Модерен трафик за софиянци, но след 2016 г.

Ще се намалят вредните емисии и времето за пътуване
10 сеп 2015 13:44, Анисия Иванова
40
Модерен трафик за софиянци, но след 2016 г.
Йорданка Фандъкова. Снимка: БТА

До края на 2016 година над 160 кръстовища ще бъдат модернизирани и присъединени към системата за управление на трафика в столицата, съобщи кметът на София Йорданка Фандъкова при посещение в Центъра за управление на трафика заедно със зам.-кмета по транспорта Любомир Христов.

Реализацията на системата включва подмяна на морално остарелите светофарни уредби с нови, инсталация и конфигурация на софтуер за управление на трафика в София, изграждането на видеонаблюдение и връзка с всяко кръстовище. Вече към системата са присъединени 40 кръстовища в широкия център и входно-изходните артерии на града, още 20 кръстовища ще бъдат включени до края на годината.

По думите на кмета Фандъкова основната идея на този проект е даване на предимство на колите на градския транспорт, както и на автомобилите със специален режим на движение - линейки, пожарни и т.н.

Преките ползи са намаляване на времето за пътуване с до 30 процента, с 25 на сто по-малко вредни емисии от транспорта. Това е една много важна и сериозна стъпка към превръщането на София в иновативен и високотехнологичен град, посочи кметът, цитирана от БТА.

В центъра за управление на трафика работят седем оператори и един служител на "Пътна полиция". Те следят денонощно ситуацията на наблюдаваните кръстовища, чрез камери, въртящи се на 360 градуса и при необходимост сигнализират съответните служби. При катастрофа например системата автоматично променя режима на работа на светофарната уредба. Системата задава "спешни" маршрути, които да изведат големи групи хора при кризисни ситуации.

В реално време операторите виждат например неправилно спрени автомобили на спирки на градския транспорт. Увеличаване на изображението позволява те да видят регистрационни номер на автомобила и да предадат записа на нарушението на "Пътна полиция".

На телефон 0700 10 251 граждани могат да подават сигнали, свързани със светофарната уредба в столицата.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"основната идея на този проект е даване на предимство"Всяка идея в тази област, която в основата си има даване на предимство, е порочна и винаги води до доста по-лошо състояние. 25 години се нагледахме на такива идеи и сега вместо с автобуса на градският транспорт от Младост до Орлов мост да стигна за 15 минути, стигам за час, а понякога и за над два часа. Веднага да вметна, че с метрото не ми е по-бързо, а и ми е по-неудобно.
15
5
 
5
 
! Отговори
Кон преди 8 години
Не вярвам да стане планираното. Тези хора искат да управляват като при социализма, но да крадат като при феодализма.България, с мизерията и безработацата си, е годна за използване на човешки труд в най-големи размери. Но така не може да се краде. Ето например - да изкарат катаджиите да регулират движението, да следят за работата на светофарите, да премахват неправилно спрелите. Все дейности полезни, но от тях не може да се вземе рушвет - неизгодни за управляващи и изпълнители.
14
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"Преките ползи са намаляване на времето за пътуване с до 30 процента, с 25 на сто по-малко вредни емисии от транспорта."Така де, това са поредните 30% намаление на времето, което ни обещава Фандъкова. Ако не бъркам, това е вече за седми път, все с по 20 или 30%. Отдавна трябваше вече да сме на нула, т.е. нула време да пътуваме. Тази ни взима пак за шарани.
13
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
След всяка "гениална" идея на Фандъкова и ортаците й в общината, задръстванията стават все по-големи. Защо ли е така?
12
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
" По думите на кмета Фандъкова основната идея на този проект е даване на предимство на колите на градския транспорт, както и на автомобилите със специален режим на движение - линейки, пожарни и т.н. "Тези "идеи" са ясни, но винаги водят до още по-големи тапи, за да се пропуснат линейките и останалите. Градският транспорт е сложен в този кюп от кумова срама, но това за него не се отнася. Той ще си пуши, ако е автобус и ще си чака в задръстванията, както всички останали.
11
3
 
5
 
! Отговори
mda преди 8 години
Не че нещо ама Човека на снимката зад г-жа Фандъкова не е този който се споменава в статията.. проверете кой е (умишлено няма да ви кажа :) Иначе идеята е добра и ми се искаше да стане още по бързо но дори и так а е добре дошла...
10
2
 
7
 
! Отговори
А дотогава.. преди 8 години
А дотогава, не може ли още няколко стотин километра велоалеи очертани с бяла боя на 5 см от десния тротоар? До тогава не можели да повторим за първи път тази петилетка хилядите изтъркани пешеходни пътеки с малко бяла боя (ако е казал Господ -може фосфоресцираща :) )? До тогава може ли на старите светофари да сложим по един малък ефтин брояч-много помагат ..? До тогава можем ли при сигнал за нощни гонки да идва до 5 мин кола на КАТ? До тогава може ли да почне КАТ да приема снимки за спрели коли?
9
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Има прости решения, които не изискват много средства и биха отпушили улиците в София, но от тях няма интерес в управляващите, точно защото няма как да откраднат милиарди, ако ги реализират, а и тези решения ще им затворят много кранчета, от които сега им пълним джобовете.
8
4
 
4
 
! Отговори
от Сидни Ав$тралия преди 8 години
Добрееее тогава, поздрави и на модерните софянци през 2016 от Сидни Ав$тралийскоживота е прекрасен живейте го и вие
7
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Много късно се сетиха, че движението в град като София трябва да се регулира. За съжаление още не са се сетили и че трябва да се планира как ще го бъде с десетилетия напред. След 1989-та година се допусна безразборно застрояване в цяла София, което доведе до сегашният хаос в движението и паркирането. С продължаващите години наред налагания на все по-строги ограничения, съвсем очевидно ще става само по-лошо. Няма как по тесен път да дадеш предимство на градският транспорт, а пътя е тесен заради
6
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ясно е, че колите ще се увеличават, т.е. България няма да е изключение в световен мащаб. За всеки човек с поне малко ум в главата е ясно какво трябва да се направи, но също така е ясно, че тези неща в България няма да станат, защото от тях не се краде достатъчно. Това за обездвижването е много спорно. При мен и моите познати, ако сме без кола, обездвижването ще е по-голямо, защото не може да отидем някъде си и там да се "движим".Ще си седим в къщи на дивана и дотук. С градски транспорт не става
5
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Не виждам какво повече могат да направят. То и сега тяхната система "Червена вълна" работи безупречно. Няма начин да преминеш през два последователни светофара на зелено. Винаги трябва да спреш и да чакаш, моторът ти работи, бълва "чист" въздух, горивото бързо свършва и пълниш джобовете на енергийната мафия. Може би понеже все пак не съм минал навсякъде из София и е останал някой и друг светофар извън "Червената вълна", та сега ще се поправят. Малоумието край няма. Ясно е, че колите ще се увели
4
5
 
8
 
! Отговори
До 1 преди 8 години
"Пък освен това автомоболите освен че замърсяват изключително много въздуха, водят до тотално обездвижване на население."Допълнително безумно много време се губи в задръствания.Пък и да не казвам колко детски градинки да се превърнали в паркинги, вместо на тях да играят нашите деца.
3
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Това като:Тате ще ти купи колело, ама един друг път.
2
6
 
10
 
! Отговори
Гецата преди 8 години
"основната идея на този проект е даване на предимство на колите на градския транспорт, както и на автомобилите със специален режим на движение - линейки, пожарни и т.н."Това ако стане ще е супер :-)
1
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ако искаме по-чист град, трябва да се придвиждаме с градски транспорт. Пък освен това автомоболите освен че замърсяват изключително много въздуха, водят до тотално обездвижване на население.