"Мария Луиза" - пешеходна, трамваите - извън центъра

40% от метрото е неефективно, обявиха от "Граждани за София"
Обновена: 26 авг 2013 14:49 | 26 авг 2013 14:06,
106
"Мария Луиза" - пешеходна, трамваите - извън центъра
Снимка: архив, Булфото

Булевард "Мария Луиза" в участъка от Централните хали до ул. "Козлодуй" да стане пешеходна зона, а трамвайното трасе да бъде премахнато, предложи днес на пресконференция в БТА арх. Димитър Димитров от инициативата "Граждани за София".

Според организацията трамвайният транспорт е несъвместим с центъра на града. Те се обявиха против изграждането на новото кръстовище при "Лъвов мост". На негово място Димитър Димитров предлага да се направят двуплощни кръстовища, а движението бул. "Георги С. Раковски" при бул. "Сливница" да бъде затворено. Така според архитекта щели да бъдат решени някои устройствени проблеми на града.

"Граждани за София" се усъмниха и в цените на големите инфраструктурни проекти в столицата. Те попитаха защо кръстовището при "Телевизионната кула" струва 25 млн.лв., а 5-6 пъти по-голямото кръстовище при Лъвов мост е на цена от 22 млн. лв.

От сдружението апелират Министерският съвет да преразгледа проекта за новото кръстовище при Лъвов мост, както и изграденото до момента метро.

40 процента от метрото било неефективно, а два милиарда лева за неговото строителство били хвърлени "на вятъра", посочи Димитров.

Според него вторият метродиаметър е трябвало да продължи под булевардите "Витоша" и "България" и да стигне до Националния исторически музей. Така над 330 хиляди столичани са щели да имат "идеалното метро".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


106
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
58
1
 
14
 
! Отговори
дружбенец преди 10 години
Че не е ефективно - не е...Вместо да направят една метростанция при хората в Дружба 2 и една в Дружба 1 те направиха една на Цариградско шосе (идеята за колите влизащи в столицата я знаем, но я надникнете в паркинга при метростанцията - не повече от 15-20 автомобила на ден...) а другата я правят между двете части на комплекса - ВСЕ ДАЛЕЧЕ ОТ БЛОКОВЕТЕ С ХОРАТА!!!! Може би ще развиват "довеждащ" и "отвеждащ" Транспорт и разни други фантасмагориии....
57
1
 
15
 
! Отговори
Аман преди 10 години
" Булевард "Мария Луиза" в участъка от Централните хали до ул. "Козлодуй" да стане пешеходна зона, а трамвайното трасе да бъде премахнато "Много половинчато - в същия дух могат да предложат Един доста широк център на София да стане пешеходна зона без надземен градски транспорт. Примерно - От Централна гара, надлез Надежда, ул. Скопие, ул. Габрово, бул. Константин Величков, бул. Академик И.Е.Гешов, Бяла черква, Козяк, Вапцаров, Яворов, Ситняково, Данаил Николаев, Константин Стоилов, Козлодугй,..
56
4
 
28
 
! Отговори
Базилио преди 10 години
Абсолютно съм за метро до Бузлуджа,но само,ако на върха ги чака совалка за извеждане в открития космос.В първата пратка задължително трябва да са всички от Позитано 20.Току-що прочетох,че официалното име на върха от 1942г. всъщност е Хаджи Димитър,в чест на битката му там с турските войски и за която битка е прословутата поема на Ботев-Тоз, който падне в бой за свобода, той не умира...Срамота,станишевци да си лепнат точно там грозната чиния и да си правят смръдливите партийни сбирки.
55
7
 
43
 
! Отговори
Владимир Илич преди 10 години
Архитект Димитров има и друго предложение. Метрото трябва да се пусне до Бузлуджа. Така ще се избегне струпването на автобуси под Бузлуджа, а и ще се подобри ефективността на метрото с 50000-60000 души веднъж в годината..
54
1
 
15
 
! Отговори
тцЪ преди 10 години
До kkkkkkТова, че трамваите ни са раздрънкани не е проблем на транспорта, а на тези, които се занимават с поддръжката на мотрисите и релсите. Проблемът с трамваите е, че при аварирала мотриса, останалите не могат да помръднат, преди да се измисли начин, как тя да бъде разкарана. Иначе, ако трамвайните линии се обособят в отделно от уличната мрежа трасе, не пречат на движението автомобилите и дори са по-бързи. (Да де, ако мотрисите все пак са поддържани, а не както в масовия случай)
53
1
 
23
 
! Отговори
каменов преди 10 години
До kkkkkkкато толкова ти е шумно, просто трябва да се купят нови трамваи.. удобни са, бързи, екологични и икономически изгодни...
52
4
 
12
 
! Отговори
PsyY преди 10 години
до боб марли - в люлин няма блокове с повече от 13-14 етажа. Комплексчетата ти за "аз съм софиянче от центъра" почват да вмирисват пространсвтото
51
29
 
8
 
! Отговори
kkkkkk преди 10 години
Съгласен съм, че трамвайте нямат място на центъра. Да - удобно е да се качиш от някъде си и да минеш през центъра за по-пряко, но от една естетическа гледна точка е грозно до лъскавите заведения и магазини да минават шумни и грозни трамваи...просто НЕ
50
3
 
38
 
! Отговори
Dan преди 10 години
Абе като нещо не вие работа, не се хващайте да го коментирате бе-защо е по скъпо?....Ами ако плочкоджия ти влезе в баня 2 кв. метра с пет вътрешни ъгъла защо ще ти вземе по-скъпо за същата работа на баня 6 кв.метра с четири прави стени????...Ай сиктир,защо,не питате как така за 23 години нищо не се направи в София, а парите ги няма-а питате защо разликата е 2 млн.лв.....хубаво питате ама я питайте и къде са парите от тези 23 г. управление влючая и Бойко като кмет ,че сега ще наскачат червените!
49
18
 
32
 
! Отговори
Боб Марли преди 10 години
Умници, какъв е смисъла по М. Луиза отгоре да минава трамвай, а отдолу метро? Имам чувството, че тая тема я коментират хора, които са виждали центъра на София само от 19тия етаж на блока си в Люлин.
48
7
 
62
 
! Отговори
Гадове преди 10 години
Абе вие, комунистически гадове съвсем се оляхте, а! Хората метро ви направиха, кръстовище направиха, неефективно ви било! ми върнете си павираните улици, ходете пеша и ходете на море за 5 лв, мръсни гадове!
47
14
 
2
 
! Отговори
Кибик преди 10 години
А на архитекта БравоСтига София да се развива САМО по "идейте" на г-н Главния архитект.
46
3
 
47
 
! Отговори
Хм преди 10 години
Предложенията за метро под бул. България са тъпотия!!! Ще свалите боянските баровци от джиповете и ще ги качите на метрото?! Айде по-сериозно, а?
45
1
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Защо не поминете към Центъра на Виена и се повозите на метро, трамвай, влак и какво ли още не.
44
1
 
17
 
! Отговори
Кибик преди 10 години
Метрото е неефективно?Откъде има цифри, защото СО плаща на километър на автобусите около 3.0 лева, на трамвайте - около 4.0 лева на километър.Някой знае ли себестойността на километър пробег на метрото?
43
8
 
23
 
! Отговори
София Крачанова преди 10 години
Ако не знаят - метрото е неефективно, защото не е довършено и не ходи навсякъде. Освен това е бавно, което не е присъщо за метро, но все пак сме в България. Колкото до трамваите - нека първо измислят как метрото да стане по-удобно и да ходи по маршрута на трамваите, и тогава да ги махат.
42
2
 
44
 
! Отговори
Пожарникар преди 10 години
Статията е лекинко лишена от всякакъв смисъл. Два пъти я прочетох и честно казано не я схванах (ако искайте ме обявете за ***), но на мен ми се струва, че просто си е ***...
41
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Раздайте ни по една тротинетка безплатно тогава.
40
2
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
метрото -неефективно.трамваите извън центъра.ами с кво ще се возите бе алоооо!!!!
39
2
 
38
 
! Отговори
Въпрос преди 10 години
Някой ще може ли да ми обясни какво представлява "двуплощни кръстовища"