Стъклени прегради, влакове без машинисти – третият метролъч

Новата метролиния ще бъде много модерна, увери шефът на "Метрополитен"
11 фев 2016 18:00,
30
Стъклени прегради, влакове без машинисти – третият метролъч
Снимка: bgonair.bg

Третата метролиния ще е на нов тип модерно ниво, коментира изпълнителният директор на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

По думите му новата линия ще бъде с автоматика, която е по-съвременна и по-модерна, в полза на сигурността на пътниците. Метровлаковете ще бъдат с опция за движение без машинист, посочи инж. Братоев, но добави, че в началото все пак ще има машинисти.

"Вече мина процедурата и е избран доставчик на влаковете - фирма Siemens. Самите станциите ще бъдат с перони, които ще бъдат отделени от влаковете със стъклени преградни стени от около метър и половина височина, които ще имат врати и при пристигането на влака ще се отварят, пътниците ще се качват, след това ще се затварят и влакът ще продължава. Това е една тенденция, която през последните години се налага на модерните нови линии", поясни инж. Братоев.

За третия метролъч в ОП "Транспорт" са заложени 401 млн. евро, пресметна той.

"Това е за централния участък от бул. "Владимир Вазов", през центъра на града до Красно село - първите станции - 8 км с 8 метростанции плюс още 4 метростанции от Красно село през Овча Купел до жп линията София - Перник. В долната част на Горна Баня ще има още 4 км трасе. Средствата са за общо 12 км метро, 12 метростанции, 20 метровлака и ново депо", уточни шефът на "Метрополитен".

Метрото нямаше да е това, което е в момента, ако не бяха европейските средства, смята експертът по усвояване на евросредства Атанас Кирчев. По думите му са усвоени около 97-98% от всички европари. Сега остава въпросът какви са ефектите от това усвояване, попита той.

"Всички инфраструктурни проекти имаха някакъв проблем в началото - освен метрото и магистралите. В началото тези проекти бяха в подготовка, а накрая се засили усвояването", добави той.

Вижте цялото интервю във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
29
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Глупости на таркалета, вместо да купят евтини руско-френски мотриси на Метровагон за по 5 милиона парчето, те ще купуват немски Сименси за по 20. Имали автопилот, за тая система със сигурност ще искат годишна такса за лиценз на софтуера, никой няма да я плаща и съответно няма да се ползва. На всичко отгоре новите влакове са месъвместими с инфтаструктурата *** старите.
28
1
 
2
 
! Отговори
Софиянец преди 8 години
А за първите две линии кога, бе Братоев???
27
1
 
5
 
! Отговори
проблем преди 8 години
Моля, да отидете да видите, че тавана в подлеза на метростанцията откъм централна автогара е почти паднал, колко милиона ще струва ремонта сега?!
26
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Всички бесни селяци от Северозапада вече са в София и уж търсят работа, а само паразитират върху столичния град. То е казано - от Северозапада и куче не си вземай!
25
3
 
3
 
! Отговори
)( преди 8 години
Аве във Варна искам Вееееееееееееееееееее! Всичко по далече от морето е провинция веееееее
24
2
 
7
 
! Отговори
Сп??нс преди 8 години
На летището в Мадрид ,за да стигнеш до Т4 се качваш на точно такива влакчета с врати на перона. в БГ не само влакчетата ,а и колите трябва да ги направят без шофьори , като гледам ,че от ден на ден им е все по трудно да се справят
23
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Най ми харесва че ще е без машинисти ! Че като знам колко сме мръднали всички ....Но пък от друга страна .... този пък дето ще пуска влаковете .... и той ако е млръднал ....?Абе май работата върви на още по-зле ?
22
4
 
1
 
! Отговори
(.) преди 8 години
До )(Аве у варна ли искаш веее.... там скоро ще се свлачите целия град в морето веее....
21
6
 
3
 
! Отговори
)( преди 8 години
400 млн евро - Само за шианата София ли ве ! Не е тя България
20
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Какъв северозапад ви гони някои от вас? То там няма нито работа, нито хора, те за инфраструктура говорят. Това е един от най бедните райони в европа и на никой не му е притрябвал. Има само турбо селяни и роми. Полза нулева.
19
5
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
"Вече мина процедурата и е избран доставчик на влаковете - фирма Siemens."Защо се отказахте от Уралвагонзавод, заради вас там хората от 8 месеца не заботят и получават заплати колкото да не умрат от глад.
18
5
 
11
 
! Отговори
Алеко преди 8 години
Като гледам разни каруцарски коментари... 'ми като не ви харесва метрото возете се на каруците си, бе! Бай *** само знае да пцува. Машалла, ама какво очаква? Рози? Йок, сър...
17
5
 
9
 
! Отговори
София преди 8 години
А за кога е предвиден ремонта на новия лъч?
16
8
 
4
 
! Отговори
р2 преди 8 години
на гол тумбак....
15
3
 
3
 
! Отговори
Men преди 8 години
Like a DLR
14
3
 
5
 
! Отговори
Затворко преди 8 години
До ЕвроШефаЗатова половината сте ***.
13
4
 
9
 
! Отговори
Веселяка преди 8 години
Явно доста ще има да открадете, но ще ви се осигури после безплатен престой в софийския затвор.
12
26
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Да ви го нафуткам във ........ - 8 км с 8 метростанции = 400 млн евро? на кого му е нужно подобно титанично разхищение, освен на оня, който ще краде от него? С какво трамваите са по-лоши за един скромен милионен град в държава, чието население се стапя? За чий х.. е това метро?!!!!!!!!!!
11
6
 
11
 
! Отговори
Копенхаген преди 8 години
Мотриси без машинист и стъклени прегради - това е датския модел на метрото в Копенхаген. Работи без проблем, а е много интересно ако седиш най-отпред.
10
6
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Гледах снимки от центъра на Видин. Съвсем европейска работа.