Столичани недоволстват от спиране на трамвай №6

Над 2000 души са се подписали срещу закриването на линията
27 яну 2016 12:00, Василия Пейчева
33
Столичани недоволстват от спиране на трамвай №6
Снимка: Архив Булфото

Столичани протестират срещу спирането на трамвайна линия №6. Хората събират подписка линията, която свързва кварталите "Обеля" и "Лозенец", да бъде запазена. До момента в нея са се подписали над 2000 души, които ползват трамвая.

Трамваят ще бъде спрян, защото се предвижда трамвайното трасе в тунела под НДК да се демонтира. Там ще бъдат пуснати автомобили, които да стигат до новата сграда на Районния съд - преустроеното Военно НДК.

"Крайно време е, когато се правят големи проекти, да се мисли преди всичко за градския транспорт. Плановете на общината да спрат тази линия е поредна стъпка към унищожаването на трамвайния транспорт в София. За последните 10 години са закрити 10 км трамвайни трасета, а новопостроените са няма и 3", изтъкна един от организаторите на подписката пред bTV.

"Ще внесем становище в Столичната община. Искаме поне обществено обсъждане, спирането се прокара тихомълком", посочиха още организаторите на подписката.

"Имаме готови проекти, които ще бъдат реализирани тази и следващата година, за обновяване на 39 км трамваен релсов път – по бул. "Джеймс Баучер", "Дондуков", "Козлодуй", поясни Васил Начовски, директор на Дирекция "Транспортна инфраструктура" към СО.

Той допълни, че по бул. "Арсеналски" се движи автобус. Метростанцията пък се намира на "Черни връх" и "Арсеналски".

"До момента има изградени 39 км релсов път за метрото плюс още 22, които се предвижда да се изградят, които превозват 350 000 души на ден и намалява вредните емисии със 70 000 тона", каза още представителят на общината.


33
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
31
0
 
2
 
! Отговори
Горянин преди 2 години
Патронът на крадливата учителка по руски език със семпъл интелект Тиквата скоро ще падне. С него и тя си отива.
Справка: Топлофикация, Водата, "възпитаните" контрольори и т.н.......
30
0
 
12
 
! Отговори
ля ля преди 2 години
трамвая е огромно богатство за столицата но за съжаление малко хора разбират това!
обновете недейте закрива!
29
0
 
18
 
! Отговори
??? преди 2 години
20 минути до метрото плюс 15 минути с метрото плюс още 20 минути след като слезеш от метрото, дали е равно на 30-40 минути по старият начин за пътуване с надземен градски транспорт, вкл от и до спирките му?
Разбира се не отричам, че метрото е хубаво нещо и трябва да го има, но защо унищожават надземният транспорт?
28
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Час и половина - дрън-дрън.
Имах едни приятели в Надежда 3 и пътувах с 6-цата до тях от Центъра и доста бързо стигах. Ако говориш за времето, когато разкопаха Ломско шосе заради метрото, пак не беше час и половина, а доста по-малко.
27
3
 
5
 
! Отговори
До 27 преди 2 години
Обеля си е село край София и метрото нямаше нужда да отива до него, там има ж.п.линия. Ти какво правиш на село си е твоя работа, но всички пътуващи от селата около София, до София пътуват малко повече.
26
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Не знам вие как сте с това метро, но реално за да го ползвам или вървя 20 минути пеша до най-близката метростанция или взимам градски транспорт и това ми отнема даже и повече време. После бързо-бързо стигам някъде насред полето и маам гащи пак 20-30 минути или пак трябва да взимам "довеждащ" транспорт. По-рано просто се качвах на автобуса на близката спирка и слизах където трябва, за време съизмеримо с времето, за пътуване с метрото сега, но удобният транспорт сега го няма, както ще стане с 6-ца
25
14
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Наложил се е глупости. Преди да направят метрото се пътуваше до Обеля най-малко час и половина от центъра на София.
А трамвай №6 го гледам всеки ден по няколко пъти и винаги е празен. В участъка, в който дублира някой други линии хората го ползват за по 1-2 спирки, за да не чакат другите иначе по неговия си маршрут е празен.
Обеля има метро, което за 15 мин те сваля до хемус, НДК или Сердика.
И няма дублиращи линии на метрото в европейските градове - напротив правят се обслужващи ДО метрото.
24
1
 
12
 
! Отговори
Баба Гицка преди 2 години
Какво се чудите? София се управлява от селяни, които прескачат трамвайните релси, за да не ги хване ток.
23
8
 
3
 
! Отговори
измамници преди 2 години
до 17:

Знаеш ли кои са Спаси София - един *** дето живее в Париж, мама и тати му плащат а той пише по форумчета, едно мекере македонско дето псува хората като серсемин, един с меки китки дето плямпа глупости по телевизията ама няма време да се обръсне и още разни други форумни гниди. Истински софиянци да ти кажа!
22
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Маршрута на трамвайните линии се беше наложил в десетките години откакто използваме трамвая, както и маршрутите на останалия градски транспорт. Огромна грешка във вреда на всички е промяната на тези маршрути или премахването на съществуващи линии на градският транспорт. Традицията е важно нещо, а сега не знаеш какъв транспорт да хванеш, ако ти се наложи да пътуваш по маршрут различен от ежедневният ти маршрут. Същото е и с този трамвай номер 6, ползван от десетки хиляди хора.
21
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Пълен хаос настана в градският транспорт на София през последните години, особено след като заработи метрото и започнаха да махат и променят линии на градският транспорт. Вместо с едно или най-много две превозни средства, сега се налага да сменяш по няколко превозни средства, за да стигнеш където трябва, което води до много повече разходи за пътуване и много повече време. Някои сякаш не знаят, че не всички пътуват с карта за градският транспорт. Тук билетче, там билетче и вместо едно билетче, 3
20
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Принципно теорията казва, че по линията на метрото е добре отгоре да има дублираща линия на градският транспорт, но на една спирка на метрото да има няколко спирки на дублиращият го надземен транспорт. Само в София умниците в общината закриват линии, защото там минавало и метро!!! В случая с този трамвай номер 6 да бяха мислили преди да махнат трамвая от бул. Витоша, което беше ... не знам по какъв начин да се изразя, за да не ме изтрият. Сега махат, и махат, и махат, ... тяхната ма ....
19
0
 
10
 
! Отговори
ти от Враца ли си? преди 2 години
До Анонимен
Анонимен, ти явно никога не си пътувал с трамвай № 6. 10 човека може да има само в първия трамвай сутрин или пък в последния вечер. В час пик трамвая е пълен, ама наистина пълен, а през останалата част на деня никога няма свободни седящи места. Ако на това му викаш огромни, неоправдани разходи, то значи и метрото трябва да закрият, щото извън час пик и то не е пълно.
18
0
 
6
 
! Отговори
До 19 преди 2 години
До до 17

Ще ме прощаваш, но Спаси София тогава не съществуваха. Бъркаш с някои от зелените. Не ги слагай в един кюп
17
7
 
0
 
! Отговори
до 17 преди 2 години
Знаеш ли защо ремонта на "семинарията" се започна през зимата? Когато задаваха въпроса на Фандъкова - защо се строи сега, а не през лятото, когато няма толкова хора?

Защото същите тези от "Спаси София" обжалваха разрешението за строеж и забавиха започването на проекта с най-малко 6 месеца.
Ако искаш още примери за безумното и анти-София държание на тая организация само питай ... А може и да се поровиш, като искаш, за да видиш какви обжалвания и дела водят тия смешници с/у общината.
16
9
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Абе вие знаете ли защо не се възстанови трасето до дървеница? Защото Спаси София и подобни организации обжалват трамвайното трасе и събират подписки от кварталите, през които ще минава трамвая, че "неискат да им шуми" трамвай под прозорците.

Всичките ви измислени организации са сбирщина на платени политически лакей.
А трамвай №6 се ползва от по 10 човека в превозно средство - огромни разходи, които се ползват от 500 човека на ден я има я няма.
п.С. "Обеля" в София ли е? Че и метро си имате даже
15
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
До измамници

Кое точно е манипулация? Това, че шумят за всякакви безобразия в София ли? Следя ги и не съм забелязала нещо казано от тях да не е достоверно. Жалко, че няма повече такива "манипулации", защото в такива като тях има надежда градът да позаприлича поне малко на европейска столица, а не на хранилка за чиновнци и "наши" фирми.
14
0
 
14
 
! Отговори
ще емигрирам преди 2 години
И каква е алтернативата на трамвая, за да стигнем от Надежда до метрото, може би автобус 108, който се движи на 25 мин в делнични дни и на 45 в празнични?!? Крайно време е да се събуди тоз народ и да свали от служебните автомобили онези "дембели", които вземат такива гениални решения, и които се возят със служебните автомобили и хал хабер си нямат какво е да пътуваш със селския рейс, който може и да мине, ама може и да не мине. БЕЗОБРАЗИЕ!!!
13
0
 
14
 
! Отговори
ще емигрирам преди 2 години
е от това по-голяма глупост няма! Живея в Надежда, но на 20 мин. пеша от метрото. Всеки ден аз и стотици други съкварталци пътуваме с трамвай 6, за да заведем децата си до училище или за да стигнем до заветното метро, защото драги НЕсофиянци, каквито явно са гениалните служители на"Гградска мобилност" взели това решение, Надежда не е равно на Ломско шосе, където единствено има станции на метрото. Защо не вземете да спрете всички автобуси до Люлин, Младост и Надежда, та там вече има метро?!?
12
0
 
6
 
! Отговори
Спаси София преди 2 години
Пишете ни във Фейсбук Спаси София, за повече информация :)