Баварската "къртица" пробива третия лъч на метрото

Копае две години, после 130 хил. късметлии сядат във влакчетата
35

Снимка: БТА

1600-тонна тунелопробивна машина ще строи третия метродиаметър. Тя е произведена в германския завод Herrenknech и носи името "Витоша".

Още по темата

Кметът на София  Йорданка Фандъкова даде старт на работата на тунелопробивната машина и се похвали, че с нея ще се строи по-бързо и няма да се налага да се разкопава целия град.

За тази линия на метрото от общинския бюджет са отделени около 100 млн. евро. Така през 2019 година нови 130 хил. души дневно ще ползват най-бързият, удобен и екологичен транспорт, каза Фандъкова.

Тунелопробивната машина "Витоша" ще работи по трасе от 7 км., които са най-тежкият участък. Той преминава през централната градска част.

С машината обаче движението ще бъде затруднено само частично, на местата където ще бъдат станциите. Машината трябва да стигне от метростанция "Красно село" до метростанция "Малък градски театър зад канала" в края на 2018 година, обясни кметът.

"И втората половина на 2019 година, след 2 години и половина, да се поздравим с изграден трети метродиаметър, който да бъде поне 12 км дължина с 12 метростанции", коментира Йорданка Фандъкова.

С първите две построени линии на метрото във въздуха на София се отделят годишно 75 хил. по-малко тона  вредни емисии. Очаква се пускането на третата линия общо 90 хил. тона годишно вредни емисии да бъдат спестени.

Третата линия на метрото в София, пресича града в направлението от бул. "Ботевградско шосе" през бул. "Владимир Вазов", централна градска част, кв. "Красно село" до жк "Овча Купел" и . Тя е с дължина 16 км и 16 метростанции.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


35
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
30
0
 
0
 
! Отговори
Тест преди 6 години
Тест ***
29
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Под всяка статия, независимо за какво е, се пише за "комунисти" и "алкохолици"? Защо?
28
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Кога ще стигне метрото до Перник , ча ще има ши станция на метрото до Своге и до другите градове на България , където им се унищожиха предприятията и останаха без работа , та хората да са близо до народните избраници и скоро , да засвидетелстват "обичтта" си към тях .
27
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Къртицата баварска , а мотрисите ще са руски или китайски , защото не оставихме Боко , да вземе още няколко милиарда и да купи четри мотриси на Сименс , като при БДЖ и , да фалира и метрото .
26
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Господа *** *** , алкохолиците имат метро още преди 80 години , през 1935 г. , и не е построено от баварските наденички и , не е построено със субсидия на ЕС . Гордостта на съвременна България , построена с милостиня на ЕС и мотриси от алкохолиците , които са много по-напред от "демократична" и "модерна" България
25
3
 
8
 
! Отговори
Bad Company преди 7 години
Веднага да се даде на прокурор!!! Веднага!!! Как може да се пробива с баварски машини а не с братски/руски/!!?? Няма значение, че *** такива машини не може да прави!!! На прокурор!! :)))))))))
24
4
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Добре че германците са измислили техниката на този свят. Иначе ако чакахме на алкохолиците...
23
1
 
7
 
! Отговори
Алеко преди 7 години
До Fena. Е, наистина си ***. Ама много ***. Чети, информирай се, червен галошш, и после ела пак - специалното е, че има различни пластове, подпочвени води, дълбочина и т. н., и т. н. Инвестицията се връща бързо, а питай софиянци дали искат метрото или не - то ако беше така, нямаше да се правят тези обекти по цял свят. Ама какво се обяснявам с кютуци.
22
5
 
3
 
! Отговори
Fena преди 7 години
До АлекоТарикат, ти с билетчета по лев и 60, знаеш ли колко века трябва да бачка всичко, за да се върнат тези инвестиции дето според умници като теб "специално се поръчвали". Какво му е специалното под земята, бе гербаджийски тарикат?
21
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Супер! А Фандъка и "Котараците" слагат по още някой милион в джоба за Поршета и воаяжи на Малдивите. Хвала!
20
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Германците са измислили всичко стойностно не са като алкохолиците-подли и крадливи!
19
11
 
12
 
! Отговори
еди кой си преди 7 години
Какви 130 хил. късметлии?! При 1.60 лв за билетче всеки продължава с колата си да бръмчи
18
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Да напишат с големи букви - дупки пробиваме всякакви.
17
2
 
11
 
! Отговори
Алеко преди 7 години
До 17. Ами неинформирани и глу.пави лица моля да не коментират - за всеки лъч се поръчва специфична уникална къртица, която после се разглобява. Грамотност трябва, байчо, и интелект и после да се пише.
16
2
 
3
 
! Отговори
Байфидан преди 7 години
До 4 анонимник. Що, у вас нищо ли не се разваля?
15
12
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Бойко преси няколко години беше купил къртица пак, къде е сега тя??? Че купуваме втора???
14
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Копае 2 години и после 130 000 да си приготвят ботуши и дъждобрани за да излязът сухи от подземието! Отидете в станция по време и след дъжд и ще станете свидетели на потоп. Тече откъдето си иска и както си иска. Плочките падат и се трошат като яйца. Но пък за сметка на това едни тарикат селянжърчета станаха милионерчета. А вие как сте станахте ли милионерчета тавариши и господа? Да станахте от чешмите мед и масло протече. Поне така си мислеха тези които рипаха скачаха и вириха двата пръста!
13
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До Анонимен 14не бе почва тайно и тихомълком да копае Южен поток !
12
9
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
КАТО ПРОКОПАЕ ТОЗИ ЛЪЧ КЪРТИЦАТА, КЪДЕ ЩЕ СИ Я ПЪХАМЕ.НА СКЛАД ПРИ РЕАКТОРИТЕ СИГУРНО.
11
9
 
19
 
! Отговори
Благоев преди 7 години
Евро фондовете за инфраструктура се наляха в метрото а,страната остана без пътища ,хората без работа! Тези фондове скоро ще спрат.Така че, софиянци да не се сърдят ,че ще им препълним метрото! Не ни оставят избор.