Причината за падането на асансьора - скъсана носеща планка

Резултатите от експертизата ще са ясни в рамките на месец
28 сеп 2016 15:44,
17
Причината за падането на асансьора - скъсана носеща планка
Снимка: Булфото

Скъсана носеща планка на кабината е причината за падането на асансьора в ж.к. "Свобода", съобщиха от Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН).

Още по темата

Снощи на бул. Никола Жеков №22, вх. А, в 18:37 часа се е скъсала носещата планка на кабината на асансьора и той паднал три етажа надолу. Вътре е имало четирима възрастни и едно дете, които около 20 минути след инцидента са били изведени аварийно. Двама са били прегледани в Пирогов, а останалите трима – във ВМА.

След първоначалния оглед от органите на реда, екипът на Държавната агенция за метрологичен и технически надзор (ДАМТН) е допуснат до съоръжението. По първоначални данни на инспекторите кабината е видимо изкривена и е с отворени врати.

Асансьорът е нов, хидравличен, произведен в България през 2008 г. и е въведен в експлоатация през 2011 г. Всички прегледи са извършвани в срок, като последният технически преглед е бил на 17 май 2016 г. от надзорната фирма "Естима - КМ" ООД.

Функционалната проверка е правена на 17 септември 2016 г., а на 25 септември 2016 г. е извършен редовен месечен функционален преглед от "Профи сървиз" ЕООД.

"Специфичният начин на скъсване на носещата планка не е позволил задействането на системата за аварийно спиране. Предстои възлагане на обстойна техническа експертиза, включително на характеристиките на метала, както и на връзките на планката с хидравличния цилиндър и кабината. След изготвянето на тази експертиза ще има окончателна позиция за причините, довели до инцидента", каза председателят на ДАМТН Александър Манолев.

Очаква се резултатите от експертизата да са ясни в рамките на месец.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
2
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 7 години
Продължение на 16. Причините за аварията могат да са няколко:1. Некадърен инженер-конструктор, или колектив, които или некадърно са проектирали, или некадърно са копирали съществуваща някъде по света конструкция.2. Некадърни майстори, произвели асансьора, например-по-слаби заварки, а ако е с винтови съединения планката-болтове, гайки или шпилки с нисък клас на якост.3.Вечния стремеж насобствениците на фирми към исономии-влагат се не предвидените високояки стомани, електроди,болтове, а евтини.
13
0
 
2
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 7 години
Драги колеги по форум! Пак ви връзват с паяжина!!!Всеки машинен инженер знае, че коефициентана сигурност на подемно-транспортната техника, е 4.Може и повече.Тоест, преоразмерен е 4 пъти. Освен това, трябва да има блокиращи устройства, които при скъсване на въже, планка, цилиндър, или каквото и да е устройство, което носи кабината, да заклинят от страни на релсите или профилите.Изчисляват се такива съоръжения за минимум 30 години служба.Ще продължа.
12
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
тук искам да попитам колко случая за последните 80-90 г. има с пропаднал асансьор в центъра на София, от старите марка шиндлер, немски, с открити механизми, дето са в металните клетки? ще ви отговоря - няма такъв случай! когато имаше една соц.организация - Асансьоростроене, Гара Искър, всичко се правеше там и нямаше такива случаи. Сега всеки гараж прави асансьори, контрол - нула - затова винаги се катеря пеша нищо че съм на 9 етаж ! тренирайте и вие!
11
0
 
10
 
! Отговори
Хм преди 7 години
Японци са казали, не сте дорасли още, за да произвеждате автомобили, Кой както иска да го тълкува
10
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
След борбата на ЕК с кривината на краставиците и размера на тоалетните казанчета, ще има ли евро директива за размера и дебелината на тези планки?
9
12
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ako е бил редовно претоварван с багажи и мебели ,много е вероятно планката да се скъса в един момент ,а 4 човека по 80 кг. И дете също е много
8
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Носеща планка ми звучи някак си паянтово. Не трябва ли да е носеща метална греда?
7
2
 
21
 
! Отговори
Берлин преди 7 години
Всичко българско и родное негодно.
6
0
 
34
 
! Отговори
ззз преди 7 години
Трябва да има инреционни спирачки монтирани на самата кабина, които да я блокират към водещите шини, така че никакви "скъсани планки" да не позволяват свободно падане. Но явно някой някъде в АДМИНИСТРАЦИЯТА е разрешил да не се поставят такива, щото това е скъпо и някой си е платил...И сега 'ко праим?Явно във ВСИЧКИ НОВИ асансьори тази допълнителна аварийна система липсва!И ся ша подменяме планките с "по-дебели" и ще се молим да не се качват по-пълнички хора в асансьора!Ха да ни е честито!
5
0
 
11
 
! Отговори
бла,бла преди 7 години
Живея срещу този блок, в стар блок и да ви кажа май е по-здрав от този новия, не само от асансьора му. Преди да ги построят двете нови кооперации, там имаше само една гола поляна, с път към северния парк.
4
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Те на тези, върху корумпираните им кратуни, падна козирката на сградата в която дремят. Вие искате нещата които контролират да не падат. Само яко рушвети и който оцелее,оцелее.
3
0
 
19
 
! Отговори
Чоко преди 7 години
Лош дизайн на ансансьора. Ха сега да видим дали фирмата производител ще си го признае и дали ще оправи безплатно дефекта във всички произведени от нея ансансьори от този тип.
2
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Специфичният начин на скъсване на носещата планка не е позволил задействането на системата за аварийно спиране. Какво толкова е специфично на скъсването на една паланка
1
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
нема и да чуеш..там тикъви не са премиери ...ефтино ефтино ,, също като храната по бг магазините пълна с отрови ..също като наще ''светила доктори''де то е пълна Бъгария