В час пик: Метрото по-бързо от колата с 13 км/ч

Третият лъч на метрото пести на софиянци 160 000 часа дневно
Обновена: 20 сеп 2016 15:46 | 20 сеп 2016 15:22, Красимир Ангелов
29
В час пик: Метрото по-бързо от колата с 13 км/ч
Снимка: Булфото

Над 160 000 часа дневно ще бъде спестеното време за пътуване с пускането на третата линия на софийското метро,  съобщи директорът на "Метрополитен" Стоян Братоев на Шестия дискусионен форум на тема "Строителството през 2017 г. - перспективи и предизвикателства.

Още по темата

По думите на Братоев заради новия лъч на подземната железница вредните газове ще бъдат намалени с над 110 хил. тона годишно.

По време на форума Стоян Братоев припомни, че в момента общата дължина на метрото е 40 км с 35 станции. По последни данни близо 350 000 пътници дневно ползват най-екологичния начин на придвижване.

Според статистиката средната скорост движение на метровлаковете в София в час пик е 37 км/час, а с автомобил - 24 км/ в час. 

По думите на Братоев, цитирани от БТА, метрото е единственото перспективно решение за освобождаване на центъра на София от автомобили.

След като столичното метро вече има 2 лъча, в момента се изгражда и третата линия на метрото. Тя ще бъде с обща дължина 16 км и ще има 16 станции. 12 км с 12 станции ще бъдат изградени в този програмен период, посочи Братоев.

Трасето на третата линия е тежко, работи се в продължение на 3 км под нивата на подземните реки. През август 2019 г. е срокът за завършване на участъка на метрото от театър "София" до "Овча купел".

През 2020 г. трябва да бъде готова цялата трета линия на метрото, с което общата мрежа на метрото в София ще бъде 52 км с 47 станции.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


29
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
1
 
2
 
! Отговори
туКмакоф преди 7 години
Много е смислено да работиш за 800 и да пътуваш до работа за 700 ,ама с кола ноф-фнос от турбо-кредит-кар
24
1
 
3
 
! Отговори
туТмакоф преди 7 години
От соца за за ***(гиньо) колата е статут ,а не превозно средство.Щом не си с колата,значи немаш пари за газ(бензин) ,което е недопустимо за терикат .....от люлин и толостой......леф
23
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До НавреметоПопитай Софиянски колко получава до ден днешен месечно за подлеза на Ялта от двамата крадливи братоци Илиеви. А всъщност какво се случи с тях по делото "Индиго"?
22
4
 
7
 
! Отговори
До навремето преди 7 години
Тунелите за първата линия са копани още през соца.
21
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
То след 4 години дали изобщо България ще я има, те ми рекламират колко удобно щяло да бъде. Мен ме интересува в момента как е. Както отбелязаха и другите, накрая може и с още няколко години да изместят срока.
20
10
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
По-бързо ли? Я вижте колко е с метрото от Младост 4 до летището - между 40 и 60 минути, т.е. почти час, а с кола - 10 минути.
19
7
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
По-бързо ли? Я вижте колко е с метрото от Младост 4 до летището - между 40 и 60 минути час, а с кола - 10 минути.
18
3
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
За 1.6 лв + платен паркинг, може да си го наврете ***
17
1
 
9
 
! Отговори
Хм преди 7 години
а бе Мафиянски трябва да виси на съседния на боковия стълб..
16
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Когато се строеше Баучър предварителните прогнози бяха че ще стане за 2 години - стана точно за 4.същата работа и с Драган Цанков - за две години бе готов, но го забавиха още две, за открият Интерпред.Бойко нали трябва да се изфука, за да открие 7-8 спирки наведнъж-навмреето софиянски откриваше на 7-8 месеца по една спирка и някак не усещахме ....
15
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
има много перспективно решение - премахват целия градски транспорт отгоре, правят всичко асфлат и велоалеи, отдолу метро - пет лъча и проблема се решава.
14
2
 
9
 
! Отговори
Хм преди 7 години
сега пък 2020 година щяла да бъде готова цялата линия -започна се от 2018-та, та 2019, сега 2020... Та а да но до 2022 верно да е готова...
13
1
 
3
 
! Отговори
RS6 преди 7 години
По-бързо а?
12
3
 
10
 
! Отговори
аз пътувам преди 7 години
От Баучер до Университета - за 25 минути средно. От тях 6-7 минути губя в подлезите между двете Сердики - сердика I и сердика II - останалото разстояние се взима за около 15 минути, прекачването отнема почти половината време на на пътуването. ако трябва да осе прекача на още едно превозно средство - няма пряка спирка за Орландовци например - ще е кошмар.
11
5
 
11
 
! Отговори
Навремето преди 7 години
като строеше Софиянски спирките ставаха за година-две - Обеля, Сливница, констатин Величков....сега същите разстояния стават за 3-4 години какво толкова има. Драган Цанков бе готов 2 години преди да го открият, но Боко искаше да открие и Интерпред. като строиха Баучър - имаше срутвания поне на пет-шест места и то големи, а уж се строи здраво. на времето Софиянски специалон викна японска фирма, която да гарантира че ще издържи на 8 бала земетресение. Сега герб само крадат.
10
4
 
7
 
! Отговори
Зависи откъде докъде преди 7 години
ако тръгнеш от центъра по някой от лъчовет наистина не бързо. Обаче ако имаш прекачвания може майката да ти се разгони, защото Метрото не не съобразно с градския транспорт, по някога ти е по-бързо да хванеш трамвай или автобус и да се прекачиш отколокото да ползавш метро и да правиш още две -три прекачвания.
9
3
 
10
 
! Отговори
ЖИТЕЛСТВО преди 7 години
Ако ли ще и 6-ти лъч да открият то пак ще си е задръстване отвсекъде. Че то цяла България в София се засели ............... та метрото ще пести 160 000 часа на СТОЛИЧАНИ В ПОВЕЧЕ!
8
2
 
19
 
! Отговори
Нещо не пасва преди 7 години
Цитирам:"момента общата дължина на метрото е 40 км""в момента се изгражда и третата линия на метрото. Тя ще бъде с обща дължина 16 км""През 2020 г. трябва да бъде готова цялата трета линия на метрото, с което общата мрежа на метрото в София ще бъде 52 км"40 + 16 = 52км??????Кой измисли това умозаключение?
7
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Метрото разбира се е хубаво нещо, но не е панацея, както ни го представят. Примерно, ако досега с автобус човек е стигал за 40 минути от дома си до местоработата си, много е верочтно с пускането на метрото, да са му необходими примерно 50 минути. Това го пиша по реален случай, но това е лесно обяснимо. Досега градския транспорт му е много близо, а метрото е на 20-25 минути, както от дома му, така и от местоработата, а след пускането на метрото Фандъкова винаги прецаква останалия транспорт.
6
3
 
23
 
! Отговори
:) преди 7 години
Ползвам и метро и кола. Равносметката - 45-55 мин с метро,30-40 с кола. Прекосявам цяла София, защото дневно минавам по над 15 км в посока през самия център. Съгласна съм, че София е задръстена, но тук липсата на организация на светлинната уредба дава огромно отражение на трафика, докато пък в метрото е сравнително претъпкано, *** и липсва вентилация. И все пак е по-добрата алтернатива през автобус/трамвай.