"Копенхаген" сближава "Младост" и "Дружба"! Дали?

Частни инвеститори даряват земи за дългочакания булевард
20 мар 2017 08:15,
28
"Копенхаген" сближава "Младост" и "Дружба"! Дали?
Снимка: Facebook

Идеята от десетилетия за втора пътна връзка между столичните райони "Дружба" и "Младост" започва да изглежда осъществима. Кметът на община "Младост" Десислава Иванчева съобщи, че четири чуждестранни компании, собственици на земи в кв. "Горубляне", ще дарят терени на Столичната община за изграждане на продължение на бул. "Копенхаген".

"Става въпрос за изграждане на продължението между бул. "Цариградско шосе" и бул. "Ал. Малинов", написа Иванчева във Facebook.

Според нея доизграждането на булеварда, който сега стига до автокъщите на "Горубляне", към метростанция "Младост 3", ще позволи пренасочване на част от трафика и така ще се сложи край на задръстванията по бул. "Александър Малинов".
От районната администрация обясниха пред "Сега", че от два месеца чужди фирми ударно изкупуват върнатите преди години земи на парче и остават още 2-3 неизкупени парцела.

Стара идея на Столичната община е с доизграждането на бул. "Копенхаген" да бъде удължено трасето на трамвай 23. Мотрисите ще изпълняват функцията на довеждащ транспорт до метростанцията в "Младост 3".

Преди 6 месеца зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев обаче заяви, че предстоят изключително тежки отчуждителни процедури на терените, отредени за доизграждането на булеварда.

Проектът за изграждането на трамвайната линия пък ще бъде представен на обществено обсъждане, едва след като общината придобие цялата площ под бъдещия булевард.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


28
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
23
0
 
8
 
! Отговори
До 26 (1) преди 7 години
А аз като чаках по 40-50 минути за да мина светофара на Деница, какво да кажа? Случвало ми се, когато затворят Брюксел заради някой VIP, от там, където се разделяха 306, 76 и 305, до Цариградско шосе да пътувам над 2 часа (НАД ДВА ЧАСА), като обикновено пътувах 1 час и нещо. Ти с твоите 30 минути къде си тръгнал? Проблемът е, че новите светофари намалиха няколко пъти броя на колите преминаващи по Малинов, както и в стеснението на Малинов след ремонта на Фандъкова, което е разширение според нея.
22
0
 
5
 
! Отговори
1 преди 7 години
Тук явно пишат само жители от Младост 3 и 4...аз съм от Младост 1 и сутрин чакам по 30 мин за да се включа в заветния Малинов, заради зелената вълна и то за да стигна до Дружба...абсолютно задължително е да се направи тази отсечка, и да си строят нови блокове по поляните наоколо, а не да застрояват градинките между блоковете...отделно Малинов трябваше да го разширят с по още едно платно по време на ремонта...
21
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Преди по Малинов имаше и зелена вълна - караш с 35-40 км и минаваш всички светофари на зелено, сега това е невъзможно!
20
9
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Значи Фандъкова ще ни тури един допълнителен трафик на коли идващи от Дружба или отиващи към Дружба, в най-натовареният участък на бул. Малинов. Тя акъл има ли? Този филм вече го гледаме доста години в Младост.
19
2
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
На бул.Малинов му трябват по три ленти във всяка посока за движение направо и надясно, без бус лента и четвърта лента за ляв завой при всяко кръстовище - точно както беше преди "разширението" на Фандъкова, но с една лента повече. Другото са светофарите - колкото са повече, толкова по-голямо е задръстването. Преди 1990-та, когато работеше само светофара на 43 блок (имаше още два), по Малинов преминаваха повече коли и то без да висят в задръстване, както е след пускането на тази дузина светофари
18
0
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Малинов трябваше да се разшири още при планирането на бизнес парка. Сега с новият турски комплекс на Гаранти коза на мястото на Деница и Казахтанският мегапроект Garitage Park за нов квартал от 165 декара между и Декатлон и бизнес център Камбаните" по-добре да направят Малинов пешеходна зона.
17
3
 
3
 
! Отговори
До 19 преди 7 години
В Младост 3/4 нямат метро, но няма да отидат до Дружба, за да се качат на метрото. Ще си пътуват в Младост за това, както и си го правят и сега и в Дружба и в Младост.
16
2
 
7
 
! Отговори
До 18 преди 7 години
Половината дружба няма метро
15
1
 
13
 
! Отговори
фандъковщина преди 7 години
Всъщност бул. Малинов ще се задръсти още повече, ако пуснат и коли по бул. Копенхаген до бул. Малинов. Това е очевидно. Колкото до трамвая, то е много стара идея още от преди 1989-та и там имаше готово трамвайно трасе с релсите, но дойде демокрацията и релсите изчезнаха. Все пак не виждам някой да се засили да идва от Дружба с трамвая, за да се качи на метрото в Младост - ще си го направи в Дружба.
14
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Като правеха метрото под малинов много се надявах да оправят и възлите отгоре, да няма светофари, а те добавиха още няколко....3 ленти при тип "булевард" могат да поемат цялото му сегашно натоварване, ако ги нямаше всичките тези светещо червено препятствия. Няма удачна скорост за зелена вълна която да е в допустимото ограничение.
13
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не ми се мисли какъв ад ще стане, ако пуснат и трамвай да минава през и сега задръстения светофар на Самоковско шосе и Копенхаген. Преди години я бяха построили тази трамвайна линия, но не си спомням да бяха предвидили и булевард, а е ясно, че тогава нещата се мислеха, а не се решаваха по мафиотски, както е сега и решението от преди 30 години са най-доброто, което може да се направи.
12
2
 
7
 
! Отговори
Истината преди 7 години
Булевард Малинов няма да се отпуши, ако продължат бул. Копенхаген до Младост. Само ако направят и детелина при пресичането му с Цариградско шосе, може някой да мине и от там, но очевидно детелина няма да има, а ще има поредното задръстване заради лоша организация на движението. На Малинов му трябват още две-три ленти във всяка посока и по-малко светофари, но реалността е, че светофарите се увеличават, а броя на лентите стигна минимума - една, а не две, както беше преди разширението на Фандъкова
11
0
 
19
 
! Отговори
zzz преди 7 години
Въобще няма да реши проблема със задръстването по "Малинов". Просто инвеститорите ще построят още 5-6 огромни сгради с офис площи и пътуващите в района ще набъбнат с още 10-15000. И нещата ще станат още по зле. А да не говорим, че никой не дава нищо даром ...
10
0
 
16
 
! Отговори
Реалист преди 7 години
Кръстовището на Фандъкова на Цариградско шосе с бул.Копенхаген към Дружба, Самоковско шосе и нещо като локални, от двете страни на Царигр.шосе е типичен пример за некадърност облечена с власт. Много отдавна трябваше да се направи втори широк булевард свързваш Младост чрез детелина с Царигр.шосе, но не и това, което ще сътвори Фандъкова - връзка без детелина. Не знам що за хора са тези в общината, та оставиха за 150 хилядния Младост с по една лента за връзка с останалата част на София.
9
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Без детелина при връзката на Самоковско шосе и бул. Копенхаген с Цариградско шосе, там само ще се формира поредното задръстване благодарение на ГЕРБ и Фандъкова.
8
1
 
8
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
Там си имаше трамвайна линия, която стигаше до Дружба. Кой кмет я махна, та сега пак да я поставят?Принципно бул. Копенхаген продължен до Младост ще създаде допълнително задръстване, заради крайно неудачното решение на фандъкова, за връзката на Копенхаген идващ от Дружба със Самоковско шосе и Цариградско шосе. Сега там има светофар поставен от фандъкова на Т-образно кръстовище и винаги има задръстване, особено за колите идващи от Цариградско шосе по Самоковско шосе, вкл. и идващите по локалното
7
2
 
8
 
! Отговори
Калин преди 7 години
До Анонимени после сигурно се оплакваш, че има задръствания, а? Сладур!
6
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Вече имам 3 коли - една за мен, една за жената и една да седи в резерва. Сина и той скоро ще вземе книжка и ще се сдобием с 4 пред блока .....нямаме избор . Покрай нас метро няма и за да ходим където работим трябва да похарчим за билети поне 15 лв. ( За двамата с прекачването на авобусите) .Колите са ни са на газ и харчат малко - двойно ( ако не и тройно) по евтино ни е и не мръзнем по спирките .
5
0
 
2
 
! Отговори
Grom преди 7 години
Проектът за трамвайната линия ще бъде представен, когато няма да се обсъжда и да може да бъде променян...
4
27
 
28
 
! Отговори
художника преди 7 години
Така дълго отхвърляния квартал "ДРУЖБА" ще спасява претъпкания "МЛАДОСТ" от задръстването. Подигравахте му се заради ромското население, мислехте го за гетото на София, а сега искате помощ от тях. Оказва се, че е по-добрия квартал. Имат си гара, аерогара, метро, езеро, широки булеварди и пространства м-у блоковете, та дори и паркингите са им повече. И най-важното... Там НЯМА задръстване, влиза се от 6 места.