28 трамвая: Употребявани в Базел, но нови за София

Стойността на проекта е за 3 милиона швейцарски франка
23 юни 2015 20:55, Красимир Ангелов
87
28 трамвая: Употребявани в Базел, но нови за София
Част от трамваите в София са над 50 годишни. Снимка: Булфото

28 употребявани трамваи от Швейцария ще возят софиянци в близко бъдеще. Очаква се Столичният общински съвет (СОС) да одобри на предстоящата си сесия сключването на споразумение за безвъзмездна финансова помощ по проекта "Модернизирани трамваи за град София", съфинансиран от Българско-швейцарската програма за сътрудничество. Това обяви заместник-кметът по транспорта Любомир Христов.

По думите му в рамките на т. нар. българско-швейцарска програма от Базелската транспортна компания ще бъдат доставени 28 употребявани трамваи, произведени средно преди 15 години. Техният остатъчен експлоатационен ресурс е между 10 и 25 години за отделните мотриси.

Общата стойност на проекта е три милиона швейцарски франка, от които 2,5 милиона франка е стойността на самите трамваи, уточни Христов. Българският принос е оценен на 450 000 швейцарски франка, като прекият разход, който Столичната община ще направи, е 60 хиляди франка, отбеляза заместник-кметът.

Той уточни, че всичко останало в т. нар. български принос са дейности, които "Столичен електротранспорт" ще осъществи по адаптацията на трамваите за пускане в нашата мрежа, както и част от инвестициите, които се правят за релсовия път и контактната мрежа.

По думите на Любомир Христов сега над 50-годишни са 35 от трамваите в столицата, над 30-годишни са 15 трамвая, а около 200 мотриси и ремаркетата към тях са произведени преди 10-30 години.

Зам.-кметът на столицата посочи, че общината работи за реализацията на проекти за доставка на нови трамваи, тъй като състоянието на парка остава най-изостанало като техническа модернизация.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


87
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
61
5
 
2
 
! Отговори
az tam преди 8 години
Е тоя трамвай на снимката го имам в една книжка "Градски транспорт" от 1968-а година. Сигурен съм защото съм се возил, че е по добър от жълтите ръбати соц. и полусоц, возила произвеждани и 30 години по късно. Не че това е някакъв повод за гордост :(
60
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
3млн евра/франка за 28 мотриси си е чиста далавера. Дано да е истина! Предвид че един нов струва толкова то по добре да подменят съществуващите стари с тези и ще си избият само от ток за една година парите, да не говорим че със сигурност са доста по модерни и в отлично състояние.
59
4
 
7
 
! Отговори
2 преди 8 години
Изобщо не са подарък,а си ги плащаме.България се превърна в бунището на европата.Другарите швейцарци са прави,щом има ***,пращай им *** си .Вместо да харчиш излишни пари да ги унищожаваш,можеш и от *** да спечелиш пари.
58
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Боклукчийската кофа на Европа.Двадесет годишно замразено месо , изрезки от салами разкапани коли и друг ненужен *** за *** сега и трамваи.Ако са подарък от братска Швейцария разбирам ама машини които с рециклирането им ще струват по скъпо за какво говорим.
57
10
 
5
 
! Отговори
Додо преди 8 години
На харизан кон, зъбите не се гледат. До колкото разбирам подарък са тия трамваи, за какво купуване пишете, не ми е ясно.
56
1
 
17
 
! Отговори
со-ва преди 8 години
В закупуването на стари трамваи далаверата е голяма.
55
3
 
32
 
! Отговори
Ганчо преди 8 години
Няма вече завод за трамвай в София. Умни градоначалници и специалисти го унищожиха. Експеримента излезе успешен и сега ще купуваме стари трамвай от чужбина. Бившия завод ще стане МОЛ, в който ще продават ***. Завода умишлено беше фалиран, позволявам си да кажа това защото това ми е занаят. Вярно условията бяха мърляви но, имаше специалисти които си разбираха от занаята и правеха трамвай. Да е чул някой че беше направена удна трамвайна българска талига но не я внедриха защото купиха вносни.
54
13
 
6
 
! Отговори
vlady преди 8 години
До АнонименПроизвеждаха се опасни за пътниците морално остарели шумни таралясници с калпави талиги без гасене на колебанията съответно силно лашкане, ненадеждна спирачна система, ниско сцепно тегло и безброй конструктивни недостатъци както и липса на каквито и да било защити и блокировки. Неслучайно се доставиха T6A2 за линиите със сложен профил още в края на социализма както и T6B5 за нормалнорелсовата 20. По-добре да купуваме втора употреба трамваи вместо да прозвеждане недоразумения.
53
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До по-добре от преди 58Да ти отр=крия една тайна - в София имаше завод за производство на трамваи но ... дойде демокрацията и вече послушно купуваме това което другите изхвърлят.
52
1
 
23
 
! Отговори
СТОЯН преди 8 години
В базел нямат ли някои употребявани презервативи?
51
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ако софиянци са си избрали общински съветници, които да гласуват за проекта, значи заслужават да се возят на стари трамваи.
50
0
 
15
 
! Отговори
Модернизирани? преди 8 години
Не разбрах първата дума в названието на проекта "Модернизирани трамваи за град София".
49
2
 
25
 
! Отговори
Евала преди 8 години
Обаче да ви похваля швейцарците колко са практични. ВЕИ-тата с огромните перки до Бузлуджа са на тяхна компания. Хем не си перколясват Алпите и си пазят природата и туризма, хем задължително им изкупуваме тока на преференциално завишени цени. Не знам дали не са получили за тях и пари по някой европроект за диверсификация (ама хубава българска дума!) на енергийните източници. Ако и това са успели да направят, царе са!
48
0
 
18
 
! Отговори
Проектчета преди 8 години
Ами ББ беше на бизнес среща в Швейцария и убеждаваше колко добре е да дойдат у нас, защото е достатъчно да регистрират фирма, за да ползват европейските програми. Ние внасяме в евробюджета 500 000 евро годишно = 1 милион лв., швейцарците не внасят, но ББ ги кани в България да усвояват парите от еврофондовете. И те вече "усвояват" по доста проекти. Що не? Що да не вземат от гладните, за да отидат на почивка на Малдивите? А в замяна ни подаряват старите си трамваи. По-евтино е от да ги рециклират.
47
1
 
17
 
! Отговори
Вехтошари преди 8 години
На ви демокрация! Както каза едно майче: "Само детето ми не е втора употреба. Всичко друго - количка, дрешки ..."
46
9
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Нашите плащат луди пари да оберат *** на Базел, щото ако решат да ги хвърлят ще им струва повече. Затова, дайде да ги подарим на София, ако платят транспортните разходи, а ние ще си купим последната дума на техниката... Честито, софианци! И в новото метро от скрап вагони да се возите! *** сте и обирате *** на Европа по всички критерий! Вместо да се купят няколко нови и лека полека да се модернизира парка. Чудо на българския гений! Направо ум да ти зайде!!!
45
7
 
19
 
! Отговори
ХХХ преди 8 години
Смятайте колко сме зле ! Ш*бани гербери !
44
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
КАЗВА СЕ......Н О В В Н О С !!!! ЗАПОМНИ ДОБРЕ !!
43
0
 
12
 
! Отговори
Миленчо преди 8 години
Надявам се да не са като всичкия обществен транспорт, правен за севера - да имат само парно и никакви отварящи се прозорци. Предполагам всички ползватели на градския транспорт познават старите автобуси Мерцедес (дето ги има и в музея на Мерцедес), които имат отпред и отзад по две прозорчета, които се отварят. Ама от тия малките, продълговатите. И са пътували лятото в задтъстване с тях.
42
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Фъндъкова е най добрия кмет евала компир ама оти си не седиш в самоков или в 73 , бе интелект на градустройството ???