Паваж ли, асфалт ли? Ясното: Перони по спирките на "Дондуков"

Големият ремонт по столичния булевард започва на 1 юни
21 мар 2017 17:15, Анисия Иванова
10
Паваж ли, асфалт ли? Ясното: Перони по спирките на "Дондуков"
Архив: Булфото

Реконструкцията на бул. "Княз Александър Дондуков" започва на 1 юни, съобщи зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев в трамвайното депо "Банишора", където представи първите модернизирани трамваи от Базел.

Ремонтът ще започне с подмяна на подземната инфраструктура - канализация и водопроводни отклонения. Ще се реконструират трамвайният релсов път, пътните платна и контактно кабелна мрежа в участъка от ул. "Кракра" до Младежкия театър. Проектът не променя характера на булеварда, запазва се габаритът на пътното платно от 18 м с два тротоара по 5 метра.

Още по темата

Предвижда се изграждането на перони в района на трамвайните спирки. Проектирани са по два перона на всяко от кръстовищата бул. "Княз Ал. Дондуков" - ул. "Георги Раковски" и бул. "Княз Ал. Дондуков" - бул. "Васил Левски".

Оставащата лента за движение на моторни превозни средства е 3,50 м. Пероните са обособени до пешеходните пътеки на кръстовищата, за да могат пешеходците да използват за пресичане фазата на светофарите.

Работата е разделена на четири етапа като първият етап обхваща отсечката на "Дондуков" от ул. "Кракра" до бул. "Васил Левски". Трамваите в участъка няма да се движат.

"Софийска вода" ще подменя водопровод в участъка от ул. "Кракра" до моста Чавдар. Там няма да се стига до затваряне на булеварда, само ще бъде стеснено движението.

Все още не е ясно каква ще бъде настилката по булеварда, продължава гласуването за избор на настилка на анкетата на сайта на Столичната община.

Предлагат се три варианта за настилка - павирана настилка на пътните платна и при трамвайните трасета; активните пътни платна с асфалтова настилка и на павирана настилка при трамвайните трасета и зоната за паркиране; асфалтова настилка при активните пътни платна, трамвайните трасета и в зоната за паркиране. Анкетата е анонимна.

Събраните данни не съдържат лична информация за участниците в нея. Към момента за варианта павирана настилка са гласували 24,87 процента, за комбинирана - 27,74 на сто, а за асфалтова 47,04 процента.

До няколко седмици всички данни ще бъдат обобщени, в края на април ще е ясно и какъв е избраният окончателен вариант, посочи Крусев.м.-кметът каза, че предложението на Столичната община за въвеждане на еднопосочно движение по "Дондуков" едва ли ще се осъществи, защото не е приета положително. В момента вървим към запазване на настоящата организация на движение, посочи зам.-кметът.


10
Още от
Напиши коментар Коментари
10
0
 
3
 
! Отговори
Коренак Софиянец преди 10 месеца
Подкрепям номер 8
9
0
 
7
 
! Отговори
Коренак Софиянец преди 10 месеца
Ще продадат паветата и ще сложат некачествен асфалт,в Германия едно паве струва 10 евро госпожата от Белчин баня ще се доналапа,едно време при бай Тошо Витошка беше с павета вечна настилка ,друг е въпросът че в България няма вече майстори да ги напасват ,то не е само да ги наредиш
8
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Не може за кмет на София да се избира жена от село Бeлчин баня.
Тя няма никаква мотивация да подобрява София, а само да краде и движена от селската си злоба да унищожава един по един символите на София.
7
1
 
12
 
! Отговори
Партиен член преди 10 месеца
Независимо каква ще е настилката ясно е само едно.Тя ще бъде не трайна.Както всички настилки в последно време.Сега не се асфалтира а се шпаклова с асфалт.
6
4
 
9
 
! Отговори
vlady преди 10 месеца
До Анонимен
Дондуков и Цар Освободител не са успоредни и нямат общи крайни точки, затова не е удачно да са еднопосочни. Трамвайното трасе трябва да е обособено в единия край на булеварда с павета, платната за автомобили да са асфалтирани - паветата не са подходящи за натоварен булевард поради трудоемката и скъпа поддръжка изискваща голям обем квалифициран ръчен труд също и заради фугите и неравната повърхност.
5
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
"Предвижда се изграждането на перони в района на трамвайните спирки."
Е, най-после едно човекосъобразно, хуманно решение. Защото качването в транспортно средство, особено в трамваите с изключение на №№ 7 и 11, си е жив садизъм заради тесните, високи и стръмни стъпала. А бордюрите, които ни чакат на слизане (където са маркирани, де) са подла клопка за падане и чупене на крака, защото най-често са изронени дупки, по-ниско от платното. Ами щом шефовете ги возим на държавни коли, не в транспорта...
4
3
 
1
 
! Отговори
до 2 преди 10 месеца
Да де и какво като е еднопосочен където спре трамвая трябва да се спира до колкото си спомням ,а и пътниците които го ползват ще прелитат по спирките така ли???
3
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Защо ли някой гениий от временноуправляващите все се намесва и все става по-лошо положението? Ами лесно - защото все е "техен" човек. Завършил най-много в Москва преди 40 години и то актьорско майсторство. А ако е някой завършил на запад по специалността - градоустройство, например - то пак е нечие синче, дъщеричка, които къде ли не кой орган не си е веяли, НО не и в университета. Защо ли имам усещането, че един овчар да хванеш - пак по-ще знае откъде и как ПЪТ да се построи.
2
8
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Да го направят еднопосочен за автомобилите и да може да се паркира само от едната страна. Паветата да ги запазят около трамвайче и местта за паркиране. Цар освободител също да е еднопосочен.
1
4
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 10 месеца
Добре е да се асфалтира че с тези павета се вдига лятно време прах на кълбета. Баба и дядо живеят на Дондуков и лятно време неможе да си отворят прозорците от прах. Също така е и много шумно от гумите на автомобилите които тропат по паважа. На времето нямаше толкова автомобили и беше добре. Движението през седмицата беше такова каквото е сега в събота и неделя. Но откакто ни нападнаха новите Софиянци стана пълна лудница.