Добрата новина: Бус лента на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви"

Ще има и алея на славата до Националния стадион
Обновена: 10 мар 2015 11:03 | 10 мар 2015 11:03, Камелия Цветанова
23
Добрата новина: Бус лента на бул. "Евлоги и Христо Георгиеви"
Снимка: Булфото, архив

Край на задръстванията по натоварения бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ и бус лента там обеща главният архитект на София Петър Диков по БНТ.

Още по темата
Част от идейните проекти за развитие на столицата в близките година – две, които обаче не са финализирани, предвижда да се разширят с по-малко от метър и двете платна на булеварда, северното и южното между „Орлов мост“ и „Граф Игнатиев“.

По този начин ще се осигури трета лента, която ще е само за автобуси и така градският транспорт ще се движи по-бързо.

„Ние многократно сме водили разговори за развитие на такава бус лента по големите булеварди, която да даде възможност на градския транспорт да се движи по-бързо, по-редовно и да бъде по-удобен. Това е част от реализацията на този проект“, коментира Диков.

Проектантите предлагат и да има алея на спортната слава около Перловската река, защото в района се намира Националният стадион „Васил Левски“.

„Основно се използват налични пространства. Не се унищожава зелена площ, не се ликвидират тревни площи. Опитваме се да развием, да засадим нови дървета,  да има  нови цветни площи. Наистина да получим едно красиво, екологично и удобно градско пространство“, обясни Диков.

„Тук се предвижда и едно кръстовище, оформено на моста на ул. „Йосиф Гурко“ и „Евлоги и Христо Георгиеви“, чиято цел е да облекчи трафика“, добави главният архитект.

Проектите обаче не са окончателни, въпреки че Столична община работи по тях от две години и половина.

За момента те са обявени за обсъждане и се чакат мненията, предложенията, препоръките на гражданите и на експертите.

„Това по план е някъде до края на март, след което колегите ще доработят проектите. Така че към средата на май ние да ги имаме готови, завършени. Ще правим сега два експертни съвета и едно обществено обсъждане, с което хората да могат внимателно да се запознаят“, уточни Диков.

Според него, ако нещата вървят по този план, до края на годината Столична община може да внесе апликационните форми за кандидатстване за финансиране за изграждането.

Колко ще струва изпълнението на проектите обаче, ще се разбере едва когато са в завършен вид.


23
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До ДО Футуролог
Ти кога си минавал от там за 2 минути бе, байно?! Некоя събота, по средата на дълъг уикенд, когато София е празна?! Е извинявай, ама и тогава нема стане за толкова. А в делничен ден си е тотална лудница и няма кво да ни убеждаваш в обратното, ние също минаваме от там.
15
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Похвално, но има още няещо,което е даже по-важно - настройката на светофарите по Евлоги Георгиев.Извинявайте, ама и 10 ленти да направят,ако светофара на Графа не се пренастрои,задръстванията ще си останат. Освен това,чия брилянтна идея беше да се сложи ОЩЕ един светофар на Смирненски?! От това по-малоумно не може, твърдо !!...Та с кола или в автобуса - все ще си висиш по допълнителните ленти докато светофарите ти редят задръстванията с упоритостта на настройките си от байтошово време...
14
1
 
2
 
! Отговори
ДО Футуролог преди 3 години
Баш пък от НДК към Националния в момена е песен, минава се за по-малко от 2 минути цялото, като се има предвид, че се преминава през 3-4 светофара ... пешеходни и т.н. си е перфектно. Проблема идва то Орлов Мост, тъй като е ужасно натоварено кръстовище, а и тоя пич с ръчното си играе по цял ден там. Другия проблем е от Националния стадион посока НДК - там са само 2 ленти, а трафика е много силен, но пак се изтеглят в момента бързо колите - за 3 минути се минава.
13
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Хаха, типично по български - добавяме 1 метър асфалт към двулентово платно и то става трилентово. Що за умници са тези "архитекти"? Смях!
12
2
 
2
 
! Отговори
Тъпо преди 3 години
Какви са ползите от бус ленти тук? Никой не ги спазва никъде... Всеки гледа да се направи на тарикат, да мине през нея, за да си спести 5-10 мин., "жизненоважни", разбираш ли.... Такива неща са добри новини в страни, където хората се съобразяват и спазват, МИСЛЯТ с главите си. Там, където властва простотията..........
11
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
и мислите че това ще се спазва????!
10
2
 
12
 
! Отговори
вЪзмУтен! преди 3 години
Дано само не го строите както строите западната дъга на околовръза!!! Край на магистрала със светофар?!?!? Олигофрения!!!
Там ли бе по-нужен надлез с кръгово отдолу или на Царица Йоана?
А някой беше споменал един гьол за шарани веднъж. Е малко по-надолу има 2. Не ми говорете за отчуждителни процедури!!! Смешнисте!!!
9
5
 
8
 
! Отговори
До Пич преди 3 години
"Сериозно, вие не виждате ли за какво се използват бус лентите на цариградско?!"

Специално пък за Цариградско бус-лентите си се ползват за предназначение. Жена ми я глобиха за каране в бус-лентата на Цариградско, по-късно и аз изгорях. Така че там контролът е пълен. И специално за Цариградско не е добра идея да караш в бус-лентата, освен ако нямаш излишни пари, разбира се.
8
5
 
12
 
! Отговори
социолог преди 3 години
Червено *** изчакай изборите есента и ще видиш резултата , ако въобще БСП има кандидат . Никой в София няма да гласува за българоубийците и предатели на род и родина . Така , че можеш да плюеш колкото си искаш .
7
11
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Софиянец

По-високи данъци за колите и по-строг контрол върху техническите прегледи и паркирането. Няма друго решение на проблема с трафика.
6
1
 
20
 
! Отговори
Софиянец преди 3 години
Според мен разширяването на улиците не е решение на проблема със задръстванията. Просто трябва да се направи така, че градският транспорт да е достатъчно добър и достатъчно бърз, така че вместо да използваме автомобил, да си хванем рейса или трамвая и да си свършим работата за същото време.

Така че вместо да се чудят как да разширяват улиците, да наемат специалисти, които да изградят адекватна маршрутна мрежа и да преизчислят разписанията.
5
6
 
9
 
! Отговори
Софиянец истински преди 3 години
Дори и да са само две лентите, не виждам проблем да се изгради бус-лента. Така ползващите градски транспорт ще се придвижват по-бързо и съответно част от автомобилистите ще се откажат от колите си, за да се качат на автобусите, които ще се придвиждат 2 пъти по-бързо.
4
18
 
20
 
! Отговори
Софиянец-пенсионер преди 3 години
Дълбок поклон на Софиянци , че през тези 25 години никога не гласуваха за ретроградната партия БКП-БСП . Така нашия град се развива благодарение на ГЕРБ и Данчето Фандъкова . Погледнете София как изглежда , просто това е един Европейски град . С добра инфраструктура , метро , зали , паркове и т. н. А сега направете сравнение с вечно комунистическо-социалистическите градове , Видин , Враца , Монтана , Лом и други подобни . Това са градове на мизерия , кражби и простотия .
3
5
 
1
 
! Отговори
fen преди 3 години
toz ima li malka predstava v London ot koga e taka
2
5
 
29
 
! Отговори
Дядо Петър преди 3 години
Вместо да се изказва за щяло и нещяло, главният архитект да вземе да се гръмне.
Защото отдавна трябваше да увисне на някое дърво.
Той много добре си знае защо.
1
6
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нека да ползват, с две камери всичко се решава. Като трябва да плати всеки по 50 лв. за ползване на буслентата всеки път, ще се научат да не я ползват.
Тарикатите в България са ясни, въпроса е да започнат да им бъркат в джоба и да видиш, как си стават старите мишоци.
Като не ви отърва да висите в задръствания, ползвайте градския транспорт и няма да има задръствания и бързо ще стигате до работа. Неможе всеки втори льольо да се е качил в кола, може - неможе да кара и искал да не закъснява,еми как?