Асфалт или паве? Ремонтът по "Дондуков" се "пече"

Столичани имат месец, за да решат бъдещата настилка на булеварда
15 мар 2017 09:00, Златко Желев
70
Асфалт или паве? Ремонтът по "Дондуков" се "пече"
Снимка: Facebook

Три варианта за ремонт на бул. "Дондуков" предлага Столичната община на столичани.

До месец чрез анкета ще бъде избран един от тях, по който булевардът ще бъде изцяло ремонтиран.

"Активната анкета на сайта на Столичната община, в която гражданите могат да изразят своята позиция, досега показва, че 48-49% от гласувалите предпочитат паветата да бъдат заменени от асфалт", обясни заместник-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.

Още по темата

Той допълни, че окончателният вариант за това как да изглежда булевардът ще бъде избран до месец. На булеварда едно е сигурно - ще има обособена велосипедна алея.

"Предстои цялостна реконструкция на "Дондуков", като новост ще е велосипедната алея, отделена от пешеходното движение и останалия трафик", обясни още зам.-кметът пред БНТ.

На въпрос за въвеждането на еднопосочно движение по булеварда Крусев каза, че идеята се е появила след задълбочен анализ. Чрез симулации било доказано, че с въвеждането на еднопосочност част от трафика ще се изнесе от центъра на града и пропускливостта на уличната мрежа в тази зона на града би се увеличила. Предстои да се анализират всички плюсове и минуси.

Предложението е бул. "Дондуков" да е еднопосочен в частта между бул. "Васил Левски" и Министерския съвет, като посоката е западна - към "Люлин". В посока към Софийския университет движението ще се извършва по бул. "Цар Освободител".

Обновяването на  "Дондуков" е един от мащабните ремонти, които общината планира за тази година.

В началото на годината кметът Йорданка Фандъкова съобщи, че предстои там да се изгради ново по-безшумно трамвайно трасе и нови тротоари.

Тази година се очаква сериозен ремонт и на ул. "Граф Игнатиев", където предстои цялостна реконструкция на трасето. Там се очаква да се направи пешеходна зона, която да се съвместява с движението на трамваите.

По Графа ще се подмени и ВиК инфраструктурата, останала от построяването на улицата преди десетилетия. От общината се надяват ремонтът да бъде завършен до края на 2017 година.

Реконструкция на трамвайните линии ще има и по бул. "България". Ремонтите по бул. "Монтевидео" в "Овча купел"също продължават. Трасето на трамвайна линия №5 също ще бъде цялостно реконструирано и линията вече ще бъде скоростна.


70
Още от
Напиши коментар Коментари
65
0
 
2
 
! Отговори
Генади преди 1 година
Асфалт и докато е топъл отгоре се редят павета на рибена кост.
64
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
В България не останаха майстори, които да асфалтират улиците. Очевидно асфалтирането ще е некачествено, както е навсякъде където е асфалтирано в София.
63
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Мотористите отдавна си искат още една писта, където да си пробват мощта на моторите и един асфалтиран и еднопосочен Дондуков ще е идеален за тях. Да му мислят шофьорите, които излизат на Доднуков от уличките без предимство.
62
1
 
6
 
! Отговори
Факт преди 1 година
Има една тънка разлика, която май никой не забелязва. Когато вали какво става при асфалт и какво става при паветата. Като спре да вали какво става в двата случая. Ясно е, че при асфалт ще караме през локви дълго време след като е спрял дъжда, докато при паветата ще е само мокро, докато изсъхне. Който ми твърди, че в локви спира по-добре, отколкото на павета, да си гледа работата, а точно при дъжд са проблемите при спиране, най-вече при шофьорите каращи по Дондуков с 90, вместо до 50 км/час.
61
2
 
0
 
! Отговори
Хм преди 1 година
До 77777

а бе ти вярваш ли си, като ги пишеш тия неща, или пишеш за някоя алтернативна вселена?! Та всички неща, които си написал, са точно наобратното!
60
6
 
4
 
! Отговори
Хм преди 1 година
Какви павета?!?!? Да не сме с конски файтони още? Паветата са шум, мръсотия, изкълчени глезени, двойно по-дълъг спирачен път на автомобилите!

На някой в тая СО да му хрумна, че Дондуков трябва да стане на 2 нива - отдолу цялото да е паркинг, и отгоре да няма нито една паркирана кола?
59
3
 
8
 
! Отговори
77777 преди 1 година
За движение в никакъв случай асфалт по Дондуков! Павето само по себе си е слабо
износоустойчиво и на практика е вечно. Асфалтът дава възможност да карат там с 100, но дали това е плюс... Останалото е в полза на паветата: по-къс спирачен път поради по-доброто сцепление, шумът не е толкова силен, защото не разрешава да се кара с 100, няма дупки и коловози, както е при асфалта, няма опасност от разместване и пропадане, при асфалта ремонта е по-труден и по-бавен ремонт и т.н.
през зимата...
58
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Критерия за избор между павета и асфалт е един - в кой случай ГЕРБ и мафиотските им фирми ще откраднат повече. А ние може да си пишем колкото си искаме и анекти уж да правят.
57
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Паветата са си добре. Аз както съм се хлъзгал на един асфалт при Руски паметник, никога през живота си никъде другаде не съм се хлъзгал, вкл. и на жълтите павета, когато е мокро, а те се хлъзгат много тогава.
56
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
абе направо асвалта върху паветата
и това го има
55
0
 
7
 
! Отговори
Наблюдател преди 1 година
До Аз
Как ще сложиш паве върху бетон, умнико? Нали като караш върху него ще ти отидат бъбреците на кино! Пясъкът е там неслучайно, а за да поема вибрациите и да поддава леко. Има си технологии в строителството и трябва да се спазват, нищо че ти изглеждат остарели.
54
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
За движение в никакъв случай паве! Павето само по себе си е силно износоустойчово и с това се изчерпват плюсовете му. Останалото: дълъг спирачен път поради недобро сцепление, силен шум, опасност от разместване и пропадане, труден и бавен ремонт, трудно за почистване през зимата...
53
3
 
9
 
! Отговори
pepi преди 1 година
паваж за паркинг зоните и асфалт за пътните ленти , пример ЕВРОПА
52
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
до анонимен 53

крадеш дрънци при пренареждане крадеш малко при асфалтиране крадеш редовно и солидно
51
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Глей ся, ако имаш асфалтина улица и трябва да я преасфалтираш може да откраднеш само от материалите за новата настилка

ако обаче улицата е павирана, крадеш двойно, защото едно паве върви около 1-2 евра
50
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Паветата са класика и много добре си вършат работата, но при тях се краде много по-малко. Аз лично редовно карам по Дондуков и нямам никакъв проблем с паветата, както твърдят някои. Е, ако искаш там да караш с 100 вместо с до 50 и то с разнебитената ти трошка, няма да ти е много добре.
49
6
 
7
 
! Отговори
Факт преди 1 година
Очевидно е, че с павета е по-добре отколкото с асфалт, но тук се намесват други фактори, най-вече как да се открадне повече, а смяната на паветата с асфалт дава много по-големи възможности за кражба и това предрешава въпроса. На някои им било шумно с паветата. Ще ви кажа, че с асфалт ще в и още по-шумно, но когато го разберете ще е късно да се върнат нещата. Шумно е или се разбиват колите там, където не се спазват ограниченията за скоростта и точно нарушителите искат асфалт, за да стане по-лошо.
48
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
С тези некадърници дето правят пътищата е по добре да си седят паветата които са се доказали с времето. Всичко новонаправено е пълен бoклук.
47
7
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Павета, това е истината
46
1
 
1
 
! Отговори
ами преди 1 година
тва са реферебндумите в "държавата" -порно! мажоритарни ли гласуваме, асфалт, паве... - за да се отклонява раята от галвното! примерно - повишаване доходите, искаме ли ЕС и нато, приемаме ли бежанци ит .н...