
В София няма удобен градски транспорт, а и каквото имаше го развалиха. Метрото е хубаво нещо, но все още са доста малко хората, които могат да го ползват. Какъв е избора, ако имаш да си свършиш нещо в Синьо-зелената зона? Ако може да го свършиш без кола, си взимаш едно такси, плащаш между 3 и 7 лева, в зависимост от разстоянието, висиш доста време в задръстванията и после обратно пак с такси. Ако това трябва да го правиш всеки ден го правиш с градския транспорт - 1-2 часа сутрин и 1-2 часа вечер
196
1
 
8
 
! Отговори
Как е по света ... преди 11 години
Никъде по света не започват с Сини злоби и данък паркиране както в София. Навсякъде другаде по света, първо изграждат достатъчно обществени паркинги навсякъде, оправят си градския транспорт и чак когато това не помага се отива към Сини зони. Който ви казва, че навсякъде по света имало Сини зони или ви лъже най-нагло или най-малкото ви манипулира, както правят тези от ГЕРБ в общината. Къде го градския транспорт в центъра на София? Има една станция на метрото и толкоз. Трамваите ги спряха ....