Модерен трафик за софиянци, но след 2016 г.

Ще се намалят вредните емисии и времето за пътуване
10 сеп 2015 13:44, Анисия Иванова
40
Модерен трафик за софиянци, но след 2016 г.
Йорданка Фандъкова. Снимка: БТА

До края на 2016 година над 160 кръстовища ще бъдат модернизирани и присъединени към системата за управление на трафика в столицата, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова при посещение в Центъра за управление на трафика заедно със зам.-кмета по транспорта Любомир Христов.

Реализацията на системата включва подмяна на морално остарелите светофарни уредби с нови, инсталация и конфигурация на софтуер за управление на трафика в София, изграждането на видеонаблюдение и връзка с всяко кръстовище. Вече към системата са присъединени 40 кръстовища в широкия център и входно-изходните артерии на града, още 20 кръстовища ще бъдат включени до края на годината.

По думите на кмета Фандъкова основната идея на този проект е даване на предимство на колите на градския транспорт, както и на автомобилите със специален режим на движение - линейки, пожарни и т.н.

Преките ползи са намаляване на времето за пътуване с до 30 процента, с 25 на сто по-малко вредни емисии от транспорта. Това е една много важна и сериозна стъпка към превръщането на София в иновативен и високотехнологичен град, посочи кметът, цитирана от БТА.

В центъра за управление на трафика работят седем оператори и един служител на "Пътна полиция". Те следят денонощно ситуацията на наблюдаваните кръстовища, чрез камери, въртящи се на 360 градуса и при необходимост сигнализират съответните служби. При катастрофа например системата автоматично променя режима на работа на светофарната уредба. Системата задава "спешни" маршрути, които да изведат големи групи хора при кризисни ситуации.

В реално време операторите виждат например неправилно спрени автомобили на спирки на градския транспорт. Увеличаване на изображението позволява те да видят регистрационни номер на автомобила и да предадат записа на нарушението на "Пътна полиция".

На телефон 0700 10 251 граждани могат да подават сигнали, свързани със светофарната уредба в столицата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Каква полза от новите светофари, като пак ще стоят на РУ, щото минава някой *** със синя лампа? И какво ми се хвалите с тези нови булеварди, като ремонтирате и преасфалтирате все едно и също? По-добре накарайте софиянци да слязат от колите и да ползват градски транспорт, ама за това се иска мислене, а не крадене.Като за начало може да отидете във Виена и да видите там как работи градският транспорт - освен ако не превозваш нещо, кола не ти трябва.
35
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Добри неща при *** ***'триал не действат. *** едно си знае и едно си пее. Дайте да махнем светофарите и да който оживее след 10 години ще разправя колко добро решение са взели управниците. А то може и наистина да се окаже такова, повечето *** ще се изпопребият, другите ще умрат от старост и яд в задръстванията и така. Белким се изчисти малко тая държава от завистливи мързеливи търтей, възпитани от "така бленувания от някой" отминал тоталитарен режим.
34
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Умни светофари при *** управници работа не вършат
33
1
 
1
 
! Отговори
до 32 преди 8 години
Не знам с мотопед ли си, ама със задръстванията под 20 на сто в града не падам
32
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ами докарвам го като ми се налага да пътувам в пиковите часове през натоварени булеварди, ако караш по околовръстното няма да имаш такъв разход. Пък и бензинов автомобил от среден клас си харчи толкова в градовете. В градове, като Лондон и Париж например това е мечтан разход.
31
2
 
4
 
! Отговори
До 31 преди 8 години
Как го докарваш до 11-12 литра на 100 км?! Да не висиш по цял ден в задръствания??
30
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Пич не си оригинален сещаш ли се ? Толкова ми е разхода на 100 км. Само драскате глупости , вземете поработете вместо да ревете . О извинявай забравих, че вашата работа на червени *** е точно такава - да драскате глупости по цял ден във форумите.
29
2
 
5
 
! Отговори
До 29 преди 8 години
Около 30 км с 11 или 12 литра. Браво!
28
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не от 12 на 11 - Бензинов седан с 2000 кубиков атмосферен двигател. Защо ти с трактора ли ходиш на работа?
27
2
 
5
 
! Отговори
До 27 преди 8 години
Един литър по-малко ... от 20 на 19 литра ли?
26
6
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Червените *** днеска са на линия всичките. Активни са от ранни зори! Браво на кметицата - ползите се виждат на много места вече - семинарията, Малинов, Г.М.Димитров. Аз ползвам маршрута по Г.М.Димитров и Семинарията по 2 пъти на ден и разликата преди и сега е огромна. На мен лично колата ми харчи с 1 л. по-малко от преди за същите маршрути.
25
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"Реализацията на системата включва подмяна на морално остарелите светофарни уредби с нови"А след година-две пак ще се подменят с още по-нови, и пак и пак, а парите ще ги даваме ние, без да има никаква полза за софиянци. Що не си ходи тая в Самоков?!
24
5
 
7
 
! Отговори
??? преди 8 години
Колко кръстовища има в София? На колко от тях стават задръствания, на 1000, на 2000 или на повече? Какво ще регулират тези на 40-50 кръстовища, когато останалите стотици кръстовища около тях са също задръстени? Освен, че Фандъкова пак иска да усвои едни пари, друго не виждам.
23
2
 
8
 
! Отговори
Още от 2011-та преди 8 години
Това за умните светофари го слушаме още от 2011-та! И много ми е странно къде са тези 40, които вече били въведени в действие - по всички по-важни кръстовища има по един ушев, който само увеличава задръстванията. А, ако са ги сложили по маловажни кръстовища - мога да им кажа само"браво"!
22
15
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Знаете ли колко ме боли оная работа за софиянци?. Защо ни занимавате с тоя скапан п.....ски град.
21
0
 
12
 
! Отговори
До 20 преди 8 години
По принцип си прав за велосипедите, но искам да отбележа, че привържениците им изпадат в някакви странни крайности и ни убеждават, че всички могат да се движат с велосипеди. Е, не е така. Може би около 10-20% от хората могат да се придвижват така, което не е никак малко. Другото, което искам да кажа, че сегашното отнемането на тротоара, за да станат те велоалеи, не само че не е решение, а води до още по-големи неудобства.
20
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Как да се намалят лолите движещи се по улиците - ами по *** начин, като се намали времето необходимо им да се движат. Това става както с увеличаване на разрешената скорост, където това е безопасно, а такива места има много, така и с премахването на червената вълна въведена от Фандъкова и кръгът около нея. По-малко паркирани коли по улиците също е начин за намаляване на времето за пътуване.
19
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Те хубаво мислят за колите, а кога ще помислят за насърчаване употребата на велосипеди, така както е нормалните бели държави. Не се иска и пипе много, просто да видят и препишат, как са го направили в Кпонхаген например! Отделно, човек тръгне ли пеша определено ще забележи, че сме държавата на шахтите, не стига че са повече от плочките на тротоарите, ами и сложени по най-безумните начини, което си е чиста форма свинщина (да ме прощават прасетата, но такъв е израза)!
18
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Основното, което трябва да се направи, за да се облекчи трафика е, да се намалят колите по улиците, както движещите се, така и паркиралите. Това не става с забрани, а става с поощряване и намаляване на ограниченията. Примерно, трябва да се поощрят и да се намалят ограниченията пред хората, които имат възможност да направят подземен паркинг, но не както е сега - всяка сграда сама за себе си, а подземен паркинг под цяло каре или под няколко карета от улици.
17
1
 
10
 
! Отговори
До 16 Кон преди 8 години
Ти чуваш ли се какво говориш?Катаджия ако ти регулира движението, това означава веднага по-голямо задръстване. Не си ли виждал това на практика? Останалото, което си написал звучи красиво, но е също толкова негодно, ако се позамисли човек.