Тапи в центъра заради метрото. А сега накъде?

Над 10 мин. закъснение на тролеите в първия работен ден
28 мар 2016 13:30, Василия Пейчева
29
 Тапи в центъра заради метрото. А сега накъде?
Снимка: bgonair.bg

За 14 месеца ще бъде изградена конструкцията на метростанциите, след това ще можем да възстановим движението на повърхността, но под земята ще продължи работата. Тези месеци са относително кратък срок на фона на други подобни проекти не само в Европа, а и в световен план. Така коментира промените в движението в центъра на София заради изграждането на третия метролъч зам.-кметът на София по транспорта Любомир Христов в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR.

Той уточни, че по този начин е реализирана и метростанцията на "Черни връх" и "Сребърна", както и строителството в "Младост".

"Вече имаме натрупан опит. Правим всичко възможно да осигурим относително нормално придвижване в тези райони, търсим възможно най-добрите алтернативни маршрути", успокои Любомир Христов.

Зам.-кметът допълни и че с промените е намален капацитетът на уличната мрежа в центъра и препоръча хората да потърсят алтернативни маршрути, ако не е наложително да преминават през натоварените участъци.

В живо включване главният диспечер в Центъра за градска мобилност Румен Петков съобщи, че са променени маршрутите на тролейбусни линии №1,2,5,8 и 9 и не се движат по бул. "Патриарх Евтимий". Той съобщи, че закъсненията на тролеите са от над 10 минути след новата организация. Експертът обаче прогнозира, че тази тенденция няма да се запази и столичани ще започнат да избягват тези участъци и движението ще се нормализира.

Новите цени на билетите за градски транспорт

Поскъпването на цената на билета на 1.60 цели да се стимулират пътниците, които пътуват редовно и да използват карти, които намаляват цената на пътуването.

"Билетът от 1,60 ще бъде за тези, които ползват градски транспорт спорадично, за хора, които се качват веднъж в месеца", обясни Любомир Христов.

"За всички останали предлагаме дългосрочни документи, които намаляват цената на пътуването. Това е и целта - хората, които регулярно ползват транспорта, да пътуват на достъпна цена и паралелно с това да има редовност на плащанията", допълни Христов.

Зам.-кметът уточни, че цената на пътуването с карти е значително по-ниска отколкото тази на билета за еднократно пътуване.

"При картата от 50 лева за всички линии цената за пътуване стига до под 50 ст., а при възрастните и хората в неравностойно положение стига до 6-8 ст.", допълни Христов.

Столичният автопарк

До 2018 трябва да приключи обновяването на автобусите и средната възраст на автопарка ще бъде под 7 години, обобщи Христов.

"Предвижда се доставка на още около 190 автобуса. Една значителна част от тях ще бъдат с природен газ, около 20 от тях ще са електрически, други - хибридни. Така ще има микс на горивната база. Това е една от мерките за подобряване на чистотата на въздуха в столицата", обясни зам.-кметът.

По думите му основен проблем е голямата възрастова разлика на автобусите. 90-те години не е извършвана модернизация на автобусите - изпуснат е един цикъл за подмяна, обясни Христов.

"Има автобуси в експлоатация на 35 години, а имаме и такива, които са на 2 години. Трябва да се преодолее именно този дисбаланс", допълни Любомир Христов.

Вижте целия разговор във видеото на Bulgaria ON AIR


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
0
 
0
 
! Отговори
Марги преди 5 години
До АнонименАма ти вярваш ли че няма да дигнат и картите?
17
0
 
0
 
! Отговори
тигъра преди 5 години
ДРЪН-ДРЪН.50лв. разделени на 22дена=2.27.При ползването на един транспорт=1.13 в посока.при 2 транспорта=0.56.Значи сега при един транспорт е по скъпо да ходиш на работа с карта отколкото с билетче,затова го увеличават билетчето.Предлагам почивните дни да се возите напред-назад,за да достигнете цената от 50ст. на посока.:)
16
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
някуде около 1970-та година ползвах двойно билет4е за 3 стотинки!
15
0
 
12
 
! Отговори
Марги преди 5 години
"Билетът от 1,60 ще бъде за тези, които ползват градски транспорт спорадично, за хора, които се качват веднъж в месеца", обясни Любомир Христов."- демек дай тука едни 30 лева, какво ще си играем на дребно, това е логиката на мръсните изнудвачи! Не ги е грижа, че тия които се качват пет пъти месечно, може да нямат пари за по-често пътуване! Дай и това да им отнемем!
14
0
 
9
 
! Отговори
гого преди 5 години
До Софианеца бе ***,софия е била 20000 х.души преди да стане столица.кой знае и ти от кое село си.
13
1
 
3
 
! Отговори
До Харалан преди 5 години
Нищо не разбрах, ти май искаше да кажеш нещо? Ако това ти е хуморът, нека се почеша под мишниците, за да се разсмея.До 11 чопкаАко не знаеш, да ти кажа -разработиха плановета на метрото, направиха голямата част от проучвателната работа, построиха частта около НДК и тунела от "Юнак". Ако Б.Б. беше направил виадуктите и тунелите на магистралата към Ботевград, щеше да си направи приживе паметник като този на Мамаев курган, ама щеше да има високоговорители, които да повтарят денонощно "АЗ!АЗ!АЗ!"
12
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
На въпроса А сега накъде? Ще отговоря като Бойко Борисов: Как накъде напред към светлото бъдеще>
11
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Едно време на Север, в оплюваната от разни *** Русия, когато прокарваха нови линии на метрото, никой не усещаше това. Къртиците си копаеха под дълбоки и широки реки, под исторически сгради, а оградени бяха само местата на новите метростанции. До деня, в който казваха: "Заповядайте!". Затова са ми още по-смешни жалките мекеренца с техните "пияници" и "кочини".
10
10
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Айде гниди мрънкайте , нема оправия
9
1
 
12
 
! Отговори
иван преди 5 години
Какво ще направи фандъка че по 30 мин изгорели газове без вентилация ще се усилят белодробните проблеми.Къде е сега Москов да се загрижи за здравето ни и да се вземат мерки на правителствено ниво да се въведе винетка за София или единя ден само четни номера коли другия само нечетни????
8
4
 
13
 
! Отговори
иван преди 5 години
Сутринта 30 минути едва минаваше тролея в подлеза на НДК на 2 пъти едва не повърнах от изгорелите газове който дишах.искам да знам понеже съм с карта за месец как ще бъда компенсиран за това че закъснях с 30 мин за работа? Какво ще направят за да не се задушим там?ЗНАЯТ ЛИ ЧЕ ТАКА НИ ПРАВЯТ ЛЕСНА МИШЕНА ЗА ТЕРОРИСТИТЕ 30 МИН 5 ТРОЛЕЯ НАПРАВО ДА БУМНАТ ВЕДНЪЖ ИВСИЧКИ СМЕ МЪРТВИ ПОНЕ 200 ЗАГИНАЛИ. да се въведе винетка за софия или да се движат самочетни и само не четни номера според датите.
7
2
 
18
 
! Отговори
ШАШАВ преди 5 години
ПРЕСКЪПИ БИЛЕТИ И НЕВЕРОЯТНО ОБЪРКАН ГР. ТРАНСПОРТ. ИКВО ЩЕ ИСКАТ ОЩЕ?
6
4
 
18
 
! Отговори
хохо преди 5 години
като стане 1.60 никога няма да си купя билетче, студент съм и каратта ми е 21,50 на месец !! Но напук няма да си заредя нито картата(която зареждам сега) нито ще си купя билет до като не премахнат всичките потрошляци който се движат по линиите с който пътувам....съжелявам за градска мобилност! Или нека сложат кондуктори на всеки автобус....те си избират
5
9
 
6
 
! Отговори
Харалан преди 5 години
Строим спешно Бомбоубежища !!! Руснаците идват след тях и ИДИЛ Вече сме във война, намеси ли се и Северна КОРЕЯ ВСИЧКИ СМЕ погубени - писано е
4
8
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Провинциалистите и "новите сУфиянци" съвсем я закъсаха.Сега като не познават и знаците ....о-ли-лйййй, въх уби мъ.
3
6
 
50
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ами дигнете и картите да се стимулира ползването на велосипеди - вашата м****** крадлива гепаджийска!
2
0
 
27
 
! Отговори
Ехх Любчо преди 5 години
Кажи как твоите хора сменят светофари без обществена поръчка , скрито под договора за поддръжка
1
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Приходите от билети и карти почти се изравняват с разходите за производството на билети и карти, за апаратите за електронно отчитане, за заплатите и осигуровките на контролите и лелките по будките.