Не дупчиш скъпо билетче – олекваш с 200 лева

Планират глобата за гратисчиите да скочи двойно от 1 юни
Обновена: 1 апр 2016 12:00 | 1 апр 2016 08:56, Александър Попов
144
Не дупчиш скъпо билетче – олекваш с 200 лева
Снимка: Dnes.bg

Истински кошмар плануват от Столична община за гратисчиите от 1 юни. Пътуването без билет в столичния градски транспорт ще излиза двойно по-солено, като предложението, което предстои да се гласува е глобата на място да поскъпне от 20 на 40 лева. Актът пък ще скочи от 100 на 200 лева.

Това е записано в доклада за промяната на Наредбата за реда и условията на пътуване в градския транспорт. Аргумент за повишаване на цените за глобите е посочено неравностойното положение с редовните пътници, като и това че високата цена ще ги стимулира да си купуват карти и билети.

Още по темата
Вносителите на доклада са шефката на транспортната комисия Екатерина Йорданова, шефът на местно самоуправление Орлин Иванов и общинският съветник от ГЕРБ Зафир Зарков, пише "Монитор".

Миналата седмица Центърът за градска мобилност предложи билетът да скочи с 60% и да стане 1,60 лева. Десетте талона пък ще ни костват 12 лева, ако се гласуват промените.

В документа са разписани и трите нови документа - карта за три дни с цена 10 лева. "Метро плюс" пък ще е 43 лева и с нея ще се пътува цял месец в метрото плюс една наземна линия. Нова услуга ще и "Карта София". Тя ще е насочена към туристи и ще струва 20 лева. С нея ще се ползва неограничено целия градски транспорт за три дни, а освен това ще дава отстъпки за музеи, ресторанти и търговски вериги.

В промените е предвидено ново правило - пътниците без билет трябва да се качват само от първата врата на превозното средство, за да си купят по-бързо билет и да не шмекеруват пред контрольорите.

В доклада на съветниците от ГЕРБ се застъпва тезата на Центъра за градска мобилност, че в момента 15% от пътуванията са с еднократен билет, което е над средното за Европа, и затова трябва да се повиши цената, така че да се стимулира купуването на карти.

"Не приемам популистки изказвания за цената на билета. Предложението на Центъра за градска мобилност е експертно, то е направено на базата на изчисленията и на икономическите анализи с категоричното ми настояване да не се променят цените на картите", заяви кметът на София Йорданка Фандъкова.

Тя подчерта, че окончателното решение ще вземе СОС. Предстои предложенията да бъдат разгледани от ресорните комисии, както и да бъдат обсъдени публично. Според Фандъкова над 80 на сто от пътуващите няма да усетят никакво увеличение, тъй като цените на картите не се променят.

Фандъкова припомни и че предстои доставка на 110 нови автобуса, а за още 30 предстои да бъде обявена процедура за финансиране със средства на Столичната община.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


144
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
94
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Ако фандъкова е видяла коментарите сигурно си мисли-ЗАЩО ги пуснахме да видят как е в европата??сега само мрънкат хахах,СТАЧКИ
93
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Решението е само едно-от 01.06 БОЙКОТ и ГРАЖДАНСКО НЕПОДЧИНЕНИЕ!!!Какви 200 лв глоба при 420 лв минимална работна заплата???Какви 1.60 като навсякъде по света горивата падат!!!???И какво Картофка ми казва че щяля да купува нови рейсове.Те първо се купуват,подобрява се качеството на транспорта и тогава се правят промени.И докато братята и сестрите не почнат да си купуват билети и плащат глоби дотогава и аз ще карам гратис!!!
92
1
 
9
 
! Отговори
Истината преди 8 години
Истината е, че градския транспорт трябва да е удобен за хората, а не мафията да печели чрез него на наш гръб, както е сега в София. Може би най-добрия вариант е градският транспорт в София да стане безплатен, като чужденците да плащат някаква такса транспорт, примерно според броя нощувки в хотела.
91
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Както и до сега ще си пътувам без билет. Като видя контрола - слизам. Лесно и просто!Навремето, когато имаше карта за 2 линии по 28 лева си купувах редовно карта, но когато алчните СКГТ я закриха, защото от нея не се печели достатъчно, просто не си купувам ни билет, ни карта!
90
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
В момента в София пътуването е по-скъпо, от примерно в Париж и то в абсолютно изражение, а не само относително спрямо заплатите. В Европа се качваш, пътуваш, сменяш превозно средство и това с един билет, а не за всяко превозно средство отделен билет, както е в София. С други думи час или час и половина след първото ползване на билета, можеш да пътуваш с него. Което реално означава, че в София пътуването ти е примерно 6,40 лева, а в Европа ти струва по-малко.
89
0
 
4
 
! Отговори
тим преди 8 години
по нелепо нещо от икономическа гледна точка не съм виждал браво на икономистите във градска мобилност тези хора са изислили нов метод на икономика и финанси по цял свят когато на борсите и пазарите цената на дадено нещо падне веднага се актолизират цените надолу само нашите родни икономисти вдигат цените по техния си измислен метод личи колко е образованието във момента в бг и кой си е купил дипломата като бъкел не разбират от това кето работят пролича си че във момента нямаме кадърни икономисти
88
0
 
6
 
! Отговори
пътник в адския тран преди 8 години
Когато видя *** с билет или да си плати глобата ще черпя не само кметицата, а и всички умници около нея! Те глобата и 1000 лв *** я направят кяква полза кано няма кой да я плати.
87
0
 
13
 
! Отговори
Сит на гладен не вяр преди 8 години
Не се възмущавайте. Техните заплати са европейски. Пък не се возят и в градския транспорт - служебните коли пак ние ги плащаме.
86
0
 
7
 
! Отговори
Възмутен преди 8 години
Те по 20 лева не могат да съберат от , та камо ли по 200. Пак увеличават цената, за да плащаме ние, както е увеличена и цената на тока и водата. Едни крадат и ползват всичко без да плащат, а другите сме балъците. Никаква държавност няма тук. Управляват ни пълни некадърници. Като не могат, да си подават оставките.
85
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Като гласувате за хора с компири и филии с мас в кратуните, това ще получавате. Честито на "печелившите".
84
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
То хубаво глоби и наказания, но контролният орган в лицето на всичките институции НЕ работи. Живях в Красна поляна и мога да ви кажа, че там контрольор никога не е стъпвал, а господата с мацинствените особености си правят каквото поискат в рейсовете - разбирайте бира, карти и музика, както и закачане с пътниците и дори шофьорите не смеят да се оплачат, защото знаят че на следващият курс ще стане лошо. За какви 1.60 говорим изобщо. На всяка врата по един котрольор както в другите градове и край.
83
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
V Praga globata e 30 Evro, 60 leva :D wahaha !!!
82
0
 
16
 
! Отговори
Асен преди 8 години
Каква е тенденцията в управлението на това правителство? Поскъпване на живота и сваляне на стандарта на живот чрез намаляване на покупателната способност (за същото нещо плащаш повече), отказ от множество социални политики, като отказа да се повишат майчинските на българските майки. Същевременно неимоверно увеличаване на данъчната тежест за сметка на най-бедните - "вредни храни", винетки, зелени/бембени зони, билетчета и т.н. и тгелене на непосилни за връщане заеми чрез които не се постига нищо.
81
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ХОРА,да се борим за удължаване времетраенето на билета!!!НЕКА да е като в италия,испания..!така ще им стане тъжно,че са подхванали темата за увеличение на билет,с който,ако трябва да смениш два автобуса в една посока,то за да се върнеш??леле майко-6.40 за едно пътуване до женския пазар??
80
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Разбира се, че така трябва. Глобата отдавна трябваше да е толкова висока ! ОБАЧЕ - да важи са ВСИЧКИ !!!
79
1
 
20
 
! Отговори
dsgfgwgsg преди 8 години
За пореден път - маймунско мислене в маймунска държава.Тъпите аборигени така и не разбраха, че проблемът не е в размера на глобите, а в това че каквато и да е глобата, Бай Ганеца не я плаща. Същия *** е във всичко останало. Хранителните продукти, горивата и т.н., са с ниско качество, по простата причина, че Бай *** не налага контрол над нищо и да налага, му се плаща, че да си затвори очите.И каква е тая глоба 200 лева при 400 лева заплата?В Германия е 60 евро при съвсем друга средна заплата
78
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
До Анонимен 88ако ги направят 1.60,ще са по евтини от европейските с 30 цента-60 стотинки хахах ,а заплатите ни??..абе смях в тая държава,смях...и тъга
77
0
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
ИЗБРАХТЕ СИ МУТРАТА НА ВИ СЕГА СТРАДАЙТЕ!!!!!!!И ВСИЧКО ТОВА Е ПРИ ПОНИЖАВАЩА СЕ ЦЕНА НА ГОРИВАТА!!ТРЯБВАЛИ ИМ ПАРИ ЗА ИНВЕСТИЦИИ И УСВОЯВАНЕ ЩОТО БУДА НЕ ДАВАЛ ОТ ДЪРЖАВНИТЕ ПАРИ БИЛИ СИ САМО ЗА НЕГО!
76
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 8 години
Цените може да са под средните за Европа в градският транспорт, но това е с не повече от 30-40%. Докато заплатите са под-средните за Европа с около 300-400%. Как ще се запълни разликата, госпожо кметица?
75
0
 
23
 
! Отговори
Асен преди 8 години
Не разбраха тези хора, че градския транспорт трябва да е евтин вариант на превоз за нормалния човек а не средство за рекет и дране на кожи и печалбарство. Градския транспорт е замислен като социална обществена услуга за да могат хората да се придвижват, да се намали автомобилния трафик и замърсяването и за други неща. Билетчето от 1 лев е достатъчно скъпо предвид това, че не е еднократно вложение а многократно изтичане на съществен ресурс от личните финансии на всеки човек.