Има ли решение за паркирането по тротоари и зелени площи?

Отговорът на институциите след "Експериментът в Dnes.bg"
24 апр 2015 17:00, Александър Попов
55
Има ли решение за паркирането по тротоари и зелени площи?
Снимка: Dnes.bg

Преди седмица в редовната ни рубрика "Експериментът в Dnes.bg" ви показахме нагледно как в един от крайните квартали колите са "накацали" по тротоари и зелени площи. Без да се притесняват, че има глоби в размер на 30 лева. Проблемът с паркирането обаче е двустранен. Шофьрите ги грози глоба, а в същото време няма къде да си оставят колите. Паркингите са малко, а пред панелните блокове, където не са предвидени гаражи при строителството, положението е истински ад.

Тротоарите във вътрешнокварталните улици са неизползваеми, защото всеки метър е зает от кола. И пешеходците вървят по улиците, което в никакъв случай не е безопасно.

Още по темата

След нашият експеримент телевизия България Он Ер потърси и мнението на институциите.

"Предложението за драстичния скок на санкциите за неправилно паркиране от 30 на 200 лв. няма да има резултат, ако събираемостта на глобите не се увеличи", коментира пред камерата на телевизията инж. Полина Асенова, началник на сектор "Контрол по паркирането" към Столичния инспекторат.

По думите й, 800 000 са регистрираните автомобили в София, но освен тях много гости на града се възползват от местата за паркиране.

"Скокът на глобите за неправилно паркиране ще намали събираемостта им. Проверяващите са скептични и за дисциплиниращия ефект на по-високите санкции и напомнят, че липсата на места за паркиране често е причина шофьорите да злоупотребяват с инвалидните паркоместа", обясняват от Столичния инспекторат.

"Правим контролни проверки с колегите от отдел Пътна полиция при СДВР и са установени за 1 месец над 40 случаи, когато шофьорите ползват неправомерно картите за паркиране на хората с увреждания и сме наложили 41 акта за установяване на административно нарушение, всеки на стойност от 200 лева", заяви Асенова.

Всеизвестно е, че паркирането и спирането за кратко на тротоарите и зелените площи затруднява движението на пешеходците и често крие опасности. Но има ли и друг вариант за решението на проблема?

"Буферните паркинги например, които са с около 500 места, не се ползват от гражданите, а гражданите спират близко до входовете на тези паркинги и паркират на тротоарите. Такъв е случаят на "Джеймс Баучер". Там близо до метростанцията има училище до буферния паркинг и много от автомобилите са паркирани на тротоара до училището", коментира още Полина Асенова.

Наредба от 2004 г. задължава при строежа на нови жилищни сгради да се осигурява по 1 паркомясто на всеки апартамент. Това не важи за по-старите блокове, където междублоковото пространство не достига.

"Семействата вече имат повече от 1 автомобил, което допълнително затруднява ситуацията не само в столицата, но и в другите големи градове", коментира инж. Асенова.

Целият разговор можете да видите във видеото на България Он Ер

 


55
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
42
0
 
0
 
! Отговори
Загрижен преди 5 години
Та по повод глобите!Миналата седмица ми се наложи да пътувам до Шумен,естествено бях спрял на тротоар.На 50 м. от мястото,където бях паркирал имаше две кооперации на по 4 етажа.Та зад тези блокчета имаше заградено повече от 1 декар място само за тези кооперации.И да искаш няма как да паркираш.Вярвам случаите не са един или два.Къде са общинарите в такива случаи?
41
1
 
1
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Много мога да напиша за паркирането, но няма как да го направя. Само ще отбележа, че по въпроса за паркирането се ширят грозни манипулации, които за съжаление се възприемат безрезервно от много хора, особено от тези, които нямат коли и ет проявяват някаква животинска злоба - глобявяйте, както те са без коли, така и другите да нямат и т.н. Особено безмислено е тяхното разсъждение за екологията - на практика по-голямото замърсяването е в резултат на техните "екологични" искания, но те са убедени,
40
1
 
2
 
! Отговори
ИМА РЕШЕНИЕ преди 5 години
РЕШЕНИЕ ИМА. ПРОСТО Е ВСЕКИ ГО ЗНАЕ.
ТО Е ОРГАНИТЕ ПО КОНТРОЛА ДА СИ ВЪРШАТ РАБОТАТА. НО АКО СА ИСКТАЛИ И МОГЛИ, ТО ДОСЕГА ДА СА Я ПОЧНАЛИ ПОНЕ. ФАКТЪТ, ЧЕ НЕ МОГАТ И НЕ ЖЕЛАЯТ ПОКАЗВА, ЧЕ И ДЕСЕТОРНИ ДА СА ГЛОБИТЕ, ПРОБЛЕМЪТ ЩЕ СИ ОСТАНЕ.
39
2
 
6
 
! Отговори
Кон преди 5 години
Точно хората, предложили повишение на глобата за неправилно паркиране, са длъжни да обяснят, как да паркираме така че да не нарушаваме. По-точно - къде? Казах вече, тази глоба е рекет от страна на общинските власти, които оставят шофьорите без избор - няма как да не си в нарушение. И чии интереси защитава такава глоба?
38
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
TAKA E ZASHTOTO SE NAPALNI S PROSTI SELQNDURI.
37
3
 
12
 
! Отговори
Бургас преди 5 години
В Бургас не се паркира по тротоари и в градинки... Паяците не спират и хората се научиха. Лесно е. ТРЯБВА ДА БРЪКНЕШ В ДЖОБА НА ПРОСТАКА ЗА ДА СПАЗВА ПРАВИЛАТА
36
5
 
8
 
! Отговори
колио до Софиянци преди 5 години
Отдавна се чудих кои е измислил топлата вода но днес разбрах Софянец кореняк по римско време.Проблема ви празни дьрвени глави не са хората от други населени места а тьпото градоустроиство на Софя просо сгадите в кварталите са сбухани една в друга а между отделните квартали празен кьр.Но такае да сабереш 10 села да бутнеш кьщите да построиш блокове слагш табела град и получаваш София,а довчерашните банкянски каруцари прекрояват Виенската ковенция.
35
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До az №13

Аз пък мога да ти кажа, че хората, които не са родом от София много по-често закопуват / наемат паркоместа, отколкото 'кореняците'.
Не ми говори за данъл селянин, щото *** са навсякъде, дори и у вас.
34
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Аз се чудя как могат да си копуват по 2 коли, а не могат да си купят паркоместа, където да ги паркират - абсурдно е.
Значи като не му изнася, блългарина е беден и няма пари, но иначе може да си позволи по 2 коли.
33
1
 
2
 
! Отговори
до 37 преди 5 години
Колкото и парите от синя и зелена зона отиват за ремонт и подръжка. Така и тези пари ще потънат някъде.
32
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Значи системата е проста. Измисля се едно име, например *** Василева, прави се фалшива снимка на фотошоп която е много малка едва няколко пиксела, за да не може да се види истински, а само да седи и създава впечатление, че лицето е истинско и съществува. Другото е просто - започва се антируска, проевропейска и проамериканска пропаганда от името на същото това измислено лице и...о балъци хващайте се!
Намерете нещо за *** Василева в интернет пространството, потърсете и ще намерите НИЩО. НИЩО!
31
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Като чета коментарите стигам до 3 извода писани са от стажанти в общината, от обикновени откровени слабо умници или от комплексирани *** дето си дават всички пари за билетче за рейса защото нямат 500 лв. за кола. Жалка работа, а че общинарите са игиоти и издават строителни разрешителни без грам мисъл е друг въпрос.
30
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Никой не е против паркирането само че може на пазарен принцип. Примерно 200-300 лева на месец за блока и там където има повече коли 500-600 лева на месец, В центъра 1000-2000 лева на месец или повече според търсенето. Ако е скъпо може да си купи гараж или да иде на село или с метрото. Парите ще се използват за ремонт на улиците и блоковите площадки.
29
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Наредба от 2004 г. задължава при строежа на нови жилищни сгради да се осигурява по 1 паркомясто на всеки апартамент."
Е при нас пък като има повече парко места и какво? Стоят парзни, никой не иска да даде 3000EUR, след като може безплатно да си паркира пред входа и да пречи на всички останали.
Ганьо си е Ганьо и това!
Съгласна съм и 500лв да е глобата, но да има и събираемост
28
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Егати калните, разбити и зле закърпени улици и тротоари в това видео. Щеше да е смешно ако такива улици бяха единици, а то половината са такива, та си е не смешно, а трагедия. Адски жалката пътна инфраструктура имаме. Помня една световна статистика, според която бяхме на около 134 място по качество на пътната инфраструктура. Това ни поставя дори след много африкански, азиатски и латино американски държави.
27
5
 
8
 
! Отговори
Неделя преди 5 години
По една кола на апартамент е някакво много социалистическо мислене. Миниум две за настоящия живот и стандарт, а ако с поглед в бъдещето трябва да са три.
26
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Картофената принцеса и сие сега се сетиха за паркирането. Какво дрема тази послушница на Рапона толкова време и не създаде план за организация на паркирането? Нека се заплаща с нормална сума за паркирането за да се поддържа паркинга. Има безкрайно много кални места които могат да се асфалтират, разчертаят и залесят с подходящи дървета и храсти. Колко блока се построиха без парко места? Кой разрешаваше това???
25
1
 
5
 
! Отговори
до 28 преди 5 години
*** василева не е фиктивна. лелката е от бургас...
24
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Само солидни глоби ще оправят българина! Друго решение е да не разрешават закупуването на нови коли,ако няма гараж или парко-место в София,както е в Хонг-конг!
23
2
 
0
 
! Отговори
Фен преди 5 години
До Anonimen

Ти несъществуващ ли си ? :3