Стъклени прегради, влакове без машинисти – третият метролъч

Новата метролиния ще бъде много модерна, увери шефът на "Метрополитен"
11 фев 2016 18:00, Василия Пейчева
30
Стъклени прегради, влакове без машинисти – третият метролъч
Снимка: bgonair.bg

Третата метролиния ще е на нов тип модерно ниво, коментира изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

По думите му новата линия ще бъде с автоматика, която е по-съвременна и по-модерна, в полза на сигурността на пътниците. Метровлаковете ще бъдат с опция за движение без машинист, посочи инж. Братоев, но добави, че в началото все пак ще има машинисти.

"Вече мина процедурата и е избран доставчик на влаковете - фирма Siemens. Самите станциите ще бъдат с перони, които ще бъдат отделени от влаковете със стъклени преградни стени от около метър и половина височина, които ще имат врати и при пристигането на влака ще се отварят, пътниците ще се качват, след това ще се затварят и влакът ще продължава. Това е една тенденция, която през последните години се налага на модерните нови линии", поясни инж. Братоев.

За третия метролъч в ОП "Транспорт" са заложени 401 млн. евро, пресметна той.

"Това е за централния участък от бул. "Владимир Вазов", през центъра на града до Красно село - първите станции - 8 км с 8 метростанции плюс още 4 метростанции от Красно село през Овча Купел до жп линията София - Перник. В долната част на Горна Баня ще има още 4 км трасе. Средствата са за общо 12 км метро, 12 метростанции, 20 метровлака и ново депо", уточни шефът на "Метрополитен".

Метрото нямаше да е това, което е в момента, ако не бяха европейските средства, смята експертът по усвояване на евросредства Атанас Кирчев. По думите му са усвоени около 97-98% от всички европари. Сега остава въпросът какви са ефектите от това усвояване, попита той.

"Всички инфраструктурни проекти имаха някакъв проблем в началото - освен метрото и магистралите. В началото тези проекти бяха в подготовка, а накрая се засили усвояването", добави той.

Вижте цялото интервю във видеото на Bulgaria ON AIR

6517 гледания   |  Още видео


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Глупости на таркалета, вместо да купят евтини руско-френски мотриси на Метровагон за по 5 милиона парчето, те ще купуват немски Сименси за по 20. Имали автопилот, за тая система със сигурност ще искат годишна такса за лиценз на софтуера, никой няма да я плаща и съответно няма да се ползва. На всичко отгоре новите влакове са месъвместими с инфтаструктурата ма старите.
29
0
 
2
 
! Отговори
Софиянец преди 2 години
А за първите две линии кога, бе Братоев???
28
0
 
5
 
! Отговори
проблем преди 2 години
Моля, да отидете да видите, че тавана в подлеза на метростанцията откъм централна автогара е почти паднал, колко милиона ще струва ремонта сега?!
27
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Всички бесни селяци от Северозапада вече са в София и уж търсят работа, а само паразитират върху столичния град. То е казано - от Северозапада и куче не си вземай!
26
2
 
3
 
! Отговори
)( преди 2 години
Аве във Варна искам Вееееееееееееееееееее! Всичко по далече от морето е провинция веееееее
25
1
 
7
 
! Отговори
Сп€€нс преди 2 години
На летището в Мадрид ,за да стигнеш до Т4 се качваш на точно такива влакчета с врати на перона.
в БГ не само влакчетата ,а и колите трябва да ги направят без шофьори , като гледам ,че от ден на ден им е все по трудно да се справят
24
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Най ми харесва че ще е без машинисти ! Че като знам колко сме мръднали всички ....
Но пък от друга страна .... този пък дето ще пуска влаковете .... и той ако е млръднал ....?
Абе май работата върви на още по-зле ?
23
3
 
1
 
! Отговори
(.) преди 2 години
До )(
Аве у варна ли искаш веее.... там скоро ще се свлачите целия град в морето веее....
22
5
 
3
 
! Отговори
)( преди 2 години
400 млн евро - Само за шианата София ли ве ! Не е тя България
21
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Какъв северозапад ви гони някои от вас? То там няма нито работа, нито хора, те за инфраструктура говорят. Това е един от най бедните райони в европа и на никой не му е притрябвал. Има само турбо селяни и роми. Полза нулева.
20
6
 
8
 
! Отговори
БПФ преди 2 години
Абе, палячо - братоев - бях в Петербург 87-а година - и там по много метростанции пероните бяха отделени от линията със стени и врати !!! Говориш, все едно сте направили кой знае какво - а то хората имат това вашето модерното отпреди 30 и кусур години !!!
19
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
"Вече мина процедурата и е избран доставчик на влаковете - фирма Siemens."

Защо се отказахте от Уралвагонзавод, заради вас там хората от 8 месеца не заботят и получават заплати колкото да не умрат от глад.
18
4
 
11
 
! Отговори
Алеко преди 2 години
Като гледам разни каруцарски коментари... 'ми като не ви харесва метрото возете се на каруците си, бе! Бай Ганьо само знае да пцува. Машалла, ама какво очаква? Рози? Йок, сър...
17
4
 
9
 
! Отговори
София преди 2 години
А за кога е предвиден ремонта на новия лъч?
16
7
 
4
 
! Отговори
р2 преди 2 години
на гол тумбак....
15
2
 
3
 
! Отговори
Men преди 2 години
Like a DLR
14
2
 
5
 
! Отговори
Затворко преди 2 години
До ЕвроШефа
Затова половината сте ***.
13
3
 
9
 
! Отговори
Веселяка преди 2 години
Явно доста ще има да открадете, но ще ви се осигури после безплатен престой в софийския затвор.
12
25
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Да ви го нафуткам във ........ - 8 км с 8 метростанции = 400 млн евро? на кого му е нужно подобно титанично разхищение, освен на оня, който ще краде от него? С какво трамваите са по-лоши за един скромен милионен град в държава, чието население се стапя? За чий х.. е това метро?!!!!!!!!!!
11
5
 
11
 
! Отговори
Копенхаген преди 2 години
Мотриси без машинист и стъклени прегради - това е датския модел на метрото в Копенхаген. Работи без проблем, а е много интересно ако седиш най-отпред.