При смог: София без коли, автобуси без пари

Ограничават скоростта на места в столицата до 30 км/ч.
134
При смог: София без коли, автобуси без пари
Снимка: Булфото, архив

Столичният кмет Йорданка Фандъкова ще настоява при завишени нива на замърсяване да се ограничи движението на коли в София. За сметка на това Столичната община ще пусне безплатен градски транспорт.

Още по темата

Това са част от идеите на столичния кмет Йорданка Фандъкова в програмата за качество на атмосферния въздух на територията на столицата.

Фандъкова ще внесе програмата заедно със заместника си по екология Йоана Христова в Столичния общински съвет, който да я обсъди и приеме.

"Надявам се след следващото заседание – на 23 февруари, да имаме възможност и право временно да ограничаваме движението на автомобили в определени зони при прогноза за завишени нива на замърсяване, както да регламентираме пускането на безплатен градски транспорт в такива дни. Говорим за дни с трайно завишаване на нормите", обясни тя.

По думите ѝ това е практика в други големи градове и столици. Според нея обаче са по-важни дългосрочните мерки.

"Ще предложим на държавата създаването на национални стандарти за горивата на отопление. Ниски нива на сяра и пепел за дървата и въглищата", допълни тя.

Фандъкова добави, че ще предложи още при подпомагане на енергийно бедните да се предоставят горива с ниски вредни емисии.

Отделно за опазване на въздуха Столичната община ще развива веломрежата и на места ще ограничава скоростта на автомобилите до 30 км/ч.

"Заедно с въвеждането на велосипеди под наем, разработихме и схеми за зони с успокоено движение. Първата такава е с намаляване на скоростта на автомобилите на 30 км/ч, съвместно с велосипедите, между бул. "Христо Ботев", ул. "Алабин", "Леге", бул. "Цар Освободител" и бул. "Васил Левски". Изчислено е, че дори само намаляването на скоростта на автомобилите също помага за намаляване на запрашаването. Отделно от това се стимулира велосипедния транспорт", каза тя.

"Убедена съм, че само с ограничения няма да стане, затова нашата отговорност е да стимулираме на повече хора да използват градския транспорт. Това става чрез неговата модернизация. На второ място с даването на предимство на градския транспорт. Очакванията са ни въвеждането на електронната система за таксуване да подобри услугата и желанието на хората да използват градски транспорт. Категоричен е ангажиментът ни да увеличим миенето на улици и булеварди", коментира Фандъкова.

По думите ѝ на трето място продължават с основните ремонти на улици и булеварди и заедно с тях засаждането на дървета по тези артерии.

Фандъкова обясни, че е разговаряла с началника на КАТ към СДВР комисар Тенчо Тенев и той я е уверил, че от днес започват съвместните проверки с Автомобилната инспекция за вредните емисии на колите.

"Така че ще очакваме колегите да си свършат работа и да не допускаме автомобили, които превишават нормите. Това е един от важните източници на замърсяване", коментира Фандъкова.

Тя обясни, че е разговаряла с настоящия министър на транспорта Христо Алексиев и посочи, че към момента екипи от министерството работят за завишаване на контрола на техническите прегледи.

Фандъкова изброи още, че новата програма за качеството на атмосферния въздух предвижда и проверки за изгаряне на материали, замърсяващи въздуха.

"С това са натоварени колегите от Столичния инспекторат", каза тя и уточни, че те проверяват пунктовете за изкупуване на гуми.

"Тези проверки се извършват с РИОСВ, които имат правомощията, заедно с инспектората да налагат санкциите", допълни Фандъкова.

Тя посочи още, че в програмата е предвиден и контрол върху строителните обекти.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
56
10
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Въпреки, че много хора няма да са съгласни една от необходимите мерки е въвеждането на такса при влизане на територията на София. Който не е доволен да се комбинира с други хора или да използва обществен транспорт. Така хем ще се намалят колите в София хен от друга страна ще има и допълнителни пари за подобряване на инфраструктурата.
55
0
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Ще ограничат няма да карам аз а ще карат политиците.
54
0
 
30
 
! Отговори
анонимен преди 7 години
И пари да ми дават не мога да губя по 30 минути да чакам автобус. Не съм в обсега на метрото... как ще ме стимулират? В момента ходя с кола до центъра, плащам си зоната и си върша работата и това ми отнема час, максимум два. Докато висях по спирки ми отнемаше минимум два часа да свъша същата работа. И не е само задръстването, аз и в колата съм в същото задръстване, а говорим за нескопосано направено разписание на градски транспорт и за загуба на време със висене по спирки, в пек и в дъжд....
53
3
 
12
 
! Отговори
Мръсно е преди 7 години
"Тия защо не си направят следният експеримент. Да пуснат един ден в годината напълно безплатен транспорт, да видим какъв ще е ефекта. Сигурен съм че трафика ще си е същия."100% няма да има никаква промяна. Хората в София имат пари и 50-100лв повече месечно не са никакъв проблем.Проблемът обаче съществува. Въздухът е ужасно мръсен и изключително вреден за всички ни, особено за децата. От тези мръсотии се развиват ужасни алергии и белодробни заболявания. А здравето е най-ценното ни нещо.
52
0
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Най добре е да дойдат магаретата.
51
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Тази нещастна женица защо не си отиде на село? Толкова тъпотии е намислила! А кой ще забрани на ромовете да не горят гуми, пластмаси и каквото и да е? И това ограничение 30км/ч ме уби!! Ама, сополивке, така с 30 км се увеличава двойно замърсяването! Тази Герберска слуга е безмозъчна. Как ще накара *** да спазват забраните, да не горят ***? А богаташите по къщите да не горят въглища? Една кола се движи до 30минути в града и спира. А къщите и катуните почнват през Октомври до Май.
50
1
 
19
 
! Отговори
Az преди 7 години
Ехооо, а кюмюра в кюмбетата, включително в центъра на София???!!!!
49
2
 
19
 
! Отговори
Вихър Райчев преди 7 години
Смог има тогава когато няма ВЯТЪР.Решението е машини за изкуствен вятър(компромисен вариант е изселването на всички ***,вие знаете защо).Всичко друго е ала-бала........
48
3
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Пълна забрана коли да паркират на тротоарите - пълна.****хаха , падна ми шапката от смях , аааа и шапка съм нямал .
47
1
 
18
 
! Отговори
Константин преди 7 години
Много условности има в това предложение! Според мен няма как да стане. Поне топлите месеци, аз се придвижвам с велосипед, което е хубаво, но просто маршрутът ми на движение е удобен за колело. Ама от крайните точки на София, не знам как ще идват хората с колела! И аз смятам, че колите не са най-големия проблем. Твърдото гориво е проблемът!
46
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
В София и около София е пълно с къщурки,които се отопляват с каквото им падне.Колкото до колите,те наистина замърсяват,но мръсотията от калните улици и вечните ремонти също са фактор.И наистина куриери,дистрибутори,доставчици,таксита,линейки,сервизни автомобили,инкасо,охранителни фирми,те какво ще правят?Жалки са ГЕРБ в опитите си да излъжат отново избирателите.
45
2
 
22
 
! Отговори
До 33 т.Георгиев преди 7 години
Като човек живял 30 години в Младост се учудвам кой ти плаща да пишеш дивотии? В Младост бизнес сградите са доста малко. Второ, до Младост е Горубляне. Трето до Младост има паркинг на тирове, където редовно вечер след работното време на инспекторите на общината горят стари гуми и в Младост 3 и 4 не може да се диша. И в Младост, както и в останалата част на София горенето на въглища, дърва, гуми и т.н. формира над 90% от замърсяването през зимата, а аз бих казал че в минусовите температури - 98%
44
3
 
23
 
! Отговори
Сини зони преди 7 години
Синя зона в карето бул.България, Гешов, Борис, Славейков.Миене на улиците 2 пъти седмично. Забрана на клошарите, а не разхвърлят *** по тротоарите.Забрана на отопление в София на въглища и дърва.Жестоки глоби на кучкари непочистващи фекалии - имам куче и искам да глобявам кучкарите в моя район, които не почистват, познавам ги, направете акция, всяка община да набира доброволци.Пълна забрана коли да паркират на тротоарите - пълна.Билетчето 50 ст. само трамваи и метро.
43
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Големи идеи, откри топлата вода Данчето...за кво увеличи билета с 60 про, сега безплатен транспорт!!! Веднъж глупав, завинаги ***!!!
42
1
 
18
 
! Отговори
Бай Иван преди 7 години
Тия защо не си направят следният експеримент. Да пуснат един ден в годината напълно безплатен транспорт, да видим какъв ще е ефекта. Сигурен съм че трафика ще си е същия.
41
1
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Фандъкова нови изцяло вината, направиха билетите непомерно скъпи и на практика качиха куцо и кьораво на кола, просто защото е по евтино с кола от колкото с метро.
40
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Отделно от това се стимулира велосипедния транспорт",............и как точно ще ме стимулират да пъхтя и да вдишвам с пълна сила газовете на колите около мен?...........и кое ще ми е безплатното на транспорта,след като имам карта за цялата градска мрежа ?
39
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Поредните *** "решения". Една смислена промяна не са измислили глуповатите гербери-само лобистки промени в законите, все по-неизгодни заеми и общ. поръчки. Без коли в центъра, но за колите на НСО няма да важи,разбира се.
38
2
 
19
 
! Отговори
:) :) :) преди 7 години
Това е поредното безумие на ГЕРБ и кметичката-учителка по руски в селско училище. Тези хора са уникално семпли и рустикални.
37
3
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Като искате чист въздъух на село , като искате повече пари и в мол си дишате авиационите изпарения.