Метрото вече е в ремонт, спасяват тунел с цимент

10 месеца след откриването, влакът там започва да се клатушка
11 фев 2016 09:44,
106
Метрото вече е в ремонт, спасяват тунел с цимент
Снимка: bTV

Чисто нов участък от първата метролиния в София вече е за ремонт. Между метростанциите "Цариградско шосе" и "Дружба" се е образувала кухина и в момента в нея се инжектира циментов разтвор, за да се спаси тунела.

Този участък от метрото беше тържествено открит на 2 април миналата година, а 10 месеца по-късно пътниците в метрото забелязват, че влаковете се клатушкат и преминават с много бавна скорост в района на метростанция "Дружба".

Ръководителят на проекта за разширението на метрото инж. Кирил Зайков обясни пред bTV, че точно в този участък от метротунела се е появило подводно течение и затова скоростта на влакчетата е ограничена до 20 км/ч.

"От това течение на земните води установихме извличане на земни маси под фундаментната плоча на тунела. Това извличане на земни маси от тези подземни води създава условия за образуване на кухини. В течение на времето водата започва да извлича земни маси и тази кухина започва да нараства. Вече създава условие за деформации на конструкциите, които се намират над нея", обясни инж. Зайков.

Той успокои, че няма опасност за пътниците в метрото, а "Метрополитен" е предприел превантивни мерки за пресичане на това водно течение чрез запълване на тези кухини с циментов разтвор.

80% вече са запълнени. До два месеца инжектирането на циментов разтвор трябва да завърши и кухините да се укрепят.

Разходите са изцяло за сметка на фирмата строител. "Това е по договор, докато изтече гаранционния период, каквито и дефекти да се появят, а в случая не става дума за дефект, става дума за превантивни мерки, разходите са за сметка на строителя", допълни Зайков.

Гаранцията на този участък изтича на 2 април тази година.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


106
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
0
 
26
 
! Отговори
user преди 8 години
Ще изчакат да мине гаранцията и после всички ние ще плащаме за ремонта. Явно договорите се пишат от наши хора за наши хора :)
20
12
 
8
 
! Отговори
ВАСИЛ КИРЕВ преди 8 години
До Членска карта 7КАКВО ВИ Е ВИНОВНА НА ВАС ПЪК КМЕТИЦАТА.СТРОИТЕЛИТЕ СА СИ ОСТАВИЛИ РЪЦЕТЕ.ПРОЕКТАНТИТЕ СЕГА ЛИ ОТКРИХА ТЕЧЕНИЕТО.ВСИЧКИ БЪРЗАЛИ ДА СИ ПРИБЕРАТ ПАРИТЕ,СЕГА КМЕТИЦАТА ВИНОВНА.
19
1
 
5
 
! Отговори
братоев преди 8 години
Братоев президент!
18
1
 
37
 
! Отговори
Хм преди 8 години
Каква е тая гаранция от една година на стратегическо съоръжение?!?!?! Китайски слушалки си купих вчера за 5 лв. - гаранцията им е ДВЕ години!!!!
17
1
 
28
 
! Отговори
до 24 преди 8 години
Гаранция една година се дава и за неща на стоиност под 100 лв. а Метрото струва милиарди !
16
1
 
31
 
! Отговори
ГЕрБ преди 8 години
Метро ,магистрали,спортна зала ... всичко е бош лаф Магистралата е на вълни метрото скоро ще е под вода
15
0
 
37
 
! Отговори
123 преди 8 години
Нещо неразбирам ... "Гаранцията на този участък изтича на 2 април тази година"Каква е тази гаранция бе недоразвити мозъци . Може ли да дадеш 1 год. гаранция бе ?????Бетона стяга 50 години те 1 год. гаранция дават .... Кой е тоя *** които е приел този обект за готов ? Въпрос къде отива тази вода след като запълните кухините ?????
14
3
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Видими резултати !Ха ха ха ха ха ха хаПоне до краяй на мандата им да беше изкарало.
13
2
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тиквун и прасефски опраскаха парите от еврофондовете по наши фирми и ще си гледат магнолиите с кеф цял живот. Внуците и правнуците им също. Изкупиха държава с крадени пари от банки, които самите те фалираха и викат дръжте крадеца. Оставка! Мафия!
12
2
 
10
 
! Отговори
селянин с колело преди 8 години
Казали на Деми Мур, че Брус Уилис й изневерява.- Тъй ли - рекла тя - деми ми на мура!.... че и аз тъй де ....
11
1
 
16
 
! Отговори
cap преди 8 години
ПОДВОДНО течение? Да не би да е мъртво вълнение? :-D***Ястреб Османлията: и аз помня един коментар на японски инжинер - в късния соц бяхме в Девня по проект. И тръгвайки си към Варна, тойй посочве един лозунг "Да преизпълним плана 102%!" и пита какво е. Обясних му и той каза: "Сар-сан, ако може да надвишите проектната мощност - тесни места, то има грешка или при проекта, или планирането на база експлоатацията досега е била невярно поради неефективна експлоатация.".
10
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Тука става въпрос за едни пари които трябва да се вземат от едни хора не за качество важното е да има нещо за известно време след което може да се разруши.
9
6
 
39
 
! Отговори
Мен преди 8 години
До БПФПоради същата причина заради, която магистралите правени преди 40 години са още здрави. Новите булеварди на банкялията карат по 6 месеца.
8
1
 
6
 
! Отговори
непукист преди 8 години
БПФ - номя толкова стара част от метрото. Преди 30 години имаше дупка. Незнам дали дупката е мръднала, но друго изградено нямаше. Живеех до дупката. Помня я добре
7
1
 
33
 
! Отговори
bb преди 8 години
магистрали, булеварди, метролинии - всичко започва да пропада за отрицателно време :) после ще вдигнем винетките за да платим ремонтите, щот гаранцията е изтекла, хахахааа
6
1
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Като свършат парите от европа и мегаломанията на магнолията ще свърши.
5
1
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ко,Не?
4
1
 
30
 
! Отговори
Дико преди 8 години
....инж. Кирил Зайков обясни..... , А бе речи какво пише в геоложкия доклад ! ! ! Има ли въобще таков ? Сящаш ли са шо те питам ?????
3
3
 
61
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
То и бул. Александър Малинов го ремонтираха 3 пъти и какво от това? Билото на Стара планина е по равно от това нещо. Ама ББ реже ли реже ленти. Т.е. краде ли краде. А стадото блее ли блее.
2
4
 
58
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Щом банкянския убавец е кълцал лентата, нещото задължително пропада и срутва. Ленторез велики,ще остане в историята с некадърността си и пропадналото си обкръжение.