Борисовата градина трябва да бъде опазена като градски парк!

Столичната община готви план за благоустрояването й
18
Борисовата градина трябва да бъде опазена като градски парк!
Борисовата градина. Снимка: архив, БулФото

Столичната община работи върху нов план на Борисовата градина. Главният архитект Петър Диков съобщи пред БНТ, че вече е внесъл в Столичния общински съвет техническо задание и програма за конкурс за благоустройство на парка.

„Борисовата градина трябва да бъде опазена като градски парк и частите, които са отнети от нея за други цели, да бъдат върнати и на самата градина, и на софиянци", отбеляза Диков.

В четвъртък Общинският съвет одобри доклад за ново трамвайно трасе до Студентски град, което ще минава през Борисовата градина. То предизвика недоволство и критики, тъй като, за да бъде реализирано, ще трябва да бъдат изсечени много дървета.

Диков подчерта плюсовете на проекта. По думите му той ще свързва големи квартали на София с метрото и ще бъде удобна връзка с центъра и с улица „Граф Игнатиев“.

Главният архитект посочи, че по трасето има 4 висши училища с повече от 20 000 студенти. Освен това се очаква релсовият път да бъде продължен към центъра на Студентски град и така да свърже още две висши училища с метрото.

Според Диков по въпроса с изсичането на дърветата се спекулира. Както стана ясно и на заседанието на СОС в четвъртък, броят на засегнатите дървета е намалял десетократно след оценка  на първоначално внесения проект и те вече са 47.

Днес той обясни още, че трасето е просека на път, която не се поддържа повече от 40 години и следователно е обрасла и има самозалесили се дървета.

Диков коментира и темата за изграждането на Технопарка в столицата, на който беше направена първа копка в четвъртък. По думите му това е един от малкото проекти, които подкрепят производството, иновациите и високите технологии.

„Аз съм убеден, че този проект ще има добро бъдеще и ще има добро отражение върху развитието на София, а и на България, каза още той.

Още бизнес новини за София четете в Investor.bg


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
1
 
4
 
! Отговори
Кукувица преди 5 години
В София има просто прекалено много хора. Решението е да се направи живота по селата атрактивен за младите хора. Да се реши проблема с изкупната мафия. Селскостопанските стоки да се изкупуват на нормални, пазарни цени. Да се осигурят средства и програми за развитие и да си отидат селяните от София. Това е решение, а не нови трасета и нови блокове.
12
1
 
2
 
! Отговори
ММ преди 5 години
До Анонимен

Нито пък трябва да се руши, копа и кърти излишно. Обаче трябва да се направи едно проектче, да се вземат едни парички и т.н.
11
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Притрябвал ми трамвай, ако ще го чакам 15-20 минути, за да се кача на него, и после ще се дондуркам 100 часа, за да стигна до Семинарията. Че нали до Семинарията се стига с автобус 94. Да, 94 се пръска по шевовете в пиковите часове. Но защо вместо да се строи нова трамвайна линия, не се пуснат още няколко автобуса, така че да не се налагаме да се бутаме, ръгаме и псуваме в претъпканите рейсове.
10
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Защо е нужно да се строи ново травмайно трасе? Вместо да се инвестират толкова много пари в подобен строеж, много по-разумно е просто да се пуснат още няколко коли на автобус 280 и на 94. И без това в тези рейсове е постоянна блъсканица и навалица. Като и останалите рейсове, впрочем. Изобщо качеството на надземния градски транспорт в София е потресаващо зле.
9
0
 
7
 
! Отговори
Пепи преди 5 години
Какво стана с Парк Възраждане ???? До кога ще бъде това бунище в центъра на София?
8
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Честно казано имаме достатъчно автобусни и трамвайни линии. Имаме обаче няколко сериозни проблема. Първият е, че разписанията не знам кой и как ги прави, но ми се струва, че са измислени от някой ***. Ще дам пример - преди 2-3 години до трамвай журналист минаваха 4 различни линии - тм 2, 10, 12, 18. Прибираш се към 22:00 и искаш да си хванеш които и да е трамваите. И тогава започва едно чакане, та 20-30 минути. И изведнъж четирите трамвая идват едновременно.
7
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В цяла европа наблягат на трамвай, само в *** се мусят, няма по екологичен транспорт от електрическия. Сега трябва да ревнете че и трамвая минаващ през площад Журналист посока семинарията да се махне.
6
2
 
2
 
! Отговори
кибик преди 5 години
А защо трамвай, а не тролей бе Диков? И тогава нямаше да се секат дървета. Нямаше да има протести. Чугунени глави.
5
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Почти всички студенти са със собствен автомобил.Някой дори със мотоциклет автомобил джип и кабрио.Изобщо митът за бедният студент не умря ли някъде по времето на старогръцките легенди и митове?Наивно е да се смята,че ще ползват трамвай.Има нещо друго в цялата идея някакъв друг келепир..
4
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
В момента в Борисовата градина има над 10 000 автомобила, а по алеите наследниците на Шумахер газят бабички и дечица. Нека да прекарат и трамвайна линия, така и така това не е нито градина, нито парк.
3
2
 
11
 
! Отговори
... преди 5 години
Какъв е този измислен проект за трамвай до Студентски град?!?! Нали затова направихте метрото (което ходи до там и е бързичко..:/ )- за да се избягва уж използването на какъвто и да е друг транспорт? :/
2
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Диков е най-корумпираният архитект на София.
1
5
 
14
 
! Отговори
деее преди 5 години
Ей Фъндък, ти вземи пусни да има 20 лампи да светят пък тогава се изсилвай, че градината е инкубатор на демони вечер !!!