Платили сме близо 2 млн. лв. за "синя зона" в София

15% от паркоместата са свободни постоянно
28
Платили сме близо 2 млн. лв. за "синя зона" в София
Снимка: Булфото, ахрив

Приходите от "синя" и "зелена" зона в центъра на София са 1 891 590 лв. за първите два месеца на годината, съобщи в интервю за БТА заместник-кметът по транспорта на София Любомир Христов.

За същия период на 2014 г. са събрани 1 806 055 лв., нарастването на постъпленията е с 85 535 лв. Приходите от репатриране за първите два месеца на тази година са 133 560 лв., а от поставени скоби - 604 920 лв., информира Христов. По думите му приходите от двете зони за паркиране са напълно съпоставими с реализирано за същия период на миналата година.

Той посочи, че се наблюдава устойчивата тенденция около 15 на сто от паркоместата да бъдат свободни постоянно и в двете зони.

"Това може да бъде доказано и с първия етап от системата за броене, въведена в синята зона, която Центърът за градска мобилност изгради. Чрез машинното броене се знае точният брой автомобили, които влизат и излизат от зоната. Системата за паркиране се стабилизира, ефектът от промените през 2012 г. в организацията на платеното паркиране е добър", коментира Христов.

Зам.-кметът съобщи, че постъпленията от продажбата на карти за еднократно пътуване и абонаментни карти за първите в градския транспорт за първите два месеца на тази година възлизат на 23 338 590 лв., почти колкото са през първите два месеца на 2014 година. Съгласно нормативните документи те се използват за разплащане на транспортната дейност, извършена от транспортните оператори в обществения градски транспорт.

Той информира, че за 2014 г. приходите от билети и карти са около 90 млн. лв., което е сходно с реализираните приходи през 2013 година.

Има и увеличение на приходите от продажби на билети от водачи с около 2 млн. лв., което се дължи на факта, че по немалка част от крайградските линии вече има т.нар. постоянен контрол в автобусите.

Столичната община продължава да изпълнява поетапно програмата за обновяване на тротоарите. Попитан за хода на ремонта им през тази година Христов посочи, че Столичната община е отделила за това 2 млн. лв.

"През годините съществуващите тротоари бяха смазани от автомобилите, поради рязкото увеличаване на техния брой, занижения контрол, както и липсата на култура на водачите", коментира Христов.

Той обаче отбеляза, че тази негативна тенденция се променя. По думите му Столична община планира да бъдат обновявани и изграждани нови тротоари и в жилищните квартали на София, включително и във връзка с изграждането на големите инфраструктурни обекти.

"Планираме през тази година да бъде извършен ремонт на пътните настилки и тротоарите на улиците "Цар Асен", "Княз Борис" и "Солунска" в центъра на София. Тези улици са много натоварени от автомобилно движение и са в лошо състояние", посочи заместник-кметът. Той подчерта, че ул. "Солунска" няма да бъде реконструирана в участъка от бул. "Витоша" до площад Славейков, тъй като попада в проекта за нова визия на центъра на София, който предстои да бъде реализиран до една година с европейски средства.

Предвижда се през тази година да бъде довършена ул. "Хан Крум" от т. нар. Малки пет кьошета до бул. "Евлоги и Христо Георгиеви" ул. "6-ти септември" в участъка между бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Евлоги и Христо Георгиеви", както и малките улички в района.

Относно дългогодишната идея за трамвай в кв. "Модерно предградие", Христов посочи, че това е свързано с изграждането на релсов път. Има идеен проект, който в момента е включен за анализиране по линия на Интегрирания проект за градски транспорт, втора фаза. Ако икономическите индикатори покажат, че е ефективно и ефикасно там да бъде изградено трамвайно трасе, проектът ще бъде подаден към Министерството на регионалното развитие за финансиране.

Това означава, че ще са нужни поне три години, докато се стигне до реализация на проекта.


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
24
0
 
2
 
! Отговори
Факт преди 3 години
В София от 25 години в общината се работи по модела Мафиянски. Затова нещата не отиват към по-добро, а към по-лошо. Наскоро ходих до един от комплексите на София, където живях до преди десетина години. Нищо не е пипнато - дупките по улиците са страшни, тротоарите са разбити и почти ги няма. Беше валяло, но канализацията хич я няма и трябва да минаваш през локвите, а не беше чак така преди десетина години. На това ГЕРБ, Фандъкова и Борисов му викат голям успех.
23
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Докато се гласува за ГЕРБ и Сините, все така ще ни скубят.
22
0
 
1
 
! Отговори
??? преди 3 години
Два милиона за два емсеца, т.е. по около милион на месец, за една година - 12 милиона. Къде отиват тези пари? Защо нищо не се прави с години по повечето улици и тротоари на София? Защо там където уж се прави нещо, след месец-два или най-много след година пак трябва да се ремонтира? Май това е защото все се гласува за едни и същи и на тях не им пука - сигурни са, че оФцете в София пак ще ги преизберат. Отделно всяко едно огранчиение в паркирането оскъпява придвижването през/около съответния район
21
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Въпроса е от тези 2 милиона колко отиват за града и колко в частни джобове?
Като гледам улиците и тротоарите по местата където има синя зона са в плачевно състояние така че сещайте се сами!
20
2
 
3
 
! Отговори
Бостан е жив и помни преди 3 години
Другарю , в посмешище превърнаха България тройната банда БСП-ДПС-Атака . Станишев , Орешарски , Местан , Сидеров са най мразените политици в България и в Европа .
19
4
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Ами като те е срам отивай в Северна Корея. Там са на мода червените *** .
18
7
 
3
 
! Отговори
стар софиянец преди 3 години
Факта е че има коментари значи нещо в София се прави и то е за добро . Вече 25 години никой в София не гласува за БСП и това е най доброто . Управлението на Борисов и Фандъкова превърнаха София в модерен и Европейски град . Винаги е имало недоволни и това ще продължи , важното е да вървим напред и без БСП .
17
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До до 13

Не, не съм от общината, но оценявам ,че все пак нещо се случва, за разлика от безвремието при Софиянски. Да, зад двореца няма пейки, но предполагам ,че е въпрос на време отново там да има пейки по цялата алея. Да, не ми харесва асфалт в градина, но е по-добре от това, което беше. Казах ,че естетиката е спорна, в някои случаи и качеството, но въпросът беше дали се харчат парите от зоните по предназначение... И сега започват коментарите, свързани с приятелските фирми :)
16
1
 
7
 
! Отговори
до 13 преди 3 години
Господине, Вие да не сте от Общината??? Градската градина е зле, новите дървета все не се хващат, чешмичката не работи, за да се прави оборот на кафенетата, няма тоалетна. Градинката зад Двореца /Царската градина/ е ремонтирана от слепи и куци. Асфалтът е като на улица, няма нито една пейка, отрязаха дървета, без да се засадят нови, поливната система стърчи, няма нова пръст, трева няма и да поникне, закото всичко е покрито с някакви камъни, страничните подпорни стени (червените) са пред разпад.
15
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен
Да, някои неща се направиха, вярно е. Ама няма как да ти приложа снимка да видиш какво се казва улица в зелена зона! И хората на това нещо, по случайност наречено улица, си плащат винетките за да паркират. Да, оправили са няколко неща, ама ако знаеш още колко много има за оправяне... а и всичко изброено от теб, така го "оправиха", че сега трябва да се ремонтира пак.
14
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Така де, по отчет и рапортуване всичкото ни е ОК, даже и повече. Благодарение на "тоя, ония и Митко вратарчето". Само дето вече не мога да паркирам пред дома си по никое време на денонощието - места на паркинга няма и няма. И докато донякъде мога да разбера собствениците на паркираните през деня автомобили с регистрации М, ВР, ВН, РК, КН и СО, все още не успявам да се справя с логиката да си зарежеш колата със седмици на нечии чужд паркинг. Обикновено напряко, за да заеме поне 2 паркоместа.
13
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
До Анонимен 11
Да, забелязал съм - повечето тротоари в община Триадица са съвсем нови. Ако искаш ще изброявам улици. Някои паркови пространства са изцяло ремонтирани - Градската градина, градината зад двореца, Докторска, градините пред и зад библиотеката. Женският пазар е нов, прави се последен участък на Витошка(спорно дали естетически издържан), нов Лъвов мост - и всичко това за една година. Така или иначе черногледството ни е нелечимо и няма да мога да ви оборя :)
12
0
 
6
 
! Отговори
Баце преди 3 години
Тези пари според мен са за два дни не за месеци !
11
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
А някой да е забелязал с тия пари да са направили нещо? Да са ремонтирали улици, например? Или да са построили паркинги? Не, нали. Така, че ние сме платили, ама някой е откраднал близо 2 млн. от синята зона. Ами зелената? И от там сигурно са събрали доста... а улиците като след бомбардировка! Дупка до дупка!
10
2
 
9
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
До 5 Синя зона?

А ние местните в синята зона какво предимство имаме пред неместните? Плащаме си годишен абонамент от 150лв. и не мрънкаме, че нямаме осигурено място срещу тази такса. Все пак е център и така е и по света.
Според мен той трябва да бъде максимално освободен от движение и от паркирали коли.
По тази причина и правото на паркиране на живущите в синята зона трябва да бъде ограничено само до един автомобил.В големите европейски столици,центърът дори е зона,забранена за паркиране.
9
2
 
12
 
! Отговори
магив преди 3 години
Пак гласуваите за сополанка и крадливия архитект.Много хора казват,а за кого да гласувам и години наред си вървят по калните и прашни улици,някъде без осветление и тротоари.Робски народ сме си и това е.
8
0
 
22
 
! Отговори
без отчет преди 3 години
Защо общината не се отчита, къде отиват парите от зоните за паркиране? Или те са без отчетни?
7
1
 
18
 
! Отговори
да да преди 3 години
И от толкова пари от платеното паркиране - нито един паркинг, няма подобрение за начина на паркиране - само пълнене на партийната касичка.
6
2
 
23
 
! Отговори
??? преди 3 години
Приходите на ГЕРБ от Синята зона били около 2 милиона, но разходите на хората заради тази Синя зона вероятно са над 20 милиона. Въпросът е кой за кого работи? Общината на ГЕРБ, за себе си ли или за хората?
5
4
 
8
 
! Отговори
Синя зона? преди 3 години
Синя зона не винаги означава че е платена. Синя идва от синият кръг за отчитане началото на паркиране. У нас както винаги това е побългарено. По кварталите също трябва да има правила за паркиране, т.е. местните да имат предимство.