Един час на "Цариградско" и... над 25 000 лв. за каране в бус лента

Активисти с експеримент, заснеха близо 500 нарушители
29 мар 2017 13:07,
165


Само за един час само в един участък от "Цариградско шосе" 496 шофьори извършват едно и също нарушение – каране в бус лентата. Това става ясно от видео, заснето от неправителствената организация "Спаси София".

Близо 25 000 лв. са несъбраните глоби само от нарушителите, заснети от организацията, като на кадрите се вижда, че те е трябвало да излязат от джоба на собственици на абсолютно всякакви коли.

В един момент минава и полицейски автомобил, като съвсем наблизо зад него следва нова порция нарушители.

На този фон глобените за каране в бус лента за цялата 2015 г. са едва 700, през 2016 г. пък са налагани по най-много 80 глоби на ден – една шеста от възможното само на едно от местата в София, където традиционно някои шофьори се опитват да спестят време в трафика през бус лентите.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


165
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
67
6
 
8
 
! Отговори
До анонимен 71 преди 7 години
А не искаш ли да върнат и Софийското гражданство да сложат една телена ограда и всички които не са от София да ги гърмят с автомати на входа. Може за по-сигурно и минно поле да наредят за да ти е "рахат" След като Столицата е административен център и в нея е концентрирано какво ли не как очакваш хората да не идват там били те от Перник или от други места а това за болните беше малоумщина което си написал/а Дано ако някой ден излезнете от София не ви се наложи да ползвате болница ...
66
1
 
3
 
! Отговори
До 70 преди 7 години
Ти пишеш как би трябвало да бъде, а реалността е съвсем друга. Примерно, плаща някаква фирма подкуп на кмета, и хоп, от утре друга организация на движението, най-често промяна на маршрута на линии на градския транспорт.
65
6
 
5
 
! Отговори
До анонимен 66 преди 7 години
Мислиш ли, че организацията на движението в София я прави Фандъкова та си зейнал?Да дело е на общината и да този, който отговаря за това трябва да е специалист избран с конкурс и така нататъка. В един град не всичко зависи от кмета/кметицата. Вие ако разбирате повече отидете и кандидатствайте може пък да оправите нещата кой знае.Само дето всички викат на обърнатата каруца "Пуууу що не се обади щях да ти покажа друг път" ама на това се вика след дъжд качулка
64
4
 
6
 
! Отговори
Българина преди 7 години
Репортажа показва само едно, хората не могат да се съообразяват с безумията и желнията нандържавата. Обратното е, значи грешката е в държавата. Властта произтича от хората към държавата а не обратното. значи просто пътя е тесен. Защо всички спират в тревата или тротоара? Ами защото тъпата държава не е създала условия къде да се спира. Щом плащам данък и ми вземат парите, ще ми осигурят и място за спиране. Или да забранят продажба на кола без паркомясто като в малта!
63
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Няма как при политиката на общината в посока на унищожаване на надземния градски транспорт, да искаме хората да се возят на него, че и бус ленти да има. Аз като дългогодишен активен ползвател на градския транспорт, в крайна сметка не издържах на фандъковщината и спрях да го ползвам. Сега ходя най-често пеша, а когато се налага с кола. да се дават примери как е в други държави си е малoумие.
62
3
 
9
 
! Отговори
Берлин преди 7 години
Ето затова аз живея в Берлин.
61
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Организацията на движението в София е задължение на общината, но там няма специалисти по въпроса, а някакви учителки по руски израсли на село решават каква да е организацията на движението в град като София. Е, очевидно няма как да има нормална организация на движението в София при толкова много некадърност струпана на едно място.
60
1
 
12
 
! Отговори
До Истината преди 7 години
Ами замисли се малко защо са намалели автобусите.... вероятно има причина и дали не е това, че хората си карат колите и не се качват на градския транспорт? Ако има повече бус ленти и примерно билета е като в Рим за 1 евро можеш да се возиш 1 час и да смениш ако искаш 20 линии след което ти важи и еднопосочно за метрото то тогава хората може и да се качват в автобусите по-често и улиците да са по малко задръстени с коли с по един човек в тях.
59
14
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Аз принципно спазвам правилата - всичките, но не си затварям очите пред безумната организация на движението в България, в случая в София. Бус лентата на Цариградско шосе си изживя времето и сега много повече пречи, отколкото помага, това е неоспорим факт.
58
4
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Пълна забрана за пешеходци! Бус лентите са за автомобили; тротоарите и градинките са за паркинги; градския транспорт е скъп и нередовен (а и до него се стига по тротоарите, които уточнихме са за коли). Всеки, който има наглостта да се придвижва пеша в София е престъпник. П.п. Преди години приятелка от Берлин ми каза, че там е пълно с инвалиди. Обясних и, че и тук е така, но те нямат условия да излизат и по тази причина са "невидими".
57
3
 
9
 
! Отговори
Кривова държава преди 7 години
Ганьовска работа закони има приложение и наказание няма.
56
11
 
8
 
! Отговори
77777 преди 7 години
"Логиката" на фандъкова и фандъкоподобните е ясна. Има ли някъде задръстване - хайде да го увеличим като сложим и бус лента, по която на 10-20 минути ще минава автобус. Няма ли задръстване - хайде да го направим като сложим бус лента, по която на 10-20 минути ще минава един автобус. След което дълбокомислено едни тук казват: Правилата трябва да се спазват. А Фандъкова спазила ли е правилата, когато е сложила бус ленти там, където не трябва?
55
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
има едно клипче от северните страни, става катастрофа в тунел. 2 ленти, всичко задръстено.Започва се едно маневриране за да се освободи коридор в средата и до минута пристига линейка по този коридор и извозва пострадалите...Просто ние си нямаме самосъзнание за нищо.
54
2
 
6
 
! Отговори
до 53 преди 7 години
Ти пък, те и ватманите редовно спират по Граф Игнатиев да си купуват банички и кафе.Знам го защото пътувам всеки ден с трамвая оттам и понякога дори сутрин закъснявам за работа. Кой ги контролира за спазване на разписанието - не знам. Ама нали и те горките, повечето са дошли от селата, за да не казвам от гората.
53
1
 
10
 
! Отговори
Край преди 7 години
По света - първия защитник на правилата е всеки гражданин. Само като си помислиш да спреш някъде на забранено и всичко скача на клаксоните. Полицията идва ако стане по-голям проблем.
52
2
 
18
 
! Отговори
Азът преди 7 години
До АнонименИма желязна логика - градския транспорт превозва в пъти повече хора!Като не ти изнасят градските правила ходи на село - хем широко, хем чисто.
51
11
 
8
 
! Отговори
Истината преди 7 години
Истината е, че бус лентите имат смисъл само там, където реално често минава градския транспорт. В София такива места не останаха. Даже Цариградското шосе, по което автобусите и тролеите правеха опашки по спирките, вече те са доста нарядко. Например: автобус 306 вървеше през 2 минути в пиковите моменти, сега е на 20-30 минути и така е и с останалите. Автобус 305 вече не минава през Орлов мост, премахнаха някои линии, т.е., ако преди 20-30 години имаше смисъл от бус лентите, то сега няма смисъл.
50
21
 
8
 
! Отговори
Драган преди 7 години
Тия дето са си правили експеримента нямат ли си работа или се чудят с каква простотия да се занимават, защото с нищо друго полезно не могат да си ангажират вниманието ???
49
1
 
21
 
! Отговори
Край преди 7 години
А сега застанете на някой спирка и бройте за един час колко главанаци ще получат "авария" и ще паркират за да си купят баничка.
48
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Лош закон, ама закон.