Метрото вдига стандарта на живот, дава и работа на стотици

Над 900 млн. евро са инвестициите в изграждането на тунелите само за 7 г.
Обновена: 3 дек 2016 20:05 | 3 дек 2016 17:42, Веселина Йорданова
102
Метрото вдига стандарта на живот, дава и работа на стотици
Снимка: архив, БулФото

Метрото е не само най-удобният, бърз и екологичен транспорт в София, а и мощен фактор за развитие на бизнеса, промяна на облика на цели квартали и повишаване на стандарта на живот в столицата.

Само преките инвестиции от строителството на метротунели от 2009 г. досега ще възлязат на над 900 милиона евро, сочи справка на “24 часа”. Ударното строителство на метрото започна през 2009 г. В сумата влиза разширението на първия лъч и изграждането на втората линия на столичното метро.

Само инвестициите в изграждането на тези 19 станции възлизат на над 483 млн. евро. Към тях в следващите две години и половина ще се добавят още около 430 млн. евро, които ще бъдат инвестирани в изграждането на 12 станции от третата линия, доставка на влакове и строителство на метродепо. По данни на общинската фирма “Метрополитен” ЕАД в момента строителството на 8 станции от третата линия дава работа на между 700 и 1000 души.

Очакванията са броят им догодина да надмине 2000 души, след като започне изграждането на всички обекти от проекта за новата линия. И ако преките инвестиции в града от строителството на метрото са ясна сума, то за непреките, които идват с пускането на новите станции, статистика няма. За всички обаче е видна промяната в район “Младост” например.

В последните години той е сред най-бързо развиващите се и вероятно с най-голямо строителство на нови жилищни сгради. За бурното развитие на района допринесе и строителството на метрото. В последните 4 години там бяха пуснати 4,7 км метролинии. Първо през 2012 г. беше пуснат участъкът от “Младост 1” до бул. “Цариградско шосе” с 2 станции и подземен паркинг с 1500 места.

А през 2015 г. - 3 станции от “Младост 1” до Бизнес парка с подземен паркинг за 120 места. Около метростанциите бяха направени 600 паркоместа, а паралелно със строителството на трасето на подземните влакчета бяха ремонтирани булевардите, тротоарите и осветлението над него. Обновени бяха пет основни транспортни артерии на района – бул. “Цариградско шосе”, бул. “Ал. Малинов”, който беше разширен, южната дъга на околовръстния път, кръстовището на бул. “Копенхаген” и ул. “Самоковско шосе” и ул. “Н. Генадиев”.

Булевард “А. Сахаров” беше удължен, за да се осигури алтернативна връзка между “Младост 1” и “Младост 2”. Натискът за строителство на нови сгради в “Младост” и последвалото напрежение сред живеещите там именно с метрото обвърза и преди дни главният архитект на София Здравко Здравков.

Нови административни и бизнес сгради, а това означава работа за строителните фирми и нужда от квалифицирани служители за компаниите, които имат офиси в тях, се появиха в последните години и по бул. “Цариградско шосе” около метростанцията при “Интер експо център”. Според експерти не е случаен и фактът, че трите искания за изграждане на небостъргачи в София са именно до метростанции или до такива, които в момента се строят. Един от обектите – 202-метров гигант, за който вече има разрешително, е точно на бул. “Цариградско шосе”.

Друг е близо до най-новата станция, която беше пусната това лято – на ул. “Сребърна”. Там е и единственият мол у нас, който си е платил, за да има пряка връзка с входовете на метростанцията. Именно собственикът му иска да строи до него и 215-метров небостъргач с търговска зона, офиси, хотелска част. Третият обект пък е цял комплекс с лагуна по средата, кръстен “Град в града”. Четирите му кули от по над 50 етажа трябва да се появят на ъгъла на булевардите “Гешов” и “Тотлебен”, близо до трасето на строящия се трети лъч на метрото.

Строителство на жилищни комплекси с по-големи темпове се вижда и в “Дружба” - друг от столичните квартали, които наскоро се сдобиха с метро. А имотите, близо до станциите, независимо дали са нови или стари сгради, са с по-високи цени точно заради това предимство, обясняват брокери на недвижими имоти. За сериозен строителен натиск след пускането на втората линия на метрото през 2012 г. признава и кметът на район “Надежда” Димитър Димов.

Там за миналата и за тази година са издадени 17 строителни разрешения само за нови жилищни сгради. “На всеки мой приемен ден идват по двама-трима строители. Преди година излезе класация, според която “Надежда” е в топ 5 на столичните квартали по търсене на имоти и растеж на цените им. Има много сериозен инвеститорски интерес към терени не само близо до метрото, но и навътре в квартала.

За това вероятно допринасят и добрата училищна мрежа и достатъчният брой детски градини, които има в “Надежда”, смята Димов. Според данните от статистиката само за 4 г. София е нараснала с около 100 000 души, което се дължи основно на високия механичен прираст на хора от страната, които идват в столицата заради повечето възможности за работа и по-високите заплати. Според експерти това означава нужда от между 600 и 1000 нови сгради.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


102
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
78
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До АнонименВерно ли бб и йф са направили всичко в София? *** наистина?Ти да видиш, не знаех, че те са построили джамията в центъра, партийния дом, ЦУМ, Шератон и че даже са обесили Левски....Честно, от коя тоалетна/наркоманско сборище ви събират?
77
2
 
1
 
! Отговори
Shano преди 7 години
София се превърна в шитхол ,също като Париж и Лондон,пък тези 900 мелеона по мязат на 700,останалите 200 са за хидро инженерите.
76
4
 
5
 
! Отговори
Ха,ха,хаааааааа... преди 7 години
Ами , като не ви харесва -----дайте железото от Метрото на скрап ,бе......Тъкмо ше се визите с рикши дърпани от хора -----за да има РАБОТА И ПАРИ ЗА ВСИЧКИ!!!ТАКА ---Е НАЙ-СОЦИАЛНО....ХА,ХА,ХАААААААААААААА И ПО КОМУНИСТИЧЕСКИ!!
75
6
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Една скороговорка от преди повече от 100 години гласи - На Балканите има един Народ , който след като отиде в събота на баня , се поздравява с - Честита баня . Метрото е преди всичко спасение от лошото време и студа . Останалото е работа на специалистите с 400 лева заплата .
74
16
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Каквото и да си говорят другарите , ако не беше Бойко Борисов и Фандъкова нямаше да има нищо в София . Затова София никога не гласува за БКП-БСП .
73
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
София е класически балон на левъриджа на световната банкова система, и частен случай са "българските" банки с централи основно в София.Разбира се има градове по планетата с по-здрави балони, но за България София е стандарт ;-).Ей жи едно филмче за идея как стават работите при обратен процес. Който има нещо между двете си уши да мисли с него, кое е най-добро за него си :-):https://youtube/watch?v=vcuch3yFpbM - просто сменете долара с еврото, то ще колабира преди долара ;-).
72
2
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Освен това метрото на което се возя не се управлява от ватман или както му казвате а от компютър. Т.е. колко биха били и как платени подобни работни места от тези на ватмана, например ?
71
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
И от къде са взети парите, с които е построено това метро ?Ами ако тези пари бяха оставени при тези които са създали печалбата с която са платени данъците от които е построено метрото, и това е добрия вариант, дали нямаше да се създадат 10000 постоянни работни места ???А в случай, че метрото е построено с "евро" кредити, няма да ви казвам какво ви чака, което естествено ще се отрази и на цената на билетчетата. Така, че създаването на 100-на работни места може да коства пари за 1000.
70
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
София просперира, а БЪЛГАРИЯ УМИРА. Докога ? Неможе половината от всички инвестиции в България да отиват в София, това просто убива всички останали общини. Не е нормално цяла България да се пресели да живее и работи в София. Не е нормално само в София да има нормално здравеопазване. Не е нормално да взимаш 2000 заплата и половината да ти отиват да изплащане апартамент-кутийка и да имаш САМО ЕДНО ДЕТЕ.
69
1
 
12
 
! Отговори
кратка ретроспе преди 7 години
Плиска, Преслав и Търново са столиците на Българите , това са домовете на царете. Там се е развила славянската писменост и култура каквато я има до днес . И добре са направили тези царе защото се вижда колко е нужен в днешно време баланс със западната, палеща войни, цивилизация.София има хубаво име но не е основана от български цар , а когато са я набедили за столица тук е имало добре разгърнато скотовъдство,говедари и пъдари. А в "комунизма" де що имаше подмазвач стана номенклатура и се заСели
68
5
 
10
 
! Отговори
мдаа преди 7 години
Всъщност стойността на целия столичен метрополитен -900 милиона евро е толкова колкото подарихме на руснаците за стария , ненужен и непоръчан атомен чайник. А какво ли можеше да се направи с тези пари , ако не бяха ги откраднали от народа безнаказано /все още/ руските агенти!
67
1
 
8
 
! Отговори
i.e. преди 7 години
До Анонимен (Номер 78)Отговора на въпроса ти е 4800 лв. на месец.
66
3
 
23
 
! Отговори
До 68 преди 7 години
Във Виена, драга г-жо, има тоалетни на станциите на метрото. Преди да влезеш вътре в самото метро. Безплатни са и хората не се *** и стискат от центъра до Младост или о т центъра до Люлин. Също има и обществени тоалетни из целия град...а тук е джунгла...и ако те фане зора....
65
0
 
3
 
! Отговори
питане преди 7 години
Точно пък германците дето си бяха разделени на фрг и гдр , да ги питат софиянци .
64
6
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако разкарат селанндурските мутри от София НЯМА ДА ИМА НУЖДА ОТ МЕТРОПари на ватъра
63
4
 
15
 
! Отговори
Щирлиц преди 7 години
До страненНе си мислете,че като сте дошли в София,шопите ви чакат понеже сте много кадърни.Като сте толкова читави,стойте си по родните места и ги развивайте,благоустроявайте.Като сте цъфнали тук,радвайте се,че имате досег с нещо по-читаво и цивилизовано от вас.
62
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Единствено се вдигна цената на билета. Някога при заплата 180 лв. цената на билета е 0,06 ст., а сега с каква заплата трябва да са хората за да живеят както преди. Техните заплати се вдигат но на хората, не. Стандарта на всички е паднал сериозно.
61
4
 
30
 
! Отговори
Smurf преди 7 години
И въпреки всички хвалби за метрото и как е променил живота в Младост, Десислава Иванчева , обикновена жена от квартала размаза като маче у дирек герберската номенклатура на изборите за кмет. Значи нещата не стоят баш така както се изкарват по медиите
60
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Именно собственикът му иска да строи до него и 215-метров небостъргач с търговска зона, офиси, хотелска част.......... И каво това какво ще произвежда колко работни места ще има? Сигурно ще е конкурентно способен на европейският пазар и ще докарва по няколко милиарда годишно в хазната ли? На това наште селянжъри ще кажат че е инвеститор!? А овцете ще гледат умно и ще цъкат като часовник. Такива ако бяха всички инвеститори света досега да е свършил. Селянжъри селянжъри кой ви показа пътя за София
59
19
 
15
 
! Отговори
странен преди 7 години
към софиянци...... не си мислете че сте богопомазани живеете още с времето от комунизма с жителството сега може да се ходи навсяккъде,,,,,,,,,, радвайте се че идват кадърни хора от другаде и имате растеж иначе ще си останете дървени шопи