Ударно копаят и наливат основи за кръстовището при Семинарията

Стесняват още пътните платна и променят маршрути на автобуси
3 яну 2014 16:30,
42
Ударно копаят и наливат основи за кръстовището при Семинарията
Проектът на кръстовището при Семинарията. Снимка: Столична община

Ударно продължава строежът на кръстовището на две нива при Семинарията, което се очаква да бъде едно от решенията за отпушване на трафика в столицата, похвали се зам.-кметът по транспорта Любомир Христов.

Планирано е строежът на транспортния възел да завърши в края на юли, като стойността на обекта е 16 млн. лв.  Кръстовището се съфинансира от Европейската инвестиционна банка и от Столична община в съотношение 50 на 50%. Изпълнител е "Инфраструктурно строителство".

Още по темата
Според проекта новото съоръжение е замислено като продължение на вече изграденото кръстовище при Телевизионната кула.

Досега по проекта са изградени нов водопровод – почти 1 км, 1,5 км канализационна мрежа, около 600 м електропреносна и комуникационна мрежа, изпълнена е половината от пешеходния подлез, който се изгражда под бул. "Никола Вапцаров".

В рамките на втория етап на строителството на кръстовището започва изграждането на подпорните стени и носещата конструкция на естакадата, която ще преминава над бул. "Симеоновско шосе".

Именно заради това Христов обяви, че от 8 януари, идната сряда, до началото на март движението по бул. "Никола Вапцаров" и бул. "Пейо Яворов" ще се осъществява само в по една лента в посока.

Освен стеснените пътни ленти Столична община ще промени и движението на автобусните линии с номера 67 и 88.

Според разчетите автобус №67 от Симеоново на кръстовището с бул. "Г.М. Димитров" ще се движи надясно, където ще има спирка при метростанцията, след това наляво по бул. "Джеймс Баучер" със спирка при метростанцията "Жолио Кюри" и ще се връща обратно на кръговото при Телевизионната кула.

88 пък продължава да се движи направо към Семинарията, пл. "Велчова завера", бул. "Джеймс Баучер" към метростанцията, оттам по бул. "Черни връх" до зоологическата градина в двете й посоки.

Любомир Христов обяви още, че строителството на кръстовището по бул. "България” и бул. "Акад. Иван Гешов" се предвижда да започне в края на тази година.

"Причините за забавянето са в това, че все още не са финализирани градоустройствените процедури, има и някои допълнителни промени в проекта за кръстовището и в този за метростанцията. Обектът е много сложен, защото трябва да бъдат съвместени три големи инфраструктурни проекта. Предстои до края на януари главният архитект да прецизира подробния устройствен план", добави заместник-кметът.

"По бул. "България” предстои рехабилитация на трамвайното трасе, а общественият транспорт ще се осигурява с автобуси, което ще затрудни автомобилното движение", призна той.

В заключение зам.-кметът пресметна, че през тази година в транспортната инфраструктура на София ще бъдат инвестирани малко над 140 милиона лева, като в тях не са включени средствата за изграждане на метрото и трамвайните трасета в столицата.

"Отделно от тези средства – около 23 милиона лева от бюджета се осигуряват за текущия ремонт и поддръжка на уличната мрежа. В това число слагаме и осигуряването на средства за основен ремонт на тротоари и пешеходни зони", добави той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


42
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
3
 
6
 
! Отговори
УМЕН ГУЩЕР преди 10 години
Ударно работят ударниците строители от Отечествен Фрон-Ударен Фронт...
14
1
 
11
 
! Отговори
ЛЪЖИТЕ НА ДИДО ПЕЕВС преди 10 години
Сривът за миналата година е огромен и ако се погледне статистиката на НСИ в показателя в периода 2011-2008 година. През 2011 година има 70 846 живородени бебета, през 2010 година те са 75 513, през 2009 80 956, което е и рекордът за периода, а през 2008 година 77 712.
13
3
 
10
 
! Отговори
днес ПЕЕВСКИ БГ преди 10 години
Негативните рекорди, свързани с името на страната ни, се трупат един след друг. Един от най-страшните е поредното подобрение на рекорда за най-ниска раждаемост от Втората световна война насам.През 2013 г. най-много живи бебета у нас са се родили в областите София-град - 14 485. На второ място е Пловдив с почти двойно по-малко успешни раждания - 6842, а на трето е Варна с 4655 бебета. Най-малко бебета са се появили на бял свят във Видин (498), Разград (538) и Габрово (595).
12
19
 
6
 
! Отговори
Поп Грую преди 10 години
Шопски новини.К'во ме е.е мене Шопия?
11
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
"...Според разчетите автобус 67 от Симеоново на кръстовището с бул. "Г.М. Димитров" ще се движи надясно, където ще има спирка при метростанцията, след това наляво по бул. "Джеймс Баучер" със спирка при метростанцията "Жолио Кюри" и ще се връща обратно на кръговото при Телевизионната кула..."Вероятно имате предвид бул. Драган Цанков, а не бул. Джеймс Баучер. Моля проверете добре преди да пишете статии за промяна на маршрути, не обърквайте хората.
10
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
на който не му харесва да се строи да се премести в Дупница. Улиците не са виждали нов асфалт от както дойде демокрацията, за нови обекти сакън.Поне вече името Дупница има някакъв смисъл.
9
22
 
6
 
! Отговори
are_kulata преди 10 години
До Анонимен 5Коментар за това колко си безмозъчен е излишен.Въпросът е,че вече и малките деца знаят, че Тиквта построи по-малко асвалт от серГЕЯ.Но като си *** да говориш, но и ние да слушаме, всички асвалти се почват от едни и после довършват от други.И по проблема, на София в момента е необходимо асфалтиране на Борис и Дондуков и стратегии за намаляване на трафика, не проекти фининасирани със заеми от Европейската Инвестиционна програма, които пак ще трябва да връщаме
8
5
 
10
 
! Отговори
Неразбирко преди 10 години
Значи пак няма да има детелина и пак ще се налага след някоя и друга година това кръстовище да се направи като хората.
7
2
 
6
 
! Отговори
Работещ там. преди 10 години
Нека да се правят пътища. Само си мисля, че по-удачният вариант щеше да е кръгово като на Кулата, а не естакада, защото движещите се посока Симеоновско-Семинарията + левите/десни завои ще трябва да спират на 1 или 2 светофара (два за ляв завой).
6
42
 
18
 
! Отговори
преди 10 години
да не забравяме, че Държавата загробва планини с пари за софийското метро, което както и да го гледаме си е проблем на общината. За подобни неща не се помага нито на Пловдив, нито на Варна, нито на Бургас! Защото с приоритет са все софийското метро, софийските *** и всичко обслужващо шопско!
5
18
 
25
 
! Отговори
Бантустан. преди 10 години
От това ударно копаене ще излезе и УДАРНО качество: българско баш качество. След точно година отново очаквайте основен ремонт на това което сега ремонтират. Тоест задръстването около семинарията ще има до поне 2017 година ако сме оптимисти.А защо всякакви подобни дейности се вършат задължително през зимата в час пик когато има най-адските задръствания, а пък лятото когато в София няма живо пиле не се работи. А сега почивните дни какво правиха?
4
25
 
43
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Е това пак го строи общината, тоест ГЕРБ. Как може да си помислиш, че червените крадци ще решат да строят нещо.
3
3
 
18
 
! Отговори
Пешеходец преди 10 години
Надявам се част от тези средства да послужат да оправят тротоарите по бул. "Шипченски проход" и ул. "Николай Коперник" (цялата), че са ужас!
2
25
 
26
 
! Отговори
Овдовяла Калинка преди 10 години
Без Бойко не е същото !!!! Къде си Бащице ??? Къде си Слънце наше ??? На кой ни остави ????
1
8
 
18
 
! Отговори
Аз преди 10 години
Сетиха се...