Чиновници с добри доходи се возят гратис

Не искали и да си плащат глобите, показа проверка на Столична община
Обновена: 20 фев 2014 15:52 | 20 фев 2014 15:45, Анисия Иванова
64
Чиновници с добри доходи се возят гратис
Архив: Булфото

Сред гратисчиите в столичния градски транспорт има служители на различни министерства и големи компании с доказани трудови доходи.

Това установи Столичната община, след като предприе стъпки за принудително събиране на натрупани глоби от нередовни пътници.

Според заместник-кмета по транспорта на София Любомир Христов пътуването без билет сред чиновниците не е поради финансова невъзможност, а показва отношение и нежелание да се заплаща ползваната услуга.

Христов обяви, че има 250 наказателни постановления. "Започнахме с тази дейност преди около месец. За изминалата година има издадени около 10 000 наказателни постановления, като много малка част от тях са платени доброволно."

Относно колко от тези 250 постановления са на министерски служители, Христов каза, че не разполага с тази статистика, предаде "Фокус". "По-голямата част от хората имат относително прилични доходи, което няма да ги затрудни да си платят глобата, още по-малко би ги затруднило да си купят карта", уточни той.

Зам.-кметът обаче не посочи от кои министерства са нередовните пътници. Не мога да ви кажа, не защото не желая, а тъй като не разполагам в детайли с такава  информация, посочи Христов.

Заместник-кметът е получил информацията за нередовните пътници от съдия-изпълнител, който прави проучването, за да уточни кое е лицето, какви трудови договори има и по какъв начин задълженията могат да бъдат събрани принудително.

Столичната община е предвидила 23,6 млн.лв. за покриване на евентуалните загуби на транспортните оператори през тази година. Това е с 3,1 млн.лв. повече в сравнение с изплатените средства през миналата година, съобщи още зам.-кметът. 

СОС прие днес икономическа рамка за 2014 г. за транспортното обслужване на Столична община с градски транспорт.

За 2013 г. общинските транспортни оператори са доказали 20,5 млн.лв. загуби, които са им изплатени от общинския бюджет и от Министерството на финансите, посочи Христов. Според него едва ли през тази година операторите ще претърпят по-големи загуби, което обаче ще зависи от цената на горивата. Христов подчерта, че с новите автобуси, тролеи и трамваи част от разходите на транспортните оператори би трябвало да намалеят и да се повиши тяхната ефективност.

Според зам.-кмета столичани ще получат подобрена транспортна услуга. Интервалите на движение на градския транспорт няма да бъдат намалявани, продължава и модернизацията на градския транспорт. Столичната община обсъжда и разкриването на нова автобусна линия от площад "Възраждане" до Златните мостове на Витоша.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


64
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
49
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Всичко е въпрос на регламент и закон. Пишат ти акт, дават ти срок, след което изпращат писмо до работодателя /за да видят на работното ти място какво представляваш/, удържат ти от заплатата ти парите и всичко е ок. Следващи път чиновника си купува чиновника билетче и драма няма.
48
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Решението за гратисчиите отдавна са го измислили във Варна - частни линии и контрольор/ билетопродавач във всеки автобус. Гаранция, че там няма гратисчии! :)
47
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Ползвам си колата и не съм се качвал на градски транспорт от 20 години . . .
46
5
 
5
 
! Отговори
Суфиенец ли е ..... преди 10 години
*** *** суфиенци. Ограбвате страната и ви се свиди едно левче?Затова видиш ли суфиенец бой-бой-бой.пусни му ку--а в тиквата и готово.
45
1
 
2
 
! Отговори
pepi преди 10 години
ne me u4udva
44
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
ami to v sofia samo paraziti drygi ima li ,triabva kato ykraina kyrshym i niama ***.
43
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
АМИ ТЕЗИ СА БОГОИЗБРАНИТЕ ТЕ МОГАТ И БЕЗ ПАРИ. А ПЪК И ЗПЛАТИТЕ ИМ СА МАЛКИ САМО ПО 1 200 ЛВ. А ВИЕ ПРОСТОСМЪРТНИТЕ СЪС 400 ЛВ. ЗАПЛАТИ И 150 ЛВ. ПЕНСИИ ЩЕ СЕ ДУПЧИТЕ И ОТПРЕД И ОТЗАД. НА АВТОБУСА ТРОЛЕЙБУСА ТРАМВАЯ И МЕТРОТО. РАЗБРАХТЕ ЛИ? ИЛИ ДА?
42
0
 
7
 
! Отговори
iwan.iwanow преди 10 години
Знам как ще се реши проблема със събираемоста и плащането на градския транспорт: - уведомяват се началниците на служителите хванати гратис следните варианти закупуват си карти за градски транспорт и си плащат глобите, или ги гонят от работа! Това уронва престижа на държавното учреждение и на самата държава! Все едно аз да отида да си напълня резервоара на колата до горе и после да кажа няма да плащам! Всеки трябва да си плаща за това което ползва!
41
0
 
0
 
! Отговори
морски преди 10 години
До АнонименСмяташ само разходната част. Смятай и приходната. И в двата града съм живял дълго време и имам поглед.Представи си кондуктор в 280 или в 76. Колко пътника има вътре в 8 сутринта или между 5.30 и 7 вечерта ? 500 лв заплата ли ? Ми от 3-4 курса ще излиза. Още първия ден. От там 29 дни 100%-ов приход.
40
0
 
8
 
! Отговори
Василена преди 10 години
Е заради такива ще се увеличават билетите и ще ги плащат редовните и честни пътници.Аман от комунистически ,остарели и превилигировани апаратчици.Все на гърба си ге носим.Като дават такъв пример и сеят несправезливост мислят ли че останалите ще плащат?Ето от къде започва изкривеното разбиране че щом заемаш някакъв отговорен пост ,значи теб не те засяга това което се иска от остоналете т.е да си честен и съвестенграждани.Омръзна ми да гледаме важни персони и да ги нося на гърба си.Гърба ме боли
39
0
 
14
 
! Отговори
Nasty преди 10 години
Яд ме е, че скапаните *** най-нагло се возят без билети и никой не ги закача. Контрольорите ги разбирам до някъде, че нямат голямо желание да се забъркват с тази пасмина, особено ако не са по-голяма група. Но кажете честно, колко от пътуващите се възпротивяват, че *** се качва, сяда си, осмърдява всичко и не дупчи билет? Колко хора от пътуващите сте видели да им направят забележка? Докато си седим като овце, така ще е, ще си правят каквото си искат. И нашите данъци ще отиват за техните помощи.
38
0
 
2
 
! Отговори
Рали1 преди 10 години
До Гнесен българинНе ,не бъркам.В предпоследното изречение чети.Останалото- отиваме към политическата обстановка,към обещаните 250000 работни места,към социалната политика на всичките до сега правителства на прехода за увеличаване на доходи,пенсии и т.н.Цената може да е нормална,но доходите са ниски-писах го.Управляващите гледат на българина като на престъпник за всяко нещо сме виновни и тук се акцентира върху тази група от хора.Чети в един от постовете писах.Защо само работещите са престъпили
37
0
 
2
 
! Отговори
Бай Кър преди 10 години
Колега, с кой бус се качваш?Аз опитах с байка веднъж, ама шофера ми отказа??
36
0
 
5
 
! Отговори
Рали1 преди 10 години
До Гневен българинНе сравнявам с Европа,а с наши градове,които също са разработили добри възможности за пътуване и за таксуване.Кондукторите са с касов апарат в превозното средство.Тези с картите -добре,останалите-на момента таксуват.Хората знаят,конфликти няма,разстоянията между спирките не са малки и позволяват да обхванат автобуса или тролея.Говориш за възможности за плащане и печалба-тук вече опираме до доходите ни,като българи и за европейските цени на стоки и услуги.За това ли е гнева ти?
35
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Автобусна линия до Витоша си има, моля проверете преди да пишете. Все пак съм нон стоп горне на Даунхил с байка и автобусът си е супер.
34
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Лошо няма. Работил съм в Неапол там гратисчиите в градския транспорт 2003 г. бяха 90%.
33
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Автобусът препълнен, едва продупчих билет през главите на хората. Контрольорът ме глоби, че билетът бил бледо продупчен. Познайте оттогава дупча ли билет в градския транспорт?Закриха автобусната линия за Витоша, сега обмисляли! дали да я откриват...Отчитат дейност.
32
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 10 години
Градския транспорт винаги ще лъже и отчита загуба даже и да има печалба, защото държавата спонсорира софийска община иначе билета трябва да е поне 5 лева и тогава софиянци ще блокират улиците от протести.
31
0
 
2
 
! Отговори
Пътнико свиден преди 10 години
До Анонимен 34"За 2013 г. общинските транспортни оператори са доказали 20,5 млн.лв. загуби" - не ти излиза математиката приятелю.
30
1
 
6
 
! Отговори
Рали1 преди 10 години
До Гневен българинМорски ти е отговорил донякъде.Има добри практики и в други градове на страната.Във всеки автобус или тролей има кондуктори,гратисчии няма/или почти няма.Трябва да има и желание да се направи нещо.В цената на билета би трябвало да е калкулирана и загуба,но явно загубите са много.Или кражбите.Горива,стара техника,гратисчии,откраднато и останалите си плащаме.Или си карай гратис и като те свалят -бягай,това е.