"Цар Освободител" – пешеходен! Жълтите павета пред разпад

Български учени разработват производството и подмяната им
7 мар 2017 09:07, Златко Желев
65

7335 гледания   |  Още видео

Емблематичните жълти павета в София са пред разпад. Наскоро жълтата настилка бе изцяло пренаредена, но от неправитествената организация "Спаси София" алармират, че паветата се рушат.

"Това е един от символите на София. Смятаме за неприемливо текущото им състояние, въпреки че бяха извършни аварийни ремонти. Паветата са на вълни, голяма част от тях са счупени. Има идея за преръщането на булеварда ("Цар Освободител") в пешеходна зона и този път вече трябва да има смело решение", призова Борис Бонев от "Спаси София" пред Bulgaria ON AIR.

Андрей Зографски, който също е от неправителствената организация, подчерта, че това е хроничен проблем в София.

Той настоя, че винаги има пропадания, начупени павета и е крайно време да се предприемат мерки, които трайно да решат проблема.

"Булевардът трябва да се направи пешеходна зона. Паветата не са предвидени за толкова тежък трафик", отбеляза Зографски.

Директорът на "Транспортна инфраструктура" в Столичната община Васил Начевски призна, че досега са извършвани само аварийни ремонти и паветата предимно се пренареждат.

"Няколко екипа от български учени разработват производството на жълти павета. Вече има произведени и предстои в близко време да се положат на булеварда, за да се види състоянието им при тежкото движение и атмосферните условия", обясни той.

Васил Начевски потвърди, че се обсъжда превръщането на бул. "Цар Освободител" в пешеходна зона, но мненията са разнопосочни. Решение ще бъде взето след обществено обсъждане.

Той добави, че предстоят ремонти на бул. "Дондуков", ул. "Граф Игнатиев" и разширение на бул. "Монтевидео" до бул. "Никола Петков".


65
Още от
Напиши коментар Коментари
55
0
 
1
 
! Отговори
Кратун преди 1 година
Ремонтирано от ГЕРБ?
54
0
 
6
 
! Отговори
Софиянец преди 1 година
Паветата са всъщност най-издръжливата настилка в София, вкл. и жълтите павета. Жълтите павета са един от символите на София и да иска да ги махне, може само някой, който не е надраснал ограничения си селски мироглед. Жълтите павета имат две особености. Тежките верижни машини могат да ги повредят и затова по соц.време не ги пускаха на всички паради, а само на кръгли годишнини с предпазители по веригите. Второто дразни шофьорите, които карат с висока скорост - хлъзгат се особено, ако е мокро.
53
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До Анонимен 53

Май си бил на всичиките паради без каска и те е била градушката...
52
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Спаси София имат много качествени инициативи. Някой знае ли нещо повече за тях? Имат ли финансиране, конкретни интереси и т.н.
51
0
 
7
 
! Отговори
Стар преди 1 година
Млади софиянци,софийски жители и селска младеж, спрете този г.л.у.п.ав и безмислен спор.Жълтите павета са на повече от 100 години,какъв Герб,какви пет лева.Докато ги поставя предците ни е имало много дискусии и комисии ПЕРКО. Това не е витошки гранит.Целият център беше така,бул Руски също/сега не е/ И орлов мост не беше така. За сто годишна настилка,и този трафик са много яки.Всъщност вижте ,,Жълти павета" в гуъла за да спрете спора.София беше цялата в павета но гранитни.И улиците бяха други.
50
1
 
2
 
! Отговори
Анонимен До Край преди 1 година
Ей човек направо ги уби с тоя коментар. :) Само да допълня, че колата е и аксесоар към облеклото без нея не може. Как можеш да отидеш на среща без нея, ще вземат да те объркат за нкяой "бидняк" ! И какво като е ръждясала и гори като ЗИЛ, важното е че щом я имаш ти си нещо извънземно, ти вече не си човек, ти си бог. Българинът ако имаше как да ходи с две коли на работа едновременно и това щеше да направи ! Навсякъде тенденциите са за ограничаване използването на автомобилите само у нас не !
49
0
 
6
 
! Отговори
Диалект до 34 преди 1 година
Даам цял живот слушам как всички извън София говорят правилен български, а софиянците сме някакви деградирали елементи, които като говорят нищо не им се разбира. Много ми е интересно как достигнахте този извод, като в момента на всеки десет столичанина се пада един кореняк ? И вместо да се дърлите за диалектите, не ви ли дразни повече, че все по-голям брой хора вече не говорят български, а някакво подобие на български ? Даунлоудвам, ъплоудвам, лайквам, поуквам и т.н.
48
4
 
0
 
! Отговори
един друг преди 1 година
Мдааа, това са ни "учените" в БГ - могат павета да разработват. За по-сложно нещо не ги търси. А сетих се - справят се добре и си "употребата" на алкохол.
47
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
спрете колите в центъра на София
46
16
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Жълтите паветата са начупени от военните паради с руските танкове по соцвремето, а не от сегашния автомобилен трафик !
45
0
 
14
 
! Отговори
Инженер преди 1 година
Това, което отдавна трябваше да се направи е трафикът от Цариградско да се вкара в тунел при Народното събрание, който да излиза на Т. Александров. Целият Цар освободител да стане пешеходна зона. Така хем ще се облекчи трафика, хем ще има нови пешеходни площи.
44
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Цяла София трябва да стане пешеходна. Напълни се столицата с разни *** дето и до магазина ходят с колите. Такава лудница стана че колите вече падат и от небето. Да се разрешат само градския транспорт и колелета. Всичко останало са се забрани
43
1
 
15
 
! Отговори
Пешеходни зони преди 1 година
Напълно подкрепям идеята да има повече пешеходни зони в София.

"София диша" е чуден пример. ул. "Шишман", когато е без коли, е изключително приятно да се разхождаш по нея. Супер спокойствие.
42
2
 
1
 
! Отговори
Ники преди 1 година
Абе вие как си мислите че се ремонтират паветата? Камо ли да се копае около народното събрание? Не става, нали ще се активира сеизмичната система и охраната трябва да се увеличи многократно. Инае някой току виж го вдигнал във въздуха.
41
0
 
8
 
! Отговори
Проблемът не е само преди 1 година
в паветата. Ако само ще заменят с нови и пренареждат, ще си бъде поредното харчене на народни пари в полза на едни наши момчета.

Ако ще се прави ремонт, той трябва да предвижда изкопаването и пълната подмяна на съществуващата пътна настилка в момента, вкл. слоевете в дълбочина от баластра/трошен камък, като евентуалното й връщане да става при строг контрол, а времето за изпълнението вкл. уплътняването да не е през зимата. Едва когато се отремонтира основата, ще дойде ред за редене на паветата.
40
3
 
13
 
! Отговори
Христина преди 1 година
Трябва цялата зона с жълтите павета да стане пешеходна зона. Ясно е, че самите павета не са направени за трафика който поемат, отделно е добре да се изчисти центъра от автомобили.Все пак говорим за центъра на столицата, на държавата ни, че дори и на Балканите.
39
1
 
5
 
! Отговори
Автентичен софиянец преди 1 година
Щото става дума и "Граф Игнатиев" да става пешеходна зона, искам да кажа, че това може да стане САМО ако се премахне трамваят от там (или се прекара под земята). Иначе и сега си е "пешеходна зона". Поучете се от примера с бул. "Витоша", който отначало беше също пешеходна зона с трамвай по средата, но накрая се разбра, че така не става за пешеходна зона.
38
3
 
14
 
! Отговори
Перко преди 1 година
"Няколко екипа от български учени разработват производството на жълти павета"

Това направо кърти. Току виж разработили и производството на топлата вода ... :)
37
6
 
19
 
! Отговори
Край преди 1 година
Не знам друга държава в който централните площади на столицата да са превърнати в паркинги. Българите поставят ръждивите бангии в центъра на градовете си в центъра на смисъла на живота си. Обичат ги повече от майките си и децата си - за това ги паркират по тротоари и детски площадки.
Това е поради инфантилната им първичност - преклонение пред мощността и същевременно колата е единственото нещо което управляват а шофирането е най-висшето умение което са усвоили в жалкия си животец.
36
5
 
6
 
! Отговори
Аха преди 1 година
Да викнат селянина Боце да метне малко асфалт отгоре най-добре, тя София по-грозна няма да стане ама поне да не друсат колите.