Бус лентата на "Малинов" – блокиращо безумие

"Спаси София" иска общината да сложи постери в "Младост"
13 юли 2016 10:07, Златко Желев
59
Бус лентата на "Малинов" – блокиращо безумие
Снимка: Bulgaria ON AIR

Преди дни бе изрисувана бус лента на столичния булевард "Александър Малинов". Малко след като той стана трилентов, шофьорите отново ще трябва да се задоволят с двулентов път. Това веднага породи и тяхното негодувание.

"Това е първата бус лента в София за последните 25 години, но тя е само боя по асфалта. Липсва адекватно означаване и вертикална маркировка. Столичната община не е изградила механизъм за контрол. Общинската полиция не може да санкционира нарушителите. Когато правиш такъв проект, би следвало да се съобразиш с хората и да ги информираш. Виждаме какво се случва - бус лентата се спазва избирателно, което не е нейната цел", каза пред Bulgaria ON AIR Гергин Борисов от организацията "Спаси София".

Той е на мнение, че градският транспорт в София е невидим от маркетингова гледна точка.

"Трябваше да се разлепят постери в квартал "Младост", които да информират за промяната", посочи Борисов и призова общината да влезе в ролята на следящ орган или МВР да изпълнява задълженията си адекватно.

Според съмишленика му Христо Илиев, се наблюдава съпротива от страна на гражданите срещу бус лентата, защото са поставени пред свършен факт и е трудно да свикнат, че им се отнема още една лента.

"Настояваме за по-голям контрол върху бус лентите. Общината трябва да се поучи от грешките си - липса на комуникация с гражданите и недостатъчна маркировка", посочи Христо Илиев.

От Столична община коментираха, че маркировката достатъчно добре идентифицира бус лентата.

"Тези ленти са свободни за придвижване и скоростта на превозните средства на градския транспорт е по-висока от местата, където те са в общия трафик. Транспортът трябва да стане по-бърз и предпочитан. Може да се вземе решение за допълнителна маркировка, ако това е необходимо", коментираха от институцията пред Bulgaria ON AIR.


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
1
 
1
 
! Отговори
Градски транспорт!ха преди 2 години
До Владо
За какво ти е градски транспорт, като ти излиза по-скъпо! Да не говорим, че през зимата е студено, през лятото-топло, губи се време за спиране на автобуса на всяка спирка, отделно, че автобусите се движат с 20км/ч. максимум, а ако спазват разписание дори и по-малка от тази скорост, рискуваш да те ограбят, да те напсуват или да напсуваш някого, съответно да се сбиете... предпочитам да карам колело(въпреки, че не карам), вместо да се возя в градски транспорт! И това само за 1.60, безценно
51
2
 
3
 
! Отговори
redimag преди 2 години
Живеем от няколко години в ЕС . Тук е ЕС . Правилата ги прилага и предлага ЕС ! Няма вече СИВ отдавна ! Тука пишат глупости на инат и хора които са проспали младоста си . Директивата в ЕС е че градския транспорт , бърза помощ , пожарна , полиция , пешеходци , са най важни!!!Останалите се смятат за последни по отношение на привилегии . Това че имаш лека кола не ти дава нищо друго освен много задължения !
50
4
 
5
 
! Отговори
аз чета и знам преди 2 години
Безумието на некадърната "евро.гейска" администрация се предава и на нашата такава. Ето затова британците гласуваха за излизане от ЕС - писнало им е от идиотски разпоредби не отчитащи реалните нужди на живущите.
49
4
 
12
 
! Отговори
Реалист преди 2 години
Не знам как един Ганьо по-долу е измерил тези максимум 10 минути до метрото!!! Ганьо може би е застанал на 10-20 метра от входа на метростанцията и е мерил докато си премести дебелите баджаци. От блока мои в Младост до най-близката станция на метрото е над 20 минути много бързо ходене и 25-30 минути нормално ходене и не е там въпроса. Въпросът е, че който му се налага да се придвижва с кола, го прави и никакви кметски безумия няма да го спрат. Колата е необходимост и с нея се върши работа.
48
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
вместо да благодарите на ганьо,че от неговите разходи покрай каручката ви направиха улици,метро и прочие ви сте седнали да се газирате. че от тези гратисчиите в икарусите освен аромат на пот,чесън и ракия друго не може да получите. има 10ти нови автобуса,тролеи,трамваи и може да отидеш на няколко места с метрото ама това е като да си смените коня, сиреч колата за кокошка сиреч градския транспорт.аз си перкам където мога,ляво,дясно,бус лента все ми е тая и успех на нап със събирането на глобите:)
47
16
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В Младост има на макс 10 мин. пеша станция на метрото.
Ама не - Ганьо трябва да смърди с кокошарника си, щото е баровец.
Трябва целия да го затворят!
46
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Тук някакви пак избиват комплекси на тема автомобили.
Въпросът е съвсем друг - изключително лошата организация на движението в Младост през последните 25 години. Тази бус лента е един от елементите на тази лоша организация.
45
0
 
9
 
! Отговори
До 48 Мунчо преди 2 години
Явно не живееш в Младост, не я познаваш и не разбираш за какво си говорим. Второ, явно си някакъв автомобилофоб в напреднал стадии. Нали знаеш какво трябва да направиш - риторичен въпрос.
44
14
 
5
 
! Отговори
Владо преди 2 години
До До 40 Владо
Напълно достатъчно е шосето. Аз минавам без проблем. Проблемът ти е, че пътуваш в пикови часове, когато трябва да си в градския. С коли се кара в извънредни ситуации. Ганьо трябва да се научи, че в град се движис с градския, или пеша/колело. Не мое всеки да ти диша смърдоляците и да ти слуша клаксоните.
43
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
И за кого са тези бус ленти?
В най-натоварената част на булеварда, примерно около спирката 43-ти блок, минават 4 автобуса, които в най-натоваренето време сутрин са на интервал 13-15 минути.
305 - през 15 минути
76 - през 14 минути
88 - през 13 минути
213 - през 15 минути
Минималният интервал, през който се движат е с две минути по-къс, но е малко по-рано, когато движението е по-слабо.
Фандъкова осигурява отделна лента за автобуси, които ще минават там през средно през ПЕТ и повече минути!!!!!
42
16
 
8
 
! Отговори
Мунчо преди 2 години
До До 40 Владо

200-та хилядния квартал има 5 станции на метрото на своя територия, автобуси и тролейбуси. Кога бе, аджеба, мързеливци някой ви излъга, че карането на автомобил е право? Кой и кога ви излъга, че вечно ще ви е позволено да карате и паркирате където искате. Като не ти се виси в задръстване ползвай метрото...
41
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
В България на всеки нещо му е не удобно!
40
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Много е вероятно Фандъкова нарочно да запушва 200 хилядния Младост с тази една лента за излизане, за да намали поток коли за единица време от Младост по Цариградското шосе, което вече също изнемогва след промени по него през последните 25 години. Представяте ли си какъв поток от коли ще има от Младост по Цариградското, ако направят движението по бул. Малинов що-годе нормално?
39
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Наистина е безумие!!!
38
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Това, което трябва да има в Младост са три широки булеварди, свързани с детелина с Цариградско шосе. Сега е само Малинов и е престъпление да се оставя само една лента за този огромен поток от коли там.
37
4
 
15
 
! Отговори
Христо преди 2 години
Лентата за направо е една, не знам защо казвате, че са две. На първия светофар едната лента е за наляво, другата за направо, а третата - бус лента. Дайба и Данка Фандъкова, мама й проста дайба. Гербаджийски ***
36
4
 
10
 
! Отговори
До 40 Владо преди 2 години
Хайде не се прави на умен - явно не си такъв. Изобщо не разбираш за какво става дума в този случай. Близо 200 хиляден квартал на София, го откъсват практически от останалата част на София, защото почти всички минават по този булевард, а общината оставя една лента за влизане и една за излизане. Умен ли си да искаш една лента за 200000 квартал? Има наистина още няколко вход/изхода, но там минават доста малко, може би под 10% от всички излизащи или влизащи в Младост.
35
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 2 години
Младост стана кошмарен за живеене, точно заради запушването на бул. Малинов след поредица недомислици на кмет и общинари. Явно целта им не е в Младост да се живее нормално, а да се създават проблеми, които кмет и общинари решават, като създават още по-големи проблеми, както е в този случай.
34
16
 
6
 
! Отговори
Владо преди 2 години
А някой сети ли се за главната цел на бус-лентите? - Да накарат шофьорите да се качат на градския? От всички коментиращи на никой не му мина през ума. Рационално мислещ човек, чакащ в задръстване и виждащ рейса да профучава покрай него, ще се сети другия път да се качи на рейса. Ганьо си обича бангията, купена с последните пари от нивите на село и да тунингова джанти. Друга мисъл няма.
33
2
 
8
 
! Отговори
А беше бързо преди 2 години
През 1988-та година с един от бавните автобуси - 105, които отдавна вече ги няма, успях да стига до Орлов мост за 15 минути, иначе нормално с 305 стигах за 20-22 минути до Орлов мост. Сега за същото пътуване ми трябва около час, ако не и повече. До метрото ми е 25 минути пеша, ако не е кално и малко повече, ако е кално. После чакане на метрото и т.н., до Орлов мост си е поне час. С автобусите е поне пак толкова.