В София: При евтино билетче може да се съкратят линии

Това е вариант за свиване на разходите, заяви Фандъкова
24 фев 2017 08:13, Александър Попов
83
В София: При евтино билетче може да се съкратят линии
Снимка: Dnes.bg

Връщането на старата цена на билета от левче може до доведе съкращаване на линии на градския транспорт в столицата, за да се свият разходите.

"Нека отново подчертая, че в мотивите на съда се казва, че за да могат да се намалят разходи, тъй като транспортът струва пари и модернизацията струва пари, за да се намалят разходите, се предлага намаляване и съкращаване на линии", обясни кметът на София Йорданка Фандъкова, цитирана от "Монитор".

Тя е категорична обаче, че общината не може да си позволи да се съкратят линии, защото "по всяка линия се возят хора и дори и да не е печеливша линията, ние сме длъжни да осигурим този транспорт".

Още по темата

Кметът обясни, че ще се направят необходимите разчети, за да продължи модернизацията на градския транспорт.

"За три години подменихме над половината от автобусите. Вече подготвяме процедурите за електробуси, които да бъдат и нови, и модерни, и щадящи околната среда. По-евтино хората могат да пътуват чрез картите. За пенсионери, ученици и студенти картите са много по-евтини от цената дори на стария билет. В част от случаите се пътува за 0.50 лв. за пътуване, дори по-ниско", допълни Фандъкова.

Dnes.bg припомня, че тричленен състав на Софийския административен съд отмени като незаконосъобразна наредбата за поскъпване на билета в столицата.

Общинарите ще обжалват решението на магистратите.

"Законът е ясен и ние би трябвало да изчерпим всички възможности, защото живеем в правова държава и ще се обърнем към по-висока инстанция, защото вярваме, че аргументите ни са верни", отсече шефката на транспортна комисия Екатерина Йорданова.

Според групата на БСП в общината обаче, решението на съда не трябва да се оспорва. "Справедливостта възтържествува в София - гражданите бяха чути от съдебна инстанция и се съобразиха с техните аргументи", смята лидерът на червените в местния парламент Калоян Паргов.


83
Още от
Напиши коментар Коментари
77
0
 
0
 
! Отговори
ИВАНОВА преди 1 година
В момента има 6 /шест/ линии до Банкя и кварталите.През целия ден циркулират с 1 до 3-ма пътници три от тях.Защо ще се хвърлят милиони за отчитане броят на пътуващите с електроника/както обявиха/,вместо да изпратят няколко души да направят замервания
няколко дни?
Явно,управляващите транспорта и служителите не слизат от колите!.
76
0
 
1
 
! Отговори
РОССИЯ преди 1 година
да съкръщавата ще има повече навалица ама че неразбрани хора от съвременета цивилизация сме още много много далече всеки 7. 8 мин. интервал трябва да има
75
0
 
6
 
! Отговори
Тъй,тъй.. преди 1 година
Някои добре си смазаха джобовете с високата цена на билетчето,услади им се и търсят начин за отмъщение при връщане на старата цена. Не нам-вече! То бива наглост,ама и народът си замълча както обикновено,преглъща на сухо и....очаква следващия удар под кръста.....Народе,народеееее...
74
0
 
3
 
! Отговори
Пешо* преди 1 година
Аре без изсмукани от пръстите статийки за създаване на напрежение и поляризиране на общественото мнение.
Всички знаят, че нищо от това няма да се случи.
73
0
 
4
 
! Отговори
Един Българин преди 1 година
До Анонимен 65

За разлика от Вас, аз имам мнение и аргументи. Вие защитавате безцеремонно опорните точки на "бащицата". Някои неща понаправи спор няма, но други не съвсем, а имаше възможност според мен.

п.п. Погледнете си рейтинга и пак си помислете дали не е време да си намерите почтена работа. Каква е разликата между вас с Фандъкова и червените тролове? Ами все сте си кукли на конци. Не мислите, а само следвате линията (конеца) на "партията".

Срам ме е, че имам такива съграждани като вас.
72
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И тук герберугите плачат, плюят Тато. Тато не беше перфектен но имаше софийски жителство, прованса си беше добре.Във всяко село, град имаше производство, което означаваше работа.Да, не беше перфектно но учителят, доктора, милиционера, съдията си тежаха на мястото. Картофената крадлива принцеса я набута Тиквара за кмет.Не за да прави добро а за да се краде и той да получава тлъст пай от плячката. Учителка по Руски стана кмет?Кво и разбира кухата тиква от това? Нищо, поради което София е ограбена.
71
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Проблемът при градския транспорт в София е Картофка и мафията около Картофка, които по некадърност и крадливост не знам с кого да ги сравня.
70
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Това нещастие за София, Картофка, ще трябва да и се спре заплатата и да и се отнемат всички лостове на управление за да не краде. Тя трябва да плати на хората разликата от билета, защото това поскъпване стане по нейна инициатива. При тази бедност да увеличиш с толкова билетите си е направо грабеж!! Съд за Картофка и СО. Унищожиха града.
69
4
 
7
 
! Отговори
... преди 1 година
Проблемът в София не е цената на билетчето. Проблемът е колко хора пътуват гратис. Ако си събират парите от всички пътници и 60ст билетче е достатъчно и ще има пари за всичко ако спрат и кражбите в ЦГМ
68
1
 
2
 
! Отговори
До 65 преди 1 година
Бъркаш, не 300 хиляди, а 300 милиона бяха избити след 1944-та година в България....
Всъщност осъдените от народния съд са по-малко от 10000. Колко са осъдените във Франция например?
67
0
 
8
 
! Отговори
Факт преди 1 година
Голямата болка на фандъкова и ГЕРБ май е, че не могат да крадат повече от сега от градския транспорт. Направи се втората линия на метрото (доколко е втора, а не удължение на първата е друг въпрос), а цената на пътуването с метрото си остана същата, което фандъкова и ГЕРБ не можаха да понесат и логично вдигнаха цената за пътуване. Сега като се направи и третата линия, неминуемо ще има ново повишение на цената за пътуване, ако ГЕРБ или Сините още са на власт в София. Това е реалността за съжаление
66
0
 
5
 
! Отговори
Правовата държава преди 1 година
Билета беше 1 лев
стана 1 и 60
сега като стане пак 1 лев
Кой ще плаща за раздуването през тоя период
65
0
 
8
 
! Отговори
Реалист преди 1 година
Продължение от №27
Традициите, както писах са важно нещо, което фандъкова и кликата й не разбират. Освен, че променят маршрутите на линиите и човек не знае какво да използва, фандъкова и сие така и не разбраха важността на традицията в номерацията на линиите. Примерно традицията в София беше (до преди фандъкова) да има бързи и бавни автобуси по една и съща линия, като номера на бързите беше в 200 по-голям от бавните. Така бяха 105 и 305, 106 и 306, 76 и 276, 204 си имаше 404, но фандъкова промен
64
7
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Един Българин )

Другалю , от километри миришеш на червен трол . Да ти имам името един българин , но от антибългарската партия БКП-БСП . Никой нормален Българин не подкряпя партия , която изби без причина над 300 000 души след 9.09.1944 г. Какво да ти се обяснявам , просто няма смисъл .
63
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Време е да се въведе луксозен градски транспорт. Така ще има два вида - луксозен и обикновен. Луксозния ще е по-скъп, но и по удобен и бърз.
62
1
 
4
 
! Отговори
Един Българин преди 1 година
До Анонимен 57

А защо сте анонимен, г-н Лява резба? Аз заставам с името, с което пиша всеки ден, а вие кога ще застанете с дебитната Ви карта от "партията"? Този проблем е изключително важен и касае бъдещето на нацията. Разбира се вие "левите момченца" нямате деца поради същата причина, поради която нямат и анадолските ви брат'чеди. Като даскалицата сте временно тук докато има далавера. Аз нямам шеф по форумите за разлика от вас и идеалът ми е България, а не партийната книжка.
61
2
 
9
 
! Отговори
мръсна гнидка преди 1 година
Фандъковице дано на Тебе и сродните Ти обирджии от ГЕРБ
да им се съкрати животеца
60
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Колкото по-малко са линиите, толкова по-неефективен става градския транспорт, но това селската учительница никога няма да го разбере, както и мафията около нея.
59
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Никъде по света транспорта не е толкова скъп, колкото в София, въпреки че фандъкова и ГЕРБ ни убеждават в обратното, сравнявайки цените на билета за ЕДНОКРАТНО пътуване в София с цената на билет за МНОГОКРАТНО пътуване в други градове от Европа.
58
1
 
6
 
! Отговори
Експерт 2 преди 1 година
Ще ви кажа как би било ако привнесем практиката от Лондон:
Купуваш си седмична карта за градския транспорт / тя е за определени зони / цената варира / Ако купиш за максимален брой зони нещата изглеждат така:
Качваш се на автобусна линия от Люлин, после със същата карта се чекираш в метрото до централна гара и накрая със същата седмична карта хващаш влакчето за Гара Яна, Перник и другите близки населени места включени в зонирането.
Ето това е интегриран транспорт! Какъвто го видях в Лондон.