Ударно копаят и наливат основи за кръстовището при Семинарията

Стесняват още пътните платна и променят маршрути на автобуси
3 яну 2014 16:30, Златко Желев
42
Ударно копаят и наливат основи за кръстовището при Семинарията
Проектът на кръстовището при Семинарията. Снимка: Столична община

Ударно продължава строежът на кръстовището на две нива при Семинарията, което се очаква да бъде едно от решенията за отпушване на трафика в столицата, похвали се зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.

Планирано е строежът на транспортния възел да завърши в края на юли, като стойността на обекта е 16 млн. лв.  Кръстовището се съфинансира от Европейската инвестиционна банка и от Столична община в съотношение 50 на 50%. Изпълнител е "Инфраструктурно строителство".

Още по темата
Според проекта новото съоръжение е замислено като продължение на вече изграденото кръстовище при Телевизионната кула.

Досега по проекта са изградени нов водопровод – почти 1 км, 1,5 км канализационна мрежа, около 600 м електропреносна и комуникационна мрежа, изпълнена е половината от пешеходния подлез, който се изгражда под бул. "Никола Вапцаров".

В рамките на втория етап на строителството на кръстовището започва изграждането на подпорните стени и носещата конструкция на естакадата, която ще преминава над бул. "Симеоновско шосе".

Именно заради това Христов обяви, че от 8 януари, идната сряда, до началото на март движението по бул. "Никола Вапцаров" и бул. "Пейо Яворов" ще се осъществява само в по една лента в посока.

Освен стеснените пътни ленти Столична община ще промени и движението на автобусните линии с номера 67 и 88.

Според разчетите автобус №67 от Симеоново на кръстовището с бул. "Г.М. Димитров" ще се движи надясно, където ще има спирка при метростанцията, след това наляво по бул. "Джеймс Баучер" със спирка при метростанцията "Жолио Кюри" и ще се връща обратно на кръговото при Телевизионната кула.

88 пък продължава да се движи направо към Семинарията, пл. "Велчова завера", бул. "Джеймс Баучер" към метростанцията, оттам по бул. "Черни връх" до зоологическата градина в двете й посоки.

Любомир Христов обяви още, че строителството на кръстовището по бул. "България” и бул. "Акад. Иван Гешов" се предвижда да започне в края на тази година.

"Причините за забавянето са в това, че все още не са финализирани градоустройствените процедури, има и някои допълнителни промени в проекта за кръстовището и в този за метростанцията. Обектът е много сложен, защото трябва да бъдат съвместени три големи инфраструктурни проекта. Предстои до края на януари главният архитект да прецизира подробния устройствен план", добави заместник-кметът.

"По бул. "България” предстои рехабилитация на трамвайното трасе, а общественият транспорт ще се осигурява с автобуси, което ще затрудни автомобилното движение", призна той.

В заключение зам.-кметът пресметна, че през тази година в транспортната инфраструктура на София ще бъдат инвестирани малко над 140 милиона лева, като в тях не са включени средствата за изграждане на метрото и трамвайните трасета в столицата.

"Отделно от тези средства – около 23 милиона лева от бюджета се осигуряват за текущия ремонт и поддръжка на уличната мрежа. В това число слагаме и осигуряването на средства за основен ремонт на тротоари и пешеходни зони", добави той.


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
1
 
4
 
! Отговори
бай Ганьо"Столи преди 7 години
Абе ,то е ясно на всички ,че миекащите сте една ***,дето само си вирите носа и от нищо не разбирате,плювате по софиянци и столицата,ама все на сам драпате,все хитреци и комплексари сте се събрали,май забравихте времената с бурканите от село-или май още си носите зимнина,а!Нали знаете ,кое е най-хубавото нещо във вашия град-табелата за София.
34
1
 
7
 
! Отговори
IGS преди 7 години
С 50% европейски пари ще се покрият рушвети, комисионни, и т.н. Дано стигнат С останалите милиони ще се премести една тапа с около 300м по надолу по бул. Яворов, в посока към друг емблематичен софийски проект София Ланд радост за всички деца. Така тапата ще премести колоните чакащи коли срещу дворовете на двете детски градини и детските площадки в парка по протежението на бул. Вапцаров. Честито!
33
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Шопе, от колко поколения фамилията ти е в София? Да те питам ли от кое шопско село са дедите ти? И какво е представлявала София преди Освобождението? Кал, стърчащи минарета на джамии и пазарища, пълни със селяни и селянки, доведени да стават слугинчета. Има достатъчно снимков материал. Да сравняваме ли с ГРАДОВЕ като Русе, Пловдив, Бургас, имащи още тогава градска физиономия и градски манталит? И колко известни, заслужили за столицата и държавата личности са родени в София, можеш ли да изброиш?
32
0
 
4
 
! Отговори
мимето преди 7 години
До EU citizenНямам проблеми с мисленето, не се притеснявай. Просто съм виждала как в Москва за един ден смениха тръби и асфалтираха улица. Просто за сравнение...Минавам всеки ден от там и мога да кажа, че за два месеца смениха 2 тръби по познатата схема - един работи, петима гледат. Явно имаш нужда да избиеш поредния комплекс, поради което ти е жизнено важно да се заяждаш - типично по български.
31
7
 
6
 
! Отговори
хех:) преди 7 години
До Шопетоселянче:) ако всички родом от прованса се изнесат от София ще останете само ***, дюнерджии и таксиметрови шофьори.
30
14
 
11
 
! Отговори
Той е преди 7 години
До Шопето Ами,да се изнесем бре джанъм,щом си рекъл,ама там е проблема,че шопето сте останали все прости,изпростяли хорица!Ще бачкаш и на две места,ама ако на едното си хамалин,а на другото дървар,то за друго не ставате!Добре, че е прованса,да ви запълва липсите от квалифицирани хора...
29
0
 
7
 
! Отговори
коко преди 7 години
Тия журналисти са пълни жмолъовци!! От 20 дни един камък не е преместен. Нищо не се работи а това, което можеше да се свърши за 3-4 месеца, сега ще го свършат за 10-12
28
6
 
8
 
! Отговори
EU citizen преди 7 години
До миметозащо се прави през зимата?------------ Защото през зимата могат да се направят някои подготвителни неща, за да може да се свърши основната работа през лятото. Не е сложно, само малко трябва да помислиш.
27
14
 
21
 
! Отговори
Шопето преди 7 години
Ако всички родом от прованса се изнесат от града ми ще се изкефа много! Работа ще има за всички та даже и ще бачкаме на по-две работни места, пътищата ще са спокойни, нема да ми мякат на всякъде по-улиците и даже ще бъде много чисто.
26
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен27, не си прав. Раждаемостта спада на национално ниво. Пропускаш, че половин България е в София, т.е. деца има дори повече от преди 10-15 години, да речем. Нека не става объркване, и спор София-провинция, но тези неща трябва да се обявяват официално за да има адекватно планиране и на пътища, и на брой градини в града и на куп други неща.
25
15
 
12
 
! Отговори
se 1 преди 7 години
16 млн. лева за булевард, а другите градове чакат 2-3-4-5 милиона за цял мандат.
24
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
19-ти ,тия неща могат спокойно през лятната ваканция да се правят от учениците над 12 годишна възраст, хем ще се научат на нещо, хем ще спечелят пари за първия учебен ден.А детски градини...? ми то вече има ли деца ..? след още три години съществуващите детски градини ще си търсят бройките заради спада на раждаемостта.А това че имаме нужда от тотолна реиновация на пътната инфраструктура е вярно, няма кво да се лъжем.
23
2
 
10
 
! Отговори
мимето преди 7 години
Работя на бул."Вапцаров" 53. Очевидно ако тръгна пеша от Дианабад, ще стигна 2пъти по-бързо отколкото с градски танспорт. Какво да правят хората, които нямат кола и са решили да отидат на работа в този район? И защо се прави през зимата? надали някой може да ми отговори. Пропускам плащането на картата за рейс 88 явно до края на март. Няма смисъл....Важното е, че всички, отговорни за този проект, ще бъдат закарани до домовете си безпрепятствено. Другите да му мислят...
22
2
 
16
 
! Отговори
Никола преди 7 години
Този проект беше осакатен от псевдо еколозите заради 50дървета и заради уж спокойствието на два блока живущи наоколо и сега вместо кръгово и безконфликтно преминаване ще имаме сфетофари и задръстванията ще са огромни , който не вярва да види какво стана под моста на Горубляне след Метро или околовръстното за Симеоново . Големият поток е към Симеоново/Дианабад и обратно , а не към Кошарите !!!
21
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В момента на обекта няма нито една машина и не мога да си обясня как осъществяват "ударната работа".
20
2
 
8
 
! Отговори
Пурко преди 7 години
Do Fck: за да има една държава икономика трябва инфраструктура ,пътища, никой няма да ти дойде там къде само кон може да мине за това пътищата са наложително нещо, относно парковете и кошметата за *** ние не ги заслужаваме , ако бехме малко по нормални и не демонстрирахме сила върху тези елементи можеби щяхме да имаме и паркове и кофи, ама българина е свикнал като види нещо да му набие един шут..
19
7
 
19
 
! Отговори
гошко преди 7 години
Абе кой ви научи да повтаряте като папагали "всеки е сам в колата". Какво става когато съм в различна посока от всички? А ако преди това съм оставил пет човека някъде? А ако на някой от вкъщи не му се идва с мен? Когато ходя на работа какво правим? Когато ме извикат спешно някъде ? Варианти хиляди. Не знам що сте с идеята, че всяка кола трябва да е натъпкана до пръсване и това е!? Аз ако исках да е така щях да ползвам градски транспорт нон-стоп и това е.
18
5
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Злобарите могат да не влизат и да не пишат в тази новина - чисто и просто!Евала, Данче! Това е нужно!
17
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
A в Мадрид ще правят 14 булеварда пешеходни зони, защото оправия с трафика няма. Тук съвсем нямам обяснение, уж всички бедни, уж криза, а всеки сам в трошката по задръстванията. Вместо да се оправи и насърчи обществения транспорт, се усвояват милиарди за подобни проекти, очевидно неудачни. Тапите на кошарите и Ситняково ще станат двойни и там опция за разширяване няма.
16
33
 
20
 
! Отговори
fck преди 7 години
още пътища пътища и само пътища.. Абеееееее направи детски градини бе ... оправи запустелите паркове ,счупените пейки и разбитите кошчета за *** бе.. Бати ужаса ГЕРБ-правеха пътища и БСП все пътища правят.. а заплатите и доходите намаляват. Може след време да няма кой да кара по тия пътища!