Задушаването: Трови ни мръсен въздух, а институциите нехаят

Общините вдигат ръце, а НС не се заема с проблема
Обновена: 1 фев 2017 11:27 | 1 фев 2017 09:22,
102
Задушаването: Трови ни мръсен въздух, а институциите нехаят
Снимка: Спаси София, Facebook

Докато Народното събрание не предприеме да решава проблемите в законодателството, с които да повлияе на замърсения въздух, общините ще вдигат ръце, че нищо не зависи от тях. В това увери в студиото на "България сутрин" Гергин Борисов от "Спаси София" след вчерашната акция в столицата, при която противогази и надписи бяха сложени върху емблематични паметници.

Още по темата

"С тази акция целихме да насочим общественото мнение към проблема", коментира Борисов.

Той разказва за публикувания в социалните мрежи пост от столичния кмет Йорданка Фъндъкова, в който, според Борисов, не са присъствали двете най-големи замърсяващи въздуха групи - твърдото гориво и превенцията на движението с лични автомобили.

Гостът на Bulgaria ON AIR отбеляза, че статистика на Центъра за градска мобилност показва, че всяка година пътниците в градския транспорт намаляват въпреки инвестираните милиони евро в строежа на метрото.

Борисов допълни, че няма значение на какво гориво се движат автобусите на градския транспорт и даде пример:

"Един автобус с един двигател превозва 100 пътници, а един автомобил с един двигател в повечето случаи превозва един човек".

В студиото на Лора Инджова и Симеон Белев бе и пулмологът д-р София Ангелова, която разгледа проблема със замърсения въздух от медицинска гледна точка.

Тя каза, че науката е доказала, че вредата от мръсния въздух, особено от фините прахови частици, които стигат и до кръвта, оказва влияние не само на дихателната система, но и на сърдечносъдовата и мозъчносъдовата система.

Тя защити твърдението си с пример от две наблюдения, направени в САЩ и Великобритания:

"В Калифорния е направено наблюдение на деца на 8-годишна възраст, които живеят на 500 м. от голяма активна магистрала и на деца, пак на 8-годишна възраст, които живеят на 1500 м. от същата. Установило се е, че тези, които живеят по-близо до магистралата боледуват по-често от астма и има опасност пораствайки да заболеят от хронична деструктивна белодробна болест", обобщи тя.

Д-р Ангелова даде втори пример с наблюдението, направено във Великобритания, при което е измерена белодробната функция при престой от 2 часа на най-оживения булевард в Лондон.

Заключението е показало, че дори само двучасовият престой в замърсена среда може да окаже неблагоприятно влияние върху функцията на белия дроб.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


102
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
91
1
 
5
 
! Отговори
До 96 преди 7 години
Проблемът е, че даже и всички МПС-та в София да ги спреш през зимата, замърсяването пак ще е в пъти над нормата, т.е. почти същото, защото МПС-тата не са основния замърсител. Нещо да не е ясно?
90
3
 
1
 
! Отговори
Петкан преди 7 години
Как няма да е мръсен ?? Всеки ден като пътувам за работа срещам по минимум един стар димящ като комин камион ? Как няма да е мръсен ?
89
0
 
6
 
! Отговори
1.6 билет=задръстван преди 7 години
Поверихте 2 милиона град в ръцете на една даскалица по руски (Фастъкова), а после ревете. Какво очаквате от тази женица? В началото ходеше облечена като "дама на нощта" - с къси роклички и черни ботушлета над коленете?!?!Изобщо, след тайфуна ГЕРБ е цяло щастие, че в МОМЕНТА праховите частици са само 5 пъти над нормата. Тези некадърници можеха да направят доста по-големи бели.
88
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Че беднотията е в основата на проблемите ни, е ясно. Първо да се вдигнат доходите и тогава да се иска от хората повече! Минават на твърдо гориво както преди един век, защото нямат пари за парно и ток. Държавата защо не контролира цените им, а участва в разбойническото разграбване на България?
87
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Добре де, какъв е проблема да се спират от движение МПС-ата с високо ниво на вредни емисии?Ясно е, че града се задушава и боледува, нормално е да се взимат мерки за намаляване на замърсяването.
86
7
 
7
 
! Отговори
Трошки и дърва! преди 7 години
Факт е, събота и неделя, когато трошките се изнесат от София се диша. В Япония, за да купиш кола трябва да докажеш, че има къде да я паркираш. От бул. Славейков до Гешов и от Борис до бул. България трябва да е СИНЯ ЗОНА - това е ИСТИНАТА. Всичките офиси и частни медицински центрове около ***, ако нямат гаражи да прекъсват дейността си. Нямаш ли гараж нямаш право да паркираш в широк център. Пълна забрана на горене на дърва и въглища в София. Жестоки глоби за кучкари, които не почистват след кучета
85
0
 
5
 
! Отговори
Морски преди 7 години
Крадлата Фандъкова (60 млн.от метрото)защо мълчи!
84
2
 
3
 
! Отговори
обгазен и на Сф преди 7 години
Може би решението е повече линии на метрото, повече големи и евтини паркинги край входните артерии на София, редовен и удобен гр. транспорт с нови и модерни средства, пълна забрана за лични превозни средства в по- голямата част от центъра, широка мрежа от велосипедни алеи и паркинги, велосипеди под наем, много зелени площи. Толкова ли е трудно?
83
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Много е странно как Бургас не попада в класацията за мръсен въздух!На 15 километра е осакатеният Нефтохим, който все пак не е парник за нежни цветя, а химическо предприятие, което с последното си производство, бълва серни оксиди.Второ -Кроношпан се оказа "ангелът невинен", той излъчва само амбра и мускус...И защо, моля ви, как кметчето с не много изяснено минало, но в скута на батман, ще бъде кметче на град, който не е най-добрия град за живеене?!Рекламното лице на далаверата ГЕРБ!
82
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ясно е накъде са тръгнали нещата по-висок данък за старите коли, за да се стимулира уж покупката на по-нови такива. Все едно хората изгарят от желание да карат трошките на Европа. На никого не му изнася да разбере откъде идва целят проблем беднотията, а в тази посоката нещата ще стават все по-зле.
81
0
 
3
 
! Отговори
emi преди 7 години
сега номера е да си нашправим нова хранилка с нови еко - електро автобуси... На бас, че те няма да понижат нивата на замърсяване сериозно! Твърдите чатици основно се генерират от твърдо гориво. Решението е вдигане на доходите на българина, да си позволи газово отопление и по- нови коли!
80
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Замърсяването на въздуха намалява качеството и продължителността на живота на замърсителите, така че в дългосрочен план всичко ще се саморегулира
79
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Една голям част от "шведите" в София се отопляват на каквото им падне, включително и стари автомобилни гуми, публична тайна е че в по-голямата част от навъдилите се работилници, за каквото се сетиш, се греят горейки отработени масла. Оставаме на страна колко са законни и легални тези същите работилници и какви данъци плащат. Преобладаващата част от автомобилния парк е на 10+ години с изтърбушени катализатори. Не безплатен транспорт, телепорт да пуснат, все тая... то си е до манталитет...
78
5
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Бе щото институциите са ви виновни, че карате трошко на по 30 години. Ай стига. Който иска чист въздух- да кара колелце.
77
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В Борисовата градина са паркирани 10 000 автомобила, следователно заслужаваме да бъдем тровени след като не пазим и малкото останала зеленина в града
76
0
 
7
 
! Отговори
Нас преди 7 години
Проблема е ,че изсякаха горите ,а никой не залесява !!! Но от сеченето килипира ГОЛЯМ ! А залесяването ,няма !!!
75
1
 
10
 
! Отговори
Истината преди 7 години
София беше много добре проектирана, особено новите квартали с панелките - Младост, Люлин, Дружба и т.н., но дойде демокрацията и пазарната икономика и всичко се срути. Вместо добре организирано движение с висока пропусквателна способност, получихме оптимизирано от кметовете на София движение, с ниска пропусквателна способност и огромни задръствания, за които според някои пишещи тук, виновни били шофьорите, че си използвали колите!!! Презастрояването спря естественото проветрение, но някои пак
74
1
 
11
 
! Отговори
аз преди 7 години
Интересно каква е целта на тази кампания всъщност. Ясно е, че мръсният въздух в София не е от вчера. Хората масово се отопляват на твърдо гориво, зелените площи се унищожават заради нови сгради, улиците не се мият, с малки изключения градският транспорт е безобразен, умишлено се създават предпоставки за задръствания... Старите коли са само малка част от проблема, но е най-лесно към тях да се насочи вниманието. Като чета коментарите, тази тактика явно работи
73
0
 
6
 
! Отговори
До 77 преди 7 години
И друго не споменават освен безразборното (неправилно) застрояване - отсичането на огромен брой дървета, които са естествена бариера против замърсяването, както и очистител на въздуха. През 60-те години на миналия век, когато масово се горяха въглища за отопление, в София беше даже по-мръсно и от сега в студените дни, а колите бяха наистина много малко.
72
0
 
8
 
! Отговори
Наблюдаващ преди 7 години
Ами нали свалихме "комунизма" - вече има ли значение дали е отровен въздуха? Демократична идилийка.