По-силни дъждове и протече, Ларгото протече

Само 2 седмици са минали от скъпия ремонт за милиони
Обновена: 5 май 2016 10:33 | 5 май 2016 10:22, Петя Славова
47

 Снимка: Булфото

Ларгото протече. Само 2 седмици след откриването си - античният комплекс "Сердика" вече се нуждае от ремонт. Първите по-силни дъждове над София показаха сериозни пропуски в строежа на обекта.

Вода се стича от тавана, по стените и по колоните на Антична Сердика. Протекъл е и единият от трите стъклени купола на уникалния за страната ни археологически музей на открито.

От Министерството на културата обещават течовете да бъдат отстранени още утре. Ремонтът ще е за сметка на фирмата изпълнител, тъй като Ларгото все още е в гаранция.

"Във всеки един договор има гаранционен срок, за да може по време на експлоатация собственикът на имота да види къде има пропуски и да възложи на изпълнителя да отсрани пропуските", обясни пред Нова тв Пано Панов от Дирекция "Управление на собствеността" в Министерство на културата. 

От министерството не скриха, че е възможно в бъдеще да се появят и други дефекти: "Строителството на това съоръжение и изцяло на този комплекс е много сложно. С много проблеми. Метрото минава оттук. Подземната инфраструктура е не добре проучена и очакваме да има и други проблеми. Дано да няма", коментира още Панов. 

Реставрацията на комплекса отне 4 години, струваше 15 милиона лева и беше съпътствана от редица скандали.

Сред тях няколко обжалвания, наводнения на разкопките и покриването им с найлони, както и поставянето на ролетна щора на входа на обекта. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


47
Още по темата: ЛаргоремонтСердика
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
38
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До ЗанзибарПример за тарикатлък и то от българин към българин:Българските стоки в турските хранителни складове са много по-евтини от същите стоки в българските складове! Факт!
37
0
 
6
 
! Отговори
Занзибар преди 7 години
Най-гнусните и гадни характеристики от настоящата българска съвременност са наследени от турците, дори сме им взели и противните думи: - мурафет, тарикатлък, гешефт, рушвет и още и още. Те тва са турците...
36
0
 
13
 
! Отговори
Ц. гара преди 7 години
Там пък имаше езера под новите навеси и локви под пероните-онзи ден и отряза лентата вожда , ама да иде сега и да се повози на есалаторите,ако може -от 4 работи 1 и то надолу!ЧЕСТИТО ВИ НОВО ПРИСВОЯВАНЕ!От нашите пари в техните джобове!Кога ли ще ни избие чивията?
35
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ам че то тоз покрив да не е направен да ви пази от дъжда? Това е козметика от най евтината! И това не е нищо ако натрупа сняг ще видите голем смех! Но пък за сметка на това едни другари яко се опаричиха. А познайте кои са ако можете!?
34
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Горд Турчин и ОДЕССАФани единия па фрасни другия. Присмял се щърбел на хърбел.
33
3
 
8
 
! Отговори
ODESSA преди 7 години
Имам си моя фирма във Германия. Турци не вземам. Интриганти. Вземеш ли един после се моли да вземеш друг после трети. Докато станат много и ти се качат на главата.
32
2
 
8
 
! Отговори
До ODDESA преди 7 години
Повечето турци в България работят добре. Май само ти си изключение, като те чета какво си написал.
31
3
 
6
 
! Отговори
ODESSA преди 7 години
Да. Във турска фирма съм бил. Кайъ мол Средец. Катастрофа. Турчин ако няма кой да го контролира почва по анадолски. Да вземем парите и да бягаме. Друг ще му бере гайлето. Съвест нямате. Не е всичко до пари. Кольо Фичето да ти говори нещо?
30
0
 
15
 
! Отговори
До 33 преди 7 години
Помисли поне малко бе човек!Шефът на фирмата нарежда на работниците да положат 3 см асфалт без изобщо да положат някаква основа. Работниците изпълняват. Защо се прави е повече от ясно. Ако трябва да се направи пътя както трябва, пътя ще струва 10-20-... пъти повече пари, в сравнение с тези "3 см" асфалт. При това с 3 см. асфалт пътя ще трябва да се прави и следващата година и пак ще се откраднат същите милиони. Сега от всеки 100 лева, които ние плащаме за пътищата, мафията краде 90-95 лева, а с
29
0
 
8
 
! Отговори
Факт преди 7 години
Естествено, че качеството на строителството зависи от политическата система и то много. Принципно колкото повече се търси печалба, толкова по-некачествено е строителството. При сегашната политическа система трябва да има много добре разработени механизми за спиране на този стремеж към максимална печалба за сметка на все по-некачествена работа, а в България такива механизми реално няма. За да ги има тези механизми, трябва да се мисли за печалби в дългосрочна перспектива, а нашите мафиоти не са ст
28
0
 
10
 
! Отговори
До 33 преди 7 години
Не ме разсмивай!Едва ли има някой толкова наивен, който да си мисли, че качеството на строителството зависело от човешкия материал, т.е. работниците, а не зависи почти изцяло от човека, който дава и/или краде парите за това строителство, т.е. собственика на строителната фирма, както и подкупното длъжностно лице, което подписва, че нещата са построени както трябва.
27
5
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До До 27ако виждаш само тези два избора, значи не те бива много в мисленето. Това дали ще се строят хубави и качествени пътища или не, не зависи само от политическата система. Основно е въпрос на матр'ял. Разбираш ли?!!
26
1
 
4
 
! Отговори
Горд Турчин преди 7 години
До ODESSAИ това е така, турската работа е същата като българската работа. Защо мислиш, че сме си живели 5 века заедно?
25
6
 
4
 
! Отговори
ODESSA преди 7 години
Ти пък турчине въобще недей да се обаждаш, че сте по некадърни и по крадливи дори от нас. И то от вас сме ги учили тия мурафети.
24
3
 
11
 
! Отговори
До 27 преди 7 години
То и в България преди 1989-та строяха пътищата, както трябва с всичките му мурафети, които си изброил за Германия, но после дойде демокрацията, алчността, корупцията и ... лошото строителство. Сега изборът е или връщаме социализма с неговото строителство или си оставаме при демокрацията с калпавото строителство....
23
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Важното е че ремонта е издържал докато главния резач на ленти е срязал лентата - след нас и потоп
22
5
 
7
 
! Отговори
ODESSA преди 7 години
Работил съм много дълго на немски магистрални мостове железар. Но съм гледал хората как праввт аутобан. Три метра яма. Хидро изолация, чакъл . истински заливан с вода и трамбован отгоре запечатан със грунт. После 30 сантиметра неармиран бетон и после 30 сантиметра асфалт.
21
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
каква изненаде. Сега като го ремонтират(отново) и пак да го открият и да режат ленти.
20
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Спокойно хора. Бойко Хепиенда сега ще им се скара и те ще си оправят течовете.
19
0
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Както всичко "построено" от ГЕРБ и това се оказа калпаво.