Бус лентата на "Малинов" – блокиращо безумие

"Спаси София" иска общината да сложи постери в "Младост"
13 юли 2016 10:07,
59
Бус лентата на "Малинов" – блокиращо безумие
Снимка: Bulgaria ON AIR

Преди дни бе изрисувана бус лента на столичния булевард "Александър Малинов". Малко след като той стана трилентов, шофьорите отново ще трябва да се задоволят с двулентов път. Това веднага породи и тяхното негодувание.

"Това е първата бус лента в София за последните 25 години, но тя е само боя по асфалта. Липсва адекватно означаване и вертикална маркировка. Столичната община не е изградила механизъм за контрол. Общинската полиция не може да санкционира нарушителите. Когато правиш такъв проект, би следвало да се съобразиш с хората и да ги информираш. Виждаме какво се случва - бус лентата се спазва избирателно, което не е нейната цел", каза пред Bulgaria ON AIR Гергин Борисов от организацията "Спаси София".

Той е на мнение, че градският транспорт в София е невидим от маркетингова гледна точка.

"Трябваше да се разлепят постери в квартал "Младост", които да информират за промяната", посочи Борисов и призова общината да влезе в ролята на следящ орган или МВР да изпълнява задълженията си адекватно.

Според съмишленика му Христо Илиев, се наблюдава съпротива от страна на гражданите срещу бус лентата, защото са поставени пред свършен факт и е трудно да свикнат, че им се отнема още една лента.

"Настояваме за по-голям контрол върху бус лентите. Общината трябва да се поучи от грешките си - липса на комуникация с гражданите и недостатъчна маркировка", посочи Христо Илиев.

От Столична община коментираха, че маркировката достатъчно добре идентифицира бус лентата.

"Тези ленти са свободни за придвижване и скоростта на превозните средства на градския транспорт е по-висока от местата, където те са в общия трафик. Транспортът трябва да стане по-бърз и предпочитан. Може да се вземе решение за допълнителна маркировка, ако това е необходимо", коментираха от институцията пред Bulgaria ON AIR.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


59
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
33
2
 
8
 
! Отговори
А беше бързо преди 7 години
През 1988-та година с един от бавните автобуси - 105, които отдавна вече ги няма, успях да стига до Орлов мост за 15 минути, иначе нормално с 305 стигах за 20-22 минути до Орлов мост. Сега за същото пътуване ми трябва около час, ако не и повече. До метрото ми е 25 минути пеша, ако не е кално и малко повече, ако е кално. После чакане на метрото и т.н., до Орлов мост си е поне час. С автобусите е поне пак толкова.
32
1
 
14
 
! Отговори
Младост преди 7 години
Просто нямам думи. Толкова голяма диващина даже и не мислех, че може да сътворят онези от общината. Оказа се, че те всеки път ме изненадват - успяват да влошат движението по бул.Малинов и да го представят като някакъв голям успех.
31
0
 
6
 
! Отговори
Куку преди 7 години
Ние у Люлин сме добре!
30
0
 
10
 
! Отговори
Истината преди 7 години
Тези от общината са за затвор. В последните 25 години всяка следваща промяна на организацията на движението по бул. Малинов, всеки път влошава нещата по булеварда. Заради общината и вредните й решения за този булевард, се преместих преди няколко години от Младост. Омръзна ми да пътувам по над един час всеки ден на отиване на работа в центъра на София и още толкова вечер за да се прибера.
29
2
 
8
 
! Отговори
До 32 опетков и сие преди 7 години
Толкова много грешите, че даже не може и да си го представите. Тук изобщо не става дума за предимства на градския транспорт, а за пълно запушване на на един 180-200 хиляден квартал на София. Тази буслента може да я направят, ако имаше поне още два такива булеварда в Младост, но ги няма. Това, което прави Фандъкова в нещо като, ако Пловдив имат само един булевард, който извежда извън Пловдив, да го направят еднолентов път и да се изчакват с светофар, в коя посока да се движат - влизане и излизане
28
1
 
11
 
! Отговори
АНК преди 7 години
До опетковЕжедневно 15 мин. до метрото и после 30 мин до месторабота е предразполагащо за ползването му?При трима в колата е естествено, че няма да се качим на метро.Сигурен съм, че има и други подобни случаи. Когато се наложи слизане до центъра е друга бира. Колата на паркинг и яхаш метрото.
27
17
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Браво на общината !!! Най важен е градския транспорт и той е бъдещето !!! Троловете със старичките каляски да млъкнат по случая !!!
26
14
 
8
 
! Отговори
опетков преди 7 години
Автобусната лента е направена за да спрете да карате скапаните си трошки и да се качите на метрото. Стига удобства за автомобилите. Много ви е евтин бензинът все още. Правилно решение на общината.
25
10
 
0
 
! Отговори
шшш ало преди 7 години
ква бус лента к'ви 5 леа аз съм тарикат. Правилата са само за ***. Ние селяците не се вълнуваме от бус лентата.
24
5
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Това само ГЕРБ може да го измисли. Преди разширението на булеварда се движехме по две ленти, а след разширението му ще се движим в една лента!!! Браво фандъкова - печелите купатата по "умност".
23
2
 
14
 
! Отговори
az преди 7 години
Този булевард някой ден ще пропадне върху метрото от долу. Само за няколко години е целия на вълни. Дано тоя дето е крал парите да пропадне заедно с него.
22
3
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
бяха 2 ленти навремето, хубави широки. Станаха 3 с пребоядисване (не с разширение), сега и едната ще е взета за автобусните превози. Да махнат няколко свеетофарите и ще се отпуши потока и няма да им трябват.или пък да направят зелена вълна която да не е на 70+км/час. 2 години го бяха затворили заради метрото отдолу и пак не го направиха.
21
1
 
12
 
! Отговори
Долу Фандъкова преди 7 години
С тази буслента между 2/3 и 3/4 от всички коли влизащи и излизащи от Младост, ще минават само по ЕДНА лента. Говоря за всички коли, а не само движещите се по бул. Малинов. В Младост живеят вече 180-200 хиляди, въпреки че по официални данни са по-малко.
20
2
 
13
 
! Отговори
silver rider преди 7 години
Съгласен съм с повечето от написаното.ЕДИНСТВЕНАТА ПРЯКА ВРЪЗКА С ЦАРИГРАФСКО Е БУЛ. МАЛИНОВ.ГЕРБ току- що загубиха изборите в Младост.А вместо да крадат средства да вземат да направят същият такъв булевард между Метро и БАН.Разширението на Малинов не е 50 см, а 43 см. Мислех, че ще има още едно платно, но те стесниха наличните . Хубава работа, ама грешна, като всичко построено напоследък....
19
3
 
19
 
! Отговори
един преди 7 години
Невероятна глупост е тази бус лента! Подигравка с всички, на които им се налага да карат по "Малинов".
18
1
 
18
 
! Отговори
Неразбиращ преди 7 години
Нека да осъдят общината за разхищение на общински средства по разширението на булеварда.Преди това с две ленти , без обособена автобусна лента и без светофари на всеки 30-50 метра проходимостта беше много по-голяма!!! А тази автобусна лента е поредното безумие на някой чиновник, който не си излиза от кабинета. Както са посочили част от колегите в предните мнения - 80% от трафика се минава вече само в една лента. Май ще се минава пак през Горубляне, както по време на ремонта.
17
0
 
18
 
! Отговори
Жоре Трабанто преди 7 години
Ами за какво са направили бус-лента....то е ясно, за да ни скубе полицията...Съвсем ясно е, че сутрин и вечер няма как движението да е само в две ленти, при положение, че и с три ленти си е задръстено. Да не говорим, че на светофара преди ХИТ остава само една лента за направо, което обостря проблема. Поредната недомислица да общинарите
16
0
 
15
 
! Отговори
АНК преди 7 години
До до АНК 18Първата простотия беше че го разшириха с 50 см и го пренарисуваха на три ленти. Сега отнемат и една от осакатените ленти. Вчера имаше тенденция към спазване на буслентата и трима тарикати щяха да ме блъснат от ляво.
15
0
 
23
 
! Отговори
до АНК преди 7 години
Колега, аз съм на абсолютно същото мнение! Не може на този булевард, който се ползва от 5 жилищни квартала + служителите на бизнес-парка и е накъсан от светофари през 50 метра, да се "конфискува" една лента.
14
5
 
7
 
! Отговори
oseri sofia преди 7 години
Спаси София са самозванци, клакьори които само знаят да плюят. Не ги слушайте както приказват