Евтино билетче в София или хаос? Общинари, решавайте!

Граждански организации излязоха с призив към Общинския съвет в София
8 мар 2017 13:23,
102
Евтино билетче в София или хаос? Общинари, решавайте!
Снимка: Dnes.bg

Общинските съветници не трябва да атакуват решението на Административния съд за отмяна на поскъпването на билета за градския транспорт в София. Настоящата тарифна политика не е стабилна и упорството на Общинския съвет може да предизвика хаос и да провали интегрирането на системата за електронно тарифиране.

Това обявиха в отворено писмо до общинските съветници в София няколко граждански организации. Сред тях са "Спаси София", гражданска инициатива Спаси метрото, Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура", Сдружение "Велоеволюция", Инициатива "Зелени релси" и др.

Още по темата

"Недопустимо е да се коментира обществена поръчка за изграждането на интегрирана система за електронно тарифиране без яснота за бъдещето на превозните документи в София", смятат от гражданските организации.

Те са категорични, че очакваната от 12 години система не трябв ада се превръща в жертва на липсата на отговорност.

Сдруженията настояват общинарите да бъдат съвестни служители и изработят тарифната политика на града преди да се изготви и приеме заданието за изработката на системата за електронно тарифиране.

"Това е начин да се разсеят съмненията, че и тази поръчка е "писана за наши хора" без ясни критерии и очакван резултат", допълват организациите.

В писмото си до общинарите те предлагат мерки, които да подобрят транспортните услуги в София. Сред тях е обединяване на системите за таксуване на "Център за градска мобилност" ЕАД, "Метрополитен" ЕАД и бъдещия изпълнител на концесионния договор за система за велосипеди под наем; анализи за промяна на маршрутните линии на градския транспорт; въвеждане на конкретни показатели за качество на услугата и удобство за пътниците в градския транспорт.

Организациите настояват още за внедряване на модерни системи за таксуване, видеонаблюдение, премахване на билета за багаж и въвеждане на почасов билет с неограничен брой прекачвания и др.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


102
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
28
 
12
 
! Отговори
Най-добре преди 7 години
При бай Тошо си беше най-добре- 10 ст. билетчето , безплатен тежко атлетичен фитнес в тролеите, тичане след автобусите и висене по вратите на трамваите, и в Индия е същото.
56
2
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Градският транспорт трябва да е безплатен и удобен. так ще се намали безумният трафик, паркирането в градинките, тапите, запушването на тротоарите и замърсяването на въздуха. Все ползи. Централната зона трябва да е забранена за достъп, освен за градски транспорт, специални средства и лични превозни средства. В периферията на града, близо до спирките на метрото и на градския транспорт трябва да има многоместни безплатни паркинги. Трябва да се осигури и достоен поминък на хората извън столицата.
55
19
 
5
 
! Отговори
За преди 7 години
Трябва да се намали цената на трамвайното билетче. Всички общински съветници от бесепето са - за-. Най-добре е обществения транспорт изобщо да е безплатен и *** Ниньо да сервира безплатно кафенце и безплатен ежедневник - в-к Дума. Бесепарите и без това са на-ти- с финансите , и без това ще има да плащаме 40 млрд. за новите суперпроекти, те могат да извадят парите за поддръжка на обществения транспорт от партийния бюджет - без проблеми.
54
5
 
35
 
! Отговори
До 54 преди 7 години
Аййййй, колко си прав!!!! Наистина Картофената принцеса разнебити София. A с цената на билета направо я пренатовари. Нищо не и разбира кухавелницата, краде здраво с гербаджиите - пейзани които се намърдаха да "управляват" София. Не може отговорните за София да са от селата, живяли по полета и ливади, и да знаят и могат да решават проблемите на града.
53
2
 
25
 
! Отговори
Ами Оставка преди 7 години
Дана и компания - аут. Що не ги питат как се похарчиха 18млн.евро за светофари без обществена поръчка,
52
2
 
35
 
! Отговори
До 57 преди 7 години
Бюджетът на София не е от всички данъкоплатци, а от тези в София. С останалото съм съгласен, но забравяш отчисленията за ГЕРБ, с една много малка част от които сега ГЕРБ финансират троловете по форумите, както и рекламата си по всички телевизии, които непрекъснато показват хора на ГЕРБ.
51
2
 
34
 
! Отговори
До онези от Надежда преди 7 години
Преди години експертите казваха, че трябва да се дублира метрото с надземен градски транспорт, но вече експертите нямат думата. Сега решава ГЕРБ, както преди това Мафиянски.
50
4
 
48
 
! Отговори
1 преди 7 години
Никой досега не е дал отчет за какво се харчат милиард и половина бюджет на София от моите и вашите пари. Кварталите са пълно мазало и разруха, центъра е трагедия с изключение на 2-3 улици, които обаче мязат на посткомунистически мутро барок. Транспорта с изключение на метрото не се ползва от никого, защото е тотално неефективен, че и скъп на всичкото отгоре. Детски градини няма, на санираните училища им пада фасадата след няма и година, дупки колкото 5 годишна крава навсякъде!
49
1
 
17
 
! Отговори
vlady преди 7 години
Старото трасе на ТМ6 имаше огромен дублаж с метрото и нямаше как да се съвместят двете по Ломско Шосе. По аналогична причина се наложи и съкращаване на ТМ7 до сегашното обръщало. Автобусите 285 и 86 определено се нуждаят от сгъстяване.
48
5
 
30
 
! Отговори
какво повече преди 7 години
Бюджетът на София събира се от ВСИЧКИ ДАНЪКОПЛАТЦИпрез 2010 година ще бъде 1.2 милиарда леваза 2011 г. 1,3 млрд. лева.за 2012-г. 1,272 млрд. лвза 2013 г. 1.190 млрдза 2014 г. 1,465 млрд. лева.за 2015г 1.49 млрд. лвза 2016г. 1.26 млрд. леваВноската за Евросъюза е от ВСИЧКИ ДАНЪКОПЛАТЦИМетрото е на 80-85% БЕЗВЪЗМЕЗДНО от Еврофондове!!!Прошляков и цялото СИЕ на Фандъкова може ли да покаже де факто нещо по тая сметка!!!какво ОЩЕ има да изплащаме рали Дакар,Боевски или ....
47
1
 
11
 
! Отговори
vlady преди 7 години
До До кв.НадеждаТрасето по Бели Дунав и Жеков е добро решение - не се дублира с метрото и обслужва вътрешността на Надежда. Проблемът е в лошото състояние на това между Надлез Надежда и кръстовището на Рожен с Жеков. Там трябва качествен основен ремонт за да се вдигне сериозно средната скорост на трамваите.
46
2
 
45
 
! Отговори
Факт преди 7 години
От всеки билет от 1,60 лева, 5 стотинки отиват за градския транспорт и 1,55 лева се присвояват от мафията около ГЕРБ. Когато билета беше 1 лева, пак 5 ст. бяха за градския транспорт и само 95 ст. за мафията. Ако билета поскъпне, както предлага 49 юберл... и стане примерно 10 лева, пак 5 стотинки ще са за градския транспорт и 9,95 лева ще са за мафията.
45
2
 
52
 
! Отговори
куката преди 7 години
Какво искате бе: кмет от белчин Самоковска околия, гл. ахитект от червен Бряг и пр. селяндурщина додрапала до почетни длъжности, да превърнат София във Виена? То си е и до манталитет! В СО мирише на непрани чорапи, яко!
44
2
 
36
 
! Отговори
експерт преди 7 години
Реалната цена билета е 80 стотинки!
43
2
 
29
 
! Отговори
експерт преди 7 години
Реалната цена билета е 80 стотинки!
42
15
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До юбералесИма и трети вариант- 6ст. билет и борба в автобуса.
41
0
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
До ВасилевВасилев, знам, че на *** не трябва да се връзвам, но и аз да попитам ти дали имаш срам! Не знам по колко билетчета изпиваш на ден, но онези от защитения контингент обикалят България безплатно, но ти тях не ги питаш дали ги е срам! Не ме е срам да искам всеки да си плаща и то реалната цена! Качи се някой автобус в Надежда, например, и тогава се засрами ти, заедно с картофената ти богиня!
40
23
 
1
 
! Отговори
юбералес преди 7 години
Или по-скъп билет за по-качествени автобуси, или кредит за по-качествени автобуси, който кредит ще се изплаща с по-скъп билет. Трети вариант - няма.
39
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Бюджета на София е повече от 1 милиард и 200 хиляди лева.Някой дал ли ви е отчет за какво се харчат тези пари,взети от вашите данъци?А непрекъснато се чудят как да ни острижат до голо с каквото могат-билетчета,парно,ток,данъци,вода и за каквото се сетите.Поскъпването на билета няма ефект,защото тези,които пътуваха гратис,продължиха да го правят,а някои от тях/***/дори да ги глобите,няма да си платят.Затова ината на общинарите е неуместен и непонятен.
38
3
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Миналата недля... трамвай 23, дето е на възрастта на баба ми... Едва се движи и по едно време ватманът излезе с някакъв солиден железен инструмент, отвори един от капаците на пода и почна да затяга нещо. В допълнение последната врата - едното крило не се отваряше, а другото не се затваряше. Чудесен транспорт със 60% увеличение на цената!