Метрото затваря центъра на София за коли през есента

През 2018 г. с подземната железница ще се придвижват около 550 000 столичани
Обновена: 5 яну 2015 13:34 | 5 яну 2015 07:10, Камелия Цветанова
37
Метрото затваря центъра на София за коли през есента
Снимка: Булфото, архив

Строежът на третия лъч на метрото, чийто старт се планира за есента, ще затвори за движение на автомобили ключови участъци от центъра на София. Къртицата ще тръгне от Малък театър „Зад канала", ще мине покрай Орлов мост, а оттам през „Патриарх Евтимий" и кръстовището на бул. „Витоша" и "Патриарх Евтимий", за да продължи до "Красно село".

Още по темата
"При театъра и на Орлов мост няма да затваряме движението, но на Попа и при НДК това е неизбежно. Ще се опитаме обаче органиченията да са на части, за да няма големи задръствания", обясни пред "Труд" шефът на общинското дружество "Метрополитен" инж. Стоян Братоев.

В момента се подготвят финалните документи, с които ще се кандидатства за 341 млн. евро от еврофондовете, с които да се финансира строежът на трасето. Прогнозната цена за целия лъч, който ще свърже бул. "Владимир Вазов" с кв. "Овча купел", е около 400 млн. евро. Останалите средства ще са държавно финансиране.

"Процедурата за избор на изпълнител за първия етап "Малък театър „Зад канала" - "Красно село" вече е на финален етап. Очаквам проектът да може да стартира през лятото, а същинското строителство на тунелите - през есента", обясни инж. Братоев. Трасето е дълго 7 км и по него има 7 метростанции.

През април ще бъдат пуснати в експлоатация две разширения на сегашните линии - до летището и до Бизнеспарка. Тогава се очаква с метрото да пътуват около 380 000 души, което е всеки трети от ползващите градски транспорт в столицата.

През 2018 г., когато ще бъдат довършени както третият лъч, така и останалите разширения на метрото, се очаква с подземна железница да се придвижват около 550 000 столичани.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


37
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
4
 
8
 
! Отговори
До 1 преди 9 години
А бре, льольо, ти за линейки и за пожарни коли чувал ли си? А за патрулки? А за коли, които возят екипи и техника в случай на аварии? Или за коли, доставящи стоки от първа необходимост за магазините? Да не говорим пък, че част от леките автомобили са собственост на инвалиди.
5
8
 
8
 
! Отговори
статистика преди 9 години
"380 000 души, което е всеки трети от ползващите градски транспорт в столицата"аз бих казал, че тази цифра е ако не еднаква, то поне много близка до реално използващите транспорта.
4
8
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До ГошуИ чертеж не мажеш да направиш. Сигурен съм.
3
8
 
21
 
! Отговори
до 2 преди 9 години
абе да не угасне само фара, че тогава...
2
67
 
19
 
! Отговори
браво Калофер преди 9 години
Ститга с това метро,палното на София,кучетата на София,бактън ,бе.Англия има метро от 150 години насам и си мълчат.Апропо,метрото у нас го е зц-апочнал бае ви Тошо,сега само продължавате.Пък и шефа си е същия.
1
56
 
35
 
! Отговори
Калофер преди 9 години
Голям праз... пия си на село виното с домашния суджук каминката ми гори боли ме фара за Софияяяяяя