При смог: София без коли, автобуси без пари

Ограничават скоростта на места в столицата до 30 км/ч.
134
При смог: София без коли, автобуси без пари
Снимка: Булфото, архив

Столичният кмет Йорданка Фандъкова ще настоява при завишени нива на замърсяване да се ограничи движението на коли в София. За сметка на това Столичната община ще пусне безплатен градски транспорт.

Още по темата

Това са част от идеите на столичния кмет Йорданка Фандъкова в програмата за качество на атмосферния въздух на територията на столицата.

Фандъкова ще внесе програмата заедно със заместника си по екология Йоана Христова в Столичния общински съвет, който да я обсъди и приеме.

"Надявам се след следващото заседание – на 23 февруари, да имаме възможност и право временно да ограничаваме движението на автомобили в определени зони при прогноза за завишени нива на замърсяване, както да регламентираме пускането на безплатен градски транспорт в такива дни. Говорим за дни с трайно завишаване на нормите", обясни тя.

По думите ѝ това е практика в други големи градове и столици. Според нея обаче са по-важни дългосрочните мерки.

"Ще предложим на държавата създаването на национални стандарти за горивата на отопление. Ниски нива на сяра и пепел за дървата и въглищата", допълни тя.

Фандъкова добави, че ще предложи още при подпомагане на енергийно бедните да се предоставят горива с ниски вредни емисии.

Отделно за опазване на въздуха Столичната община ще развива веломрежата и на места ще ограничава скоростта на автомобилите до 30 км/ч.

"Заедно с въвеждането на велосипеди под наем, разработихме и схеми за зони с успокоено движение. Първата такава е с намаляване на скоростта на автомобилите на 30 км/ч, съвместно с велосипедите, между бул. "Христо Ботев", ул. "Алабин", "Леге", бул. "Цар Освободител" и бул. "Васил Левски". Изчислено е, че дори само намаляването на скоростта на автомобилите също помага за намаляване на запрашаването. Отделно от това се стимулира велосипедния транспорт", каза тя.

"Убедена съм, че само с ограничения няма да стане, затова нашата отговорност е да стимулираме на повече хора да използват градския транспорт. Това става чрез неговата модернизация. На второ място с даването на предимство на градския транспорт. Очакванията са ни въвеждането на електронната система за таксуване да подобри услугата и желанието на хората да използват градски транспорт. Категоричен е ангажиментът ни да увеличим миенето на улици и булеварди", коментира Фандъкова.

По думите ѝ на трето място продължават с основните ремонти на улици и булеварди и заедно с тях засаждането на дървета по тези артерии.

Фандъкова обясни, че е разговаряла с началника на КАТ към СДВР комисар Тенчо Тенев и той я е уверил, че от днес започват съвместните проверки с Автомобилната инспекция за вредните емисии на колите.

"Така че ще очакваме колегите да си свършат работа и да не допускаме автомобили, които превишават нормите. Това е един от важните източници на замърсяване", коментира Фандъкова.

Тя обясни, че е разговаряла с настоящия министър на транспорта Христо Алексиев и посочи, че към момента екипи от министерството работят за завишаване на контрола на техническите прегледи.

Фандъкова изброи още, че новата програма за качеството на атмосферния въздух предвижда и проверки за изгаряне на материали, замърсяващи въздуха.

"С това са натоварени колегите от Столичния инспекторат", каза тя и уточни, че те проверяват пунктовете за изкупуване на гуми.

"Тези проверки се извършват с РИОСВ, които имат правомощията, заедно с инспектората да налагат санкциите", допълни Фандъкова.

Тя посочи още, че в програмата е предвиден и контрол върху строителните обекти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
76
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тази жалка женица назначена от Шкембето само защото е послушна е пълна пародия на кмет.
75
10
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Селяните да си ходят на село и проблема ще се реши. Трябва да се въведе пак софийското жителство.
74
4
 
23
 
! Отговори
До 86 Пешо* преди 7 години
Прав си - жестоки мерки трябват против всички, които се пречкат с колите си на депутатите, министрите, мутрите и останалата пасмина. Какви сме ние та и коли ще караме. Колите са за богоизбраните. Що ли не си е.....
73
4
 
18
 
! Отговори
Киро преди 7 години
Имаме си Топлофикация, ТЕЦове дето продават ел. енергия, тръби, радиатори, все цивилизовани методи от една страна а от друга се топлим на климатици, твърдо гориво, газови печки и какво ли още не, защото пАРНОТО Е МНОГО СКЪПО. Да благодарим на долни крадливи *** в СОС, начело с ГЕРБ и в коалиция със седесари и бесепари. Там никога не се карат.
72
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ако фандъкова спре изсичането на дърветата в София и успее да засади бързорастящи дървета на мястото на изсечените в последните над 11 години управление на ГЕРБ, замърсяването в София ще спадне забележимо.
71
22
 
14
 
! Отговори
Пешо* преди 7 години
Трябват жестоки и крайни мерки. Половината коли в София изобщо не са от София.Да се оставят в движение само автомобилите на семейства с деца, инвалиди, пенсионери, като условието е да имат постоянна адресна регистрация в града поне от две години. Автомобили от провинцията и други населени да влизат в града само със специална винетка на дневен,седмичен,месечен принцип.Автомобили, които не отговарят на горните - на трупчета, 2000 лв глоба и с автовоз до родното село за сметка на собственика.
70
2
 
22
 
! Отговори
ники преди 7 години
Преди няколко години в нашия блок, на последния етаж, се настани семейство "граждани" от Монтана под наем. Но миналата година купиха апартамента и първата работа, която направиха, беше да махнат радиаторите и да наблъскат кюмбета. Дървата ги цепят в мазето под нас. Смятайте!
69
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Движение с 30 км/час, увеличава близо два пъти замърсяването от ауспуха на МПС-то в сравнение с движение с 50 км/час, но така Фандъкова ще се бори с вдигането на прах от неизмитите улици при движение на МПС-та. Ако забрани на хората и да ходят пеша и да не вдигат прах като ходят, замърсяването ще спадне значително.Що не си ходи на село?!
68
0
 
17
 
! Отговори
Транспорт преди 7 години
Нагледен пример е и развиващият се бизнес район около Летище София, който на практика не може да се обслужва от метростанцията, тъй като тя е далеч. Единствените рейсове в района са 84 и 384(който минава на 25 минути в делничен ден!) и единственият начин за придвижване е с коли, съответно - задръствания, тежък трафик и по един човек в кола. За рейс се чака между 10 и 45 минути в зависимост от натоварването.
67
9
 
16
 
! Отговори
1111 преди 7 години
ВЪН СЕЛЯНИТЕ ОТ СОФИЯ!
66
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Както обикновено Фандъкова пак ще увеличава замърсяването в София, твърдейки че ще го намалява. Една измита улица в продължение на 100 метра, намалява замърсяването повече отколкото ако не се движат 1000 коли. Една печка на твърдо гориво замърсява повече от 1000 автомобила без катализатори.
65
4
 
17
 
! Отговори
Банчо преди 7 години
От т. А до т. Б са ми около 3,5 км и стигам чист и сух с колата си за 9-10 мин. Колата ми гори градско с парно на макс около 5,5л/100 дизел и то, ако я карам безпощадно, т.е. на ниски предавки дълго време и по-височка скорост. С градския транспорт стигам мокър, кален и намръзнал за 1 ч. и 40 мин. с две смени, т.е. по две билетчета на посока. Почвайте да смятате кое ми е по-изгодно и дали въобще ще спазвам някаква глупава забрана. По комунистически се мисли в България - с принуди и репресии.
64
1
 
24
 
! Отговори
Транспорт преди 7 години
Данчето явно отдавна не е ползвала СГТ и не знае, че и сега е претъпкано, хората остават по спирките и пътуват повече от час и то сменяйки няколко вида транспорт. Ще ограничат колите, но няма да пуснат повече рейсове и трамваи, нито ще подобрят транспортните връзки между отделните райони на София.
63
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тая некадърница и крадливите й шеф съсипаха хубавия ни град.
62
8
 
16
 
! Отговори
Зареждане на магазин преди 7 години
Зареждането на магазини ще става, както е в цял свят м/у 22 и 6.Специален режим на СОТ, МВР, Куриерски фирми, Линейки - тяхното движение трябва да е свободно, това се подразбира. Факт е, че освен въглища и дърва, има замърсяване от стари автомобили. Лятото в София се диша, факт. Всички димящи автобуси и камиони, нямат място в столицата. Не може за 1 километър да се качваш на колата. Гледам в колите млади хора - дебели мазни, угоени. Депутатите на Запад с колелета, само българите не могат!
61
1
 
22
 
! Отговори
Бинчо преди 7 години
До Един българинСамо дето пропуска, че в Париж, на която и спирка да отида, чакам максимум 2-3 минути и идва прилично, чисто и сухо превозно средство на една от многобройните (поне 3) линии, които спират дадената спирка. Отделно от това, там така са навързани линиите, че е адски удобно да стигнеш навсякъде, а не като при нас - да трябва да трябва да правиш сума ти смени и да чакаш по 15-20-25 мин. на студа и мокър, щото тротоари и улици са разбити. Накрая идва претъпкан тролей и няма място.
60
3
 
14
 
! Отговори
Лесно е, нали? преди 7 години
Много лесно може да се провери какъв % от замръсяването се дължи на колите.Просто 7 дни месечно се прави пълна забрана за движение на автомобили и се вижда какъв е резултатът. След това в зависимост от данните се взимат съответните мерки.Лесно е, нали?
59
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Бай Иван - естесртвено че няма, защото да се придвижваш с кола е несравнимо с гнусния, мръсен и нередовен гр. транспорт, а и както вече беше отбелязано, заради хитрата кметица, хората се излъгаха да си купят карти и тях това изобщо няма да ги облагодетелства... недомислици поредни.....
58
2
 
23
 
! Отговори
Знаещ преди 7 години
Забранете твърдото гориво в софия!!!!
57
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Пак ала-бала приказки.Първата спряна "батка" ще потроши полицаите,щото няма да разбере "къв е проблема "