Нараства броят на електромобилите в София

Столичната община ще прави още зареждащи станции
18 май 2016 16:07, Анисия Иванова
19
Нараства броят на електромобилите в София
Архив: Булфото

Броят на електромобилите в София нараства, заяви заместник-кметът на София Дончо Барбалов по време на панел "Енергия на бъдещето: зелени градове" в рамките на Дванайсетата световна среща на българските медии, която се проведе в Прага.

В момента в София има само шест зарядни станции, което по думите на Барбалов е крайно недостатъчно.

"Като община сме осигурили максимални преференции за собствениците на електромобили - няма данъци, не се плаща синя и зелена зона. Ако успеем да увеличим броя на зарядните станции, ще дадем допълнителен стимул за по-широка употреба", каза още заместник-кметът, цитиран от БТА.

Той представи свършеното от общината до момента за предотвратяване на вредните емисии в столицата, както и какво още предстои - оптимизация и обновяване на градския транспорт, реновиране на сгради от гледна точка на енергийната ефективност, изграждане на велоалеи, намаляване на трафика в централната част на града.

Ярослав Мацек от "ЧЕЗ Груп" представи проекта "Е-мобилност", който компанията разработва в Чехия. По думите му там са регистрирани около 500 електромобила, като прогнозите са от 2020 г. да има рязко увеличение на броя им. В по-дългосрочен план той предвижда електромобилите или така наречените хибриди да бъдат около 20-30 процента от всички превозни средства.

"Електромобилите ще се използват за кратки разстояния в градовете и около тях. За по-големи разстояния ще се ползват класическите автомобили на бензин и пропан-бутан. Има марки, които ще произведат и по-луксозни автомобили за по-дълги разстояния, но основно ще са за кратки", добави Мацек.

Той отбеляза, че автомобилите са с висока цена, но разходите за експлоатация са минимални и даде за пример, че зареждането се таксува с месечен абонамент от 5 евро.

По думите му компанията започва тестове на електрически автобуси за центъра на града. "Подобни идеи се опитваме да прилагаме и в други страни, включително и в България", каза още Мацек.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


19
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
11
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
6 зареждащи станции на 2 милионен град ?Една станция може да облужи 12 човека мах.6*12=72или 0.0036 процента от наличието в града на население може да бъде обслужено .Което си е почти равно на нула.
10
5
 
3
 
! Отговори
Льохман преди 7 години
До Анонимника 10Не, колата не е руска, г-н Плоскоумен коментар. Корейска бричка от заводите на Шевролет, в които работят южнокорейските "папуаси" на "великата" презокеанска империя.
9
2
 
8
 
! Отговори
Жоро преди 7 години
спирайте ги вече тея дизели, стига са тровили центъра....мин. евро 5 двигател бенз или на газ
8
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Вариант са и частни тролеи по линиите на тролейбусите, но ако тока поевтинее.
7
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Бензиновите ще поевтинеят веднага и тогава пак ще е по-евтино на бензин. Бензиновите вече са по-евтини от газовите.
6
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Надали някой от вас щеше да си кара ДВГ-то ако в София имаше само 2-3 бензиностанции нали. За съжаление първо е необходима инфраструктура. Макар, че в случая с електромобилите е достатъчно да имаш и гараж с ток. Това кое, колко струва, колко харчи и каква му е поддръжката, отдавна е обсъдено в детайли по ел.форумите. Така, че не пишете общи приказки, моля!
5
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Кога ще забраните достъпа на автомобили до центъра?! Нараствал им бил броят - чудо голямо, те всичките нарастват! Нищо че вече няма място да пръднеш в тъпия център и всички се провират между колите, като че хората са по-маловажни от скапаните трошляци. Аман от простотии. Рекламирайте ги тея боклучави бракми, яя, давайте още
4
4
 
5
 
! Отговори
Льохман преди 7 години
Аз карам кола с размерите на Поло и е 1000 кубика, градско максимално харчи 6,5/100 км. Извън града е 4,5/100 км. С 20 лв. минавам над 150 км. при най-големите задръствания в София. Цената на нова такава е около 4 пъти по- ниска от един ел. автомобил. Та само с разликата от цената и ниския разход ще се возя поне 5 год. по- евтино от електромобила. А данъка за моята кола с катализатор е 10 лв. Хехе 1 месец такса зареждане из София за електромобилите.
3
4
 
7
 
! Отговори
da da преди 7 години
пълно е с електромобили, даже има опашки от хора желаещи да си купят веднага чисто нови... Голяма статия.
2
14
 
11
 
! Отговори
Льохман преди 7 години
Чудно, чудно, след закупуване разходите били минимални. Един ел. автомобил струва 3-5 пъти повече от бензиновите, а какво правим след 3-тата година, когато батерията се скапе? Та тя е 80% от цената на ел. автомобила, т.е. 2-4 пъти колкото цял бензинов автомобил. И накрая, къде изхвърляме старата батерия? Кой ще ги прибира и няма ли да има някоя екотаксичка за депониране? А колко време е зареждането, че ако сутринта е паднала батерията, а закъснявам за работа?
1
3
 
11
 
! Отговори
zeus преди 7 години
И колко са нараснали, със 100 процента, от 2 на 4 ли ;)То хубаво електромобил, ама няма зарядни станции.