Метрото стигна до летището! А третият лъч докъде?

Граждани с идея за разклонението на третия метродиаметър
Обновена: 7 апр 2015 14:16 | 7 апр 2015 12:00, Красимир Ангелов
66
Метрото стигна до летището! А третият лъч докъде?
Снимка: Спаси метрото

След като преди седмица най-после метрото стигна до софийското летище, а до месец ще тръгне и до Бизнес парка в Младост, погледите на столичани се насочват към изграждането на третия метродиаметър, чието строителство се очаква да започне в средата на тази година.

Одобреното трасе е с дължина 16 км, от които 5,5 км над земята. По третия лъч ще има общо 18 метростанции - 14 подземни и 4 надземни метростанции, а те трябва да станат факт най-късно до 2018 година.

Още по темата

Първата метростанция ще бъде до обръщалото на трамвай №22 северно от бул. "Ботевградско шосе". Нататък трасето ще минава през станция по бул. "Владимир Вазов" в частта между ул. "Поп Груйо" и ул. "С. Доспевски", а третата станция ще бъде около моста над "Сухата река", съобщават от гражданската инициатива "Спаси метрото".

Нататък третия лъч ще спира между кръстовищата на "Владимир Вазов" и "Васил Кънчев", което е в близост до стадион "Георги Аспарухов". Следващата станция, пета по ред, ще се намира между ул. "Ильо Войвода" и ул. "Панайот Хитов", а след това ще има метростанцията при парка "Заимов" и Малък градски театър "Зад канала". Нататък метрото ще стига до "Орлов мост", където ще има и бъдещо отлонение към кварталите "Гео Милев" и "Слатина".

Нататък третия лъч ще минава през "Попа", НДК, кръстовището на бул. "Пенчо Славейков" и бул. "Прага". Следва станция при кръстовището на бул. "България" и бул. "Акад. И. Е. Гешов", за да продължи към бул. "Цар Борис III" и бул. "Гоце Делчев". Следва спирка при "Никола Мушанов" и бул. "Президент Линкълн", за да приключи към кръстовището на бул. "Монтевидео" и бул. "Западна тангента", "Овча купел 2" и околовръстния път край "Горна баня".

От "Спаси метрото" обаче имат специална позиция по повод предложенията за трасе на отклонението на Трети метродиаметър в източно направление. На този етап идеята е отклонението на третия метродиаметър да облагодетелства кварталите "Гео Милев" и "Слатина", като след "Орлов мост" отклонението да минава между ул. "Черковна", ул. "Гео Милев" и бул. "Ситняково", а после при кръстовището на улиците "Гео Милев" и ул. "Николай Коперник", за да стигне финално в района на зала "Арена Армеец" и станция на естакада над бул. "Асен Йорданов".

От ГИИ "Спаси метрото" обаче изразяват своето несъгласие с хипотезата на предложените варианти, че крайната точка на отклонението трябва да е Окръжна болница. Според организацията, чиято позиция става ясно в писмо до главния архитект на София Петър Диков, този район влиза в пешеходната достъпност на метростанция Младост 1 и предположението, че спирките на градския транспорт там са генератор на пътникопоток не е съгласувано с контекста на цялостната транспортна схема на града.

От "Спаси метрото" предлагат два варианта за отклонението на Трети метродиаметър, като вместо към зала "Арена Армеец", те продължават през територията на бившите военни комплекси и оттам по бул. Проф. "Цветан Лазаров" към жк. "Дружба" 2.

Метрото стигна до летището! А третият лъч докъде?
Снимка: Спаси метрото

Според схемата и двата варианта на предложеното трасе правят връзка с планирания за изграждане София Тех парк, както и със зала "Арена Армеец". Метростанцията в района на залата би трябвало да отстои на около 370 метра от входовете й, което е напълно приемливо отстояние и е сходно с това между метростанция "Стадион Васил Левски" и Националният стадион, отчитат от гражданската инициатива.

"Трасето от бул. "Асен Йорданов" преминава през военният комплекс и заобикаля спортното училище "Владимир Стойчев" и терените на служба Военна полиция и Националната гвардейска част. Възможно е, ако натовареността на София Тех парк го изисква, да се изгради междинна станция, с директен достъп до парка", пише още в позицията.

Според предложението нататък трасето се изравнява с бул. "Проф. Цв. Лазаров" и достига западната част на жк. "Дружба" 1, която към днешна дата остава изолирана от метрото. Според идеята метростанцията може да бъде разположена на кръстовището на бул. "Проф. Цв. Лазаров" и ул. "Кап. Д. Списаревски", в непосредствена близост до наличната тролейбусна инфраструктура.

"Трасето продължава наземно до бул. "Брюксел", където потъва в траншея под кръстовището му с бул. "Проф. Цв. Лазаров" и където подземно се разполага следващата спирка. След нея трасето отново излиза на повърхността в острова на булеварда и се изкачва на естакада, докато достигне кръстовището с ул. Обиколна, където е разположена следващата станция, правеща връзка с Първи метродиаметър", става ясно още от предложението.

Според него трябва да има след това метростанция на кръстовището с бул. "Копенхаген", а след нея трасето продължава наземно по бул. Проф. "Цв. Лазаров" до кръстовището с ул. "Делийска воденица", за да достигне ул. "Д. Пешев", където пред 88 ОДЗ да се разположи следващата станция, заедно с буферна автогара.

Според авторите на предложението в далечна перспектива един ден линията може при необходимост да бъде продължена към кв. "Горубляне" и да поема потока от Панчарево, Кокаляне, Самоков и Железница.

Наред с предложението за разширението на третия метродиаметър от "Спаси метрото" предлагат и синхронизиране на транспортната схема в тези райони. Една от основните идеи е и изграждането на трамвайна линия до квартал "Слатина".

Според авторите на проекта, ако той стане факт, може да се скъси линията на тролейбусни линии №4 и 11, съответно до Площад на авиацията и Окръжна болница и функцията им се измества от основни линии за Цариградско шосе – в линии, довозващи до метрото. По този начин пътниците, използващи ги, за да достигнат централната градска част, ще се пренасочат към метрото.

Заедно с тях, автобусните линии с номера 1, 3, 4, 5, 6 и 7, който свързват кварталите и селата източно от София, ще достигат бързо трансферна точка (метростанцията на ул. "Д. Пешев"), без да се налага да се вливат в същинския градски трафик, както става сега с автобусите, тръгващи от автостанция Гео Милев.

Метрото стигна до летището! А третият лъч докъде?
Снимка: Спаси метрото

Според авторите на проекта основните предимства, които едно евентуално разклонение на третия метродиаметър до жк. "Дружба" ще предостави са освобождаване на бул. "Асен Йорданов" за далекоперспективно трасе на кръгова линия, ново трамвайно трасе, навлизащо в жк. "Слатина", скъсяване на маршрута на шест автобусни линии с над 5 километра, както и осигуряване на пълно покритие на жк. "Дружба" 1 и 2 от извънуличен, скоростен транспорт.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


66
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
1
 
9
 
! Отговори
до 34 преди 9 години
Защото пари за метро към момента няма!
30
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До до 31и от какво е я ме светни. Имаш ли представа колко е бюджета на София? Имаш ли представа какви пари се дават от ЕС по конкретни програми за конкретен град? Или просто си някой някой комплексар който още не е дошъл в София.
29
4
 
15
 
! Отговори
Т. Георгиев преди 9 години
При случай, че Диков е доста голям некадърник, подчинените му също, напълно подкрепям идеята за публично обсъждане на важните съоръжения. Много често обикновените хора дават много по-разумни предложения от "големите ни специалисти"
28
16
 
12
 
! Отговори
работник преди 9 години
Ами др. червен *** защо Станишев и Орешарски не направиха Метрото та и те да се хвалят какво са направили. Хем на...и хем чурулик .
27
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
е Боко ако не прави столицата като дойдат от Брюксел няма къде да ги развежда и да се хвали какво е направил. А миналата седмица се прибрах от Румъния и пътя от Дунав-мост2 до София е трагичен.4 часа с мъка.Имах чувство че пътувам в някоя сомалийска провинция
26
26
 
4
 
! Отговори
до 29 преди 9 години
Земеделските производители от провинцията плащат най-много данъци, а сега с техните пари се прави метро! Нулева логика!
25
7
 
29
 
! Отговори
до 27 преди 9 години
То щото "софиянците" не сте селяни...хиляди млади жени вдигаха краката, за да вземат жителство, а сега децата им се имат за "столичани", докато пушат трева и пият бира по парковете като изпаднали несретници!
24
3
 
12
 
! Отговори
до 29 преди 9 години
инфраструктурата в София не мисли че е само от данъците на софиянци
23
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До под кривата круша. Като магистралите на Боко.
22
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен 24 в тая провинция останали някой, който да изкарва пари и общината да се погрижи за инфраструктурата там.
21
0
 
7
 
! Отговори
льжата преди 9 години
Нека да е за Марс.
20
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен 24Aми мсили де, кой ти пречи ... като измислиш нещо, и провинцията ще се направи...
19
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
гео милев и слатина ... лошо няма. но някак ми се струва нова линия да има посока Иван Вазов, Стрелбище и нагоре към новите комплекси около бул. България - доста повече хора ще поеме. На Дружба 2 линии ще им дойдат леко в повечко.
18
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
хайде вече да се помисли и за провинцията,не само в София да се прави че ще остане България 3милиона
17
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Хиляди души загиват всяка година по пътищата, но пари за магистрали няма!Важното е Тиквата да си направи метро!А магистрала "Хемус" - кога?!?!
16
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
нека метрото завие Към Бенковски.
15
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Павлово има спешна нужда от Метро.
14
14
 
17
 
! Отговори
до политолог преди 9 години
Тодор Живков е построил всичко, което "демократите" крадат от 25 години!Със сигурност и АЕЦ Белене щеше да се построи, но някои много скачаха за демокрация, а сега плачат, че децата им мият гръцки и испански ***! Да им е честита демокрацията, да им са честити липсващото образование и здравеопазване, да са им честити милионите ***, да им е честит евроатлантизма!
13
5
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Коя приятелска фирма на Бойко е правила разклонението за летището?!Качеството е потресаващо!
12
13
 
18
 
! Отговори
политолог преди 9 години
Браво другари , как не ви омръзна над 50 години крадете сега Бойко ви виновен , че строи и работи в полза на обикновените хора . Ето ви само един пример: - Т.н. АЕЦ Белене още при Тодор Живков уж щеше да се строи , а до ден днешен само се краде. Нали не мислите , че някой можеше да попречи на строежа . Да обаче той е създаден точно за това , кражби и пак кражби . Ако не знаете попитайте Румен Овчаров , той е спец по тези работи . Да е жив и здрав Б.Борисов , опората на обикновените хора .