Метрото стигна до летището! А третият лъч докъде?

Граждани с идея за разклонението на третия метродиаметър
Обновена: 7 апр 2015 14:16 | 7 апр 2015 12:00, Красимир Ангелов
66
Метрото стигна до летището! А третият лъч докъде?
Снимка: Спаси метрото

След като преди седмица най-после метрото стигна до софийското летище, а до месец ще тръгне и до Бизнес парка в Младост, погледите на столичани се насочват към изграждането на третия метродиаметър, чието строителство се очаква да започне в средата на тази година.

Одобреното трасе е с дължина 16 км, от които 5,5 км над земята. По третия лъч ще има общо 18 метростанции - 14 подземни и 4 надземни метростанции, а те трябва да станат факт най-късно до 2018 година.

Още по темата

Първата метростанция ще бъде до обръщалото на трамвай №22 северно от бул. "Ботевградско шосе". Нататък трасето ще минава през станция по бул. "Владимир Вазов" в частта между ул. "Поп Груйо" и ул. "С. Доспевски", а третата станция ще бъде около моста над "Сухата река", съобщават от гражданската инициатива "Спаси метрото".

Нататък третия лъч ще спира между кръстовищата на "Владимир Вазов" и "Васил Кънчев", което е в близост до стадион "Георги Аспарухов". Следващата станция, пета по ред, ще се намира между ул. "Ильо Войвода" и ул. "Панайот Хитов", а след това ще има метростанцията при парка "Заимов" и Малък градски театър "Зад канала". Нататък метрото ще стига до "Орлов мост", където ще има и бъдещо отлонение към кварталите "Гео Милев" и "Слатина".

Нататък третия лъч ще минава през "Попа", НДК, кръстовището на бул. "Пенчо Славейков" и бул. "Прага". Следва станция при кръстовището на бул. "България" и бул. "Акад. И. Е. Гешов", за да продължи към бул. "Цар Борис III" и бул. "Гоце Делчев". Следва спирка при "Никола Мушанов" и бул. "Президент Линкълн", за да приключи към кръстовището на бул. "Монтевидео" и бул. "Западна тангента", "Овча купел 2" и околовръстния път край "Горна баня".

От "Спаси метрото" обаче имат специална позиция по повод предложенията за трасе на отклонението на Трети метродиаметър в източно направление. На този етап идеята е отклонението на третия метродиаметър да облагодетелства кварталите "Гео Милев" и "Слатина", като след "Орлов мост" отклонението да минава между ул. "Черковна", ул. "Гео Милев" и бул. "Ситняково", а после при кръстовището на улиците "Гео Милев" и ул. "Николай Коперник", за да стигне финално в района на зала "Арена Армеец" и станция на естакада над бул. "Асен Йорданов".

От ГИИ "Спаси метрото" обаче изразяват своето несъгласие с хипотезата на предложените варианти, че крайната точка на отклонението трябва да е Окръжна болница. Според организацията, чиято позиция става ясно в писмо до главния архитект на София Петър Диков, този район влиза в пешеходната достъпност на метростанция Младост 1 и предположението, че спирките на градския транспорт там са генератор на пътникопоток не е съгласувано с контекста на цялостната транспортна схема на града.

От "Спаси метрото" предлагат два варианта за отклонението на Трети метродиаметър, като вместо към зала "Арена Армеец", те продължават през територията на бившите военни комплекси и оттам по бул. Проф. "Цветан Лазаров" към жк. "Дружба" 2.

Метрото стигна до летището! А третият лъч докъде?
Снимка: Спаси метрото

Според схемата и двата варианта на предложеното трасе правят връзка с планирания за изграждане София Тех парк, както и със зала "Арена Армеец". Метростанцията в района на залата би трябвало да отстои на около 370 метра от входовете й, което е напълно приемливо отстояние и е сходно с това между метростанция "Стадион Васил Левски" и Националният стадион, отчитат от гражданската инициатива.

"Трасето от бул. "Асен Йорданов" преминава през военният комплекс и заобикаля спортното училище "Владимир Стойчев" и терените на служба Военна полиция и Националната гвардейска част. Възможно е, ако натовареността на София Тех парк го изисква, да се изгради междинна станция, с директен достъп до парка", пише още в позицията.

Според предложението нататък трасето се изравнява с бул. "Проф. Цв. Лазаров" и достига западната част на жк. "Дружба" 1, която към днешна дата остава изолирана от метрото. Според идеята метростанцията може да бъде разположена на кръстовището на бул. "Проф. Цв. Лазаров" и ул. "Кап. Д. Списаревски", в непосредствена близост до наличната тролейбусна инфраструктура.

"Трасето продължава наземно до бул. "Брюксел", където потъва в траншея под кръстовището му с бул. "Проф. Цв. Лазаров" и където подземно се разполага следващата спирка. След нея трасето отново излиза на повърхността в острова на булеварда и се изкачва на естакада, докато достигне кръстовището с ул. Обиколна, където е разположена следващата станция, правеща връзка с Първи метродиаметър", става ясно още от предложението.

Според него трябва да има след това метростанция на кръстовището с бул. "Копенхаген", а след нея трасето продължава наземно по бул. Проф. "Цв. Лазаров" до кръстовището с ул. "Делийска воденица", за да достигне ул. "Д. Пешев", където пред 88 ОДЗ да се разположи следващата станция, заедно с буферна автогара.

Според авторите на предложението в далечна перспектива един ден линията може при необходимост да бъде продължена към кв. "Горубляне" и да поема потока от Панчарево, Кокаляне, Самоков и Железница.

Наред с предложението за разширението на третия метродиаметър от "Спаси метрото" предлагат и синхронизиране на транспортната схема в тези райони. Една от основните идеи е и изграждането на трамвайна линия до квартал "Слатина".

Според авторите на проекта, ако той стане факт, може да се скъси линията на тролейбусни линии №4 и 11, съответно до Площад на авиацията и Окръжна болница и функцията им се измества от основни линии за Цариградско шосе – в линии, довозващи до метрото. По този начин пътниците, използващи ги, за да достигнат централната градска част, ще се пренасочат към метрото.

Заедно с тях, автобусните линии с номера 1, 3, 4, 5, 6 и 7, който свързват кварталите и селата източно от София, ще достигат бързо трансферна точка (метростанцията на ул. "Д. Пешев"), без да се налага да се вливат в същинския градски трафик, както става сега с автобусите, тръгващи от автостанция Гео Милев.

Метрото стигна до летището! А третият лъч докъде?
Снимка: Спаси метрото

Според авторите на проекта основните предимства, които едно евентуално разклонение на третия метродиаметър до жк. "Дружба" ще предостави са освобождаване на бул. "Асен Йорданов" за далекоперспективно трасе на кръгова линия, ново трамвайно трасе, навлизащо в жк. "Слатина", скъсяване на маршрута на шест автобусни линии с над 5 километра, както и осигуряване на пълно покритие на жк. "Дружба" 1 и 2 от извънуличен, скоростен транспорт.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


66
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Анонимен 15 ...Брато , по рождение ли си *** или ходиш на курсове организирани от *** ?
10
1
 
7
 
! Отговори
??? преди 9 години
На сайта на метрото има 19 метростанции, а не 18 както пише в статията.И останалото ли е толкова вярно?
9
23
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
Докато Боко е жив все ще има "лъчове" щото ТРЯБВА ДА СЕ КРАДЕ НЕУМОРНО.Ще опаше цял *** с "лъчове" и ще асфалтира Млечния път.Тънга-мънга няма!
8
3
 
7
 
! Отговори
Acceleron преди 9 години
До Бургас през Сливен :D
7
4
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До ИСКАРО НА ПЛАЖА...
6
3
 
9
 
! Отговори
Бургас преди 9 години
Иска ви се да до морето АМА НЯМАААААААА............
5
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
третия метродиаметър ще бъде: Перник - Люлин - Враца - Монтана
4
2
 
10
 
! Отговори
Ф преди 9 години
Третия лъч *** метрото до морето ама северно или южно ...
3
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
До Банкя.....
2
1
 
17
 
! Отговори
Сердикийски Трак преди 9 години
НЕОБХОДИМ, Е ЧАС ПО-СКОРО! Но в грамотен вариант.
1
21
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 9 години
извикайте Бойко Ленторезеца и ще имате метро чак до Лондон