"Синята зона" – златна в София

Законопроект предлага паркирането да стане търговска дейност
17 мар 2015 09:24,
58
"Синята зона" – златна в София
Снимка: архив, Булфото

Паркирането в платените сини и зелени зони  ще се превърне в търговска дейност, от която ще се печели, вместо да се покриват само разходите по поддръжката на паркоместата.

Това става ясно от законопроект на депутати от ГЕРБ и Реформаторския блок. Избраниците предлагат промяна в Закона за движението по пътищата, според която за платеното паркиране ще се плащат не разходоориентирани такси, а цени на пазарен принцип, пише "Труд".

В член 99 в закона, който дава право на общините да се взимат пари за паркиране в градовете, думата "такса" се заменя с "цена".

Още по темата

Една от причините е, че търговските дружества, на които общините масово решиха да възложат тази дейност, вместо да я администрират сами, нямат право да взимат такси. Другата причина е, че местните такси трябва да влизат в общинския бюджет, а не в касите на търговска фирма, каквато е и столичният Център за градска мобилност.

В мотивите за промените законотворците определят паркирането в "синя зона" като търговска дейност, при която трябва да се прилага пазарна икономика. Те смятат, че определянето на сумата за паркиране "като "цена" дава възможност на общините да определят размера й на пазарен принцип съобразно търсенето на места за паркиране в различните райони на населените места, както и да регулират количеството на ППС в централните им части".

Вносителите предлагат в закона да се допише, че Общинският съвет определя "цената" и условията за паркиране, а шофьорите плащат на "специализираното звено на общината или на юридическото лице", на което е предоставено управлението на тези места.

"Досега имаше проблем с възможността общините да възлагат на собствени дружества контрола и дейността по паркирането", коментира депутатът от РБ Вили Лилков. В София това се прави от Центъра за градска мобилност (ЦГМ).

"Често беше атакувана наредбата на общината в съда, че едно такова дружество не е минало съответната процедура по закона за обществените поръчки. С това решение даваме възможност не само на Столична община, но и на всички общини в България да могат да възлагат без конкурс дейностите по контрола на паркирането на собствени дружества", обяснява Лилков.

През юни миналата година Софийският административен съд реши, че "паяците" на Центъра за градска мобилност в София незаконно прибират автомобилите на неправилно паркиралите шофьори, тъй като общината неправомерно е предоставила на търговското дружество правомощията по репатриране на колите и поставяне на скобите на нарушителите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
4
 
4
 
! Отговори
Жител преди 9 години
Просто селяните да си отидат по градовете и тогава няма изобщо да има такива проблеми.Колата е част от ежедневието на човека и заради капризите на някаква *** не може да се променя хода на времето и цивилизацията. София е пренаселена, да върнат хората оттам където са дошли и да помислим за това как да спасим София ! Не държа да е столица, но съм роден в нея и искам да си карам колата, да разполагам с малкото местенце което ми е отредено.Сори пичове, ще докарате нещата до гражданска война!
51
0
 
3
 
! Отговори
Край преди 9 години
КАТ като разрешат да се паркира с една гума значи всички тротоари плътно да са с коли. То сега е забранено на тротоар да се паркира пък всички коли са там. Камо ли да го разрешат. Че то тогава защо правим тророари в градовете си. Да се направи референдум да има или не тротоари. Българското племе може да е първото в света което да реши всичко да е асфалт и да си джиткаме само с колите. Българите сме способни на всичко.
50
0
 
3
 
! Отговори
КАТ преди 9 години
Кога ще сменят закона автомобилите да паркират на тротоара само с по 1 колело от ос ( т.е. надлъжно и незаемащи целия тротоар). Няма ли някой да предложо тази промяна. НЕ МОГА ДА МИНА ПО ТРОТОАРА ВЪВ ВСЕКИ ГРАД ПОВЕЧЕ ОТ 20м БЕЗ ДА МИ ПРЕПРЕЧИ ПЪТЯ НЕПРАВИЛНО ПАРКИРАНА КОЛА НА НЯКОЙ ***.
49
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Даам, само никой не каза какви ще са инвестициите, тъй като газим кал до колене, а уж сме европейска столица - дупки, неасфалтирани улици, разбити тротоари - че и оакани на всичкото отгоре, и т.н. Иначе паркинги и гаражи само взима пари, а е все на ръба на фалита и загубата. Как така става прибираш без да инвестираш, а печалба няма?Я дайте една ревизия 25 години назад да видим какво се е случвало и да има осъдени!
48
4
 
7
 
! Отговори
лекар-пенсионер преди 9 години
За 50 години управление на БКП-БСП стигнахме дъното на морала , което е по голямо бедствие от бедността . Комунистите научиха хората да крадат от държавните фабрики и ТКЗС-тата и да обичат авантата и сега никой не иска за нищо да плаща. Никой не е длъжен да търпи всеки *** да паркира в центъра и да му обикаляме бараката . Синя и зелена зона минимум 6 лв. на час , който не му харесва има градски транспорт .
47
3
 
8
 
! Отговори
Пешко преди 9 години
Само така - даже да има лилава зона - зона без коли
46
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Повръща ми се от тротоари, превърнати в ями, от разбити плочки, от кални сокаци, от паркирали по диагонал, на светофари, пред гаражи, на детски площадки! Аман вече! Няма накъде да стане по-зле! Никой не е подлагал на обществено обсъждане длъжни ли сме да ви търпим ламарините и да няма къде да стъпят децата ни! Ще плащате като попове - иначе на село!
45
8
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Какво искате от Картофената царица, тя си е от село и при това даскалица т.е. с обременена психика. БиБитко я набара и сега горката прави каквото той нареди. А БиБитко си го знаем, краде все едно ще живее 3 века. Да беше направил поне едно читаво нещо а той се подготвя да властва докато е жив за сметка на цял един народ. Ето защо от даскалицата не чакайте нищо добро за София. Не се подвеждайте по невинната усмивка и сведеният поглед. Докато не изметем крадливите общинари и БиБитко добро няма да
44
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Прав си, Край. И освен това като приеме, че домашният любимец не бива да ака на детската площадка, до катерушката.
43
2
 
11
 
! Отговори
Край преди 9 години
Българина ще стане човек когато си свали варела от тротоара, градинката и детската площадка - БЕЗУСЛОВНО. Няма голям град в Европа, даже и на Балканите в които местата за паркиране стигат за всички и са безплатни - свиквайте.
42
0
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
И дори и да се печели, това как точно решава проблема с паркирането? Аз съм съгласен ад се печели, но този, който печели все пак да реши някакъв проблем, защото иначе излиза, че просто даваме пари на някой частник, а в замяна си оставаме с проблемите. Защото аз като отида в магазина, си плащам с ясната идея да получа някаква стока срещу тези пари. Не плащам, за да си тръгна с празни ръце, само защото има много желаещи да я закупят, а няма достатъчно от стоката.
41
5
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
София, Делхи, Мумбай, Дака... Общото е милионите *** шофери, всеки от които си прави каквото си поиска. На всички собственици на автомобили пожелавам да продължават да се ровят в л*ната всеки ден. Малко са ви и санкциите, и таксите, нещастници!
40
2
 
14
 
! Отговори
Пипи преди 9 години
Някои си пълнят гушата със синята и зелената зона като няма сила да ги спре. Поне 10 % от паркиращите плащат на ръка за да не ги закачат с устройството. За да почнеш работа тук трябват по-големи връзки от това да почнеш в Външното министерство.
39
7
 
17
 
! Отговори
чичко 10% преди 9 години
Помните ли като мучахте по площадите с вдигнати два пръста и рушахте мавзолея на вожда Димитров? Тогава искахте "ПАЗАРНА ИКОНОМИКА". Навсякъде по света се плаща за паркиране в градовете.
38
2
 
20
 
! Отговори
Чиновник преди 9 години
Правете като холандците- карайте колело. И без това постоянно ревете, че са ви ниски заплатите и горивата били скъпи.
37
11
 
14
 
! Отговори
Край преди 9 години
Ефтино -означава да няма веста когато ти трябва. В София се паркира така както само в Индия може би се паркира. Необходимо е разчертаване на целия град с места за парикиране и естествено ще се окаже че автомобилите са повече от местат за законно паркиране. Изхода е един трябва да ви стане скъпо да притежавате таралясник скъпи мой съграждани.
36
6
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
***, софия умира под колелата на трошките ви! НЕ ШОФИРАЙТЕ, МОЛЯ!!!
35
2
 
6
 
! Отговори
до Веско преди 9 години
Ами вместо на 1, ще ги дадат на 3 фирми и готово. Не че зад тях няма е да пак един и същи човек. Какъв е проблема?
34
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До АнонименЧестита ви мутро- "демокрация" - по правешки, по Татовски !
33
1
 
29
 
! Отговори
Васо преди 9 години
По-точно казано улиците на София и другите градове където има такива зони са общинска собственост. И подобни решения трябва да се взимат след обществена, публична дискусия и местен Референдум. И решението трябва да е с пробен период за да може да се коригира една евентуална грешка. Всичко друго си е далавера.