Въвежда се жълта зона за паркиране извън платените зони в София

В нея престоят ще е безплатно, но ще има възможност за въвеждане и на платен режим
11 сеп 2014 12:40, Миглена Иванова
11
Въвежда се жълта зона за паркиране извън платените зони в София
Архив: Булфото

Територията на София извън синята и зелената зони за паркиране става специална жълта зона, в която паркирането ще бъде безплатно и без ограничение в продължителността му. По предложение на общината, на районните кметове и на граждани обаче ще може да се въвежда временно или постоянно платено паркиране и в тези райони, предвиждат предложения за промени в наредбата за паркирането в Столична община.

Режим на платено паркиране в райони от жълтата зона може да се въвежда при констатирани проблеми с паркирането и/или с организацията на движението, голям брой нарушения на Закона за движение по пътищата и по предложение на районните кметове, граждани, организации и други.

Предвижда се също така със специална табела да се обозначат местата, където да бъде разрешено паркиране по тротоарите на превозни средства с маса до 2,5 тона, но при условие че е оставено място за преминаване на пешеходците от поне 2 метра.

Право на специалния стикер за платено паркиране ще имат и живущите по настоящ адрес. Те ще трябва да предоставят на общината договор за наем на жилище, за да им се издаде специалната винетка.

Предвидено е промените да влязат в сила от 1 октомври, ако бъдат гласувани от Общинския съвет.

Събирането на таксите за платено паркиране може да се осъществява и от външна фирма, а не само от Центъра за градска мобилност, предвиждат още новите текстове.

Още икономически новини четете в Investor.bg.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


11
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
7
1
 
4
 
! Отговори
Lepilar преди 9 години
Айде още една лепенка на стъклото. Докато не се облепи цялото стъкло с лепенки,с тикери, винетки и незнам още какво, няма да мирясат. А иначе жълта зона предподготовка за следващия цвят платена зона ...
6
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
А също така в нормалните държави - индустриалните бизнеси се изнасят извън градовете. Гумаджийница в сърцето на София, която ползва тротоарните площи сигурно носи невероятни дивиденти на общината - ето това е бизнес. Не ми пука какви зони ще въведат. И колко светофари и "спящи полицаи"... За мен е важно кой каквото прави да не пречи на другия. Само над това да се замисли всеки един ще е достатъчно.
5
1
 
1
 
! Отговори
до 1 преди 9 години
Принципно си прав колега, ама като се замислиш от друга страна то па един бизнес... Каквото и да си намислиш - няма кой да ти го изпълни както трябва без да има някакъв компромис... Според мен ако въведат повече парк зони, вело зони и зони без шум нещата ще са по-нормални. Обаче ние самите не го искаме и се противопоставяме на това... Бизнесмените в Европа се возят с метро, центърът е за автомобили със специален пропуск. Велосипедите са на нормални цени.
4
1
 
5
 
! Отговори
Синя зона преди 9 години
Ало жълтите - след като скочихте срещу нас - хак да им е на тая гад в центъра - ви предупреждавахме с години че това ви чака и вас като се надявахме на солидарност с неправдите. Да да ама не. Няма солидарност но пък има жълта зона.
3
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Аз пък ще направя едно кафяво паркиране пред Столична община. Вместо такса може да си вземете парченце от него.
2
3
 
22
 
! Отговори
123 преди 9 години
Докога въздухът в София ще е безплатен?
1
6
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Корупционерите в столична община не разбраха, че бизнес се прави с гъвкава и мобилна работна сила. С ограниченията за свободно движение те прекъсват възможностите на бизнеса да печели и плаща данъци. Алчно прочягат ръка за такси за паркиране, забравиаки, че с данаците вече са взели веднъж пари за тази дейност, а от данаците се изграждат и съоръженията за пешоходците (те все още не плащат данаци за това, че ходят). Блокираики движението те обричат София да бъде една голяма кофа за ***.