Лятото идва: Поне 8 тапи запушват основни булеварди в София

Книжният пазар на пл. "Славейков" остава, просто го местят временно
11 апр 2017 07:11,
20
Лятото идва: Поне 8 тапи запушват основни булеварди в София
Снимка: Булфото, архив

Поне осем тапи ще има по основни булеварди в София това лято. Столичната община ще инвестира общо 71 млн. лв. в транспортна инфраструктура тази година. Първо ремонтите ще започнат от бул. "Дондуков", и то още от 1 юни.

"Само за изграждане на улици, булеварди и пробиви са предвидени 16 млн. лв. В най-скоро време ще започне разширението на бул. "Монтевидео". Планирали сме и разширение на булевард "Т. Каблешков" от бул. "Братя Бъкстон" до бул. "Цар Борис III" и реконструкция на кръговото кръстовище на булевардите "Св. Кл. Охридски" и "А. Ляпчев". Включено е и изграждането на Източна тангента - от бул. "Вл. Вазов" до Северна скоростна тангента, на бул. "Рожен", на улици в "София Тех парк" и на локални платна при Северната скоростна тангента", обясни зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.

Въпреки че е ясно, че ремонтът на бул. "Дондуков" започва през юни, още няма окончателно решение каква да бъде настилката. Очаква се общината да каже ще останат ли паветата до 2-3 седмици. Иначе работите по булеварда включват нова настилка, подмяна на релсов път и контактно-кабелна мрежа, заздравяване на пътната основа, ремонт на бордюрите, тротоарите и ново осветление. Ще се направи и велоалея. Ремонтът ще е на три етапа, като плановете са да приключи в началото на септември.

Освен движението, което ще бъде затруднено по време на реконструкцията, ще се спрат и трамваите. Мотрисите ще се спират в различни участъци, така че да намалим до минимум неудобството за пътниците, увери Крусев.

Засега отпада и идеята за въвеждане на еднопосочно движение в участъка от булеварда между бул. "В. Левски" и Министерския съвет.

Ремонтът на ул. "Граф Игнатиев" пък ще стартира до няколко месеца и ще продължи до края на годината. Там ще се подменят пътната настилка, релсовият път и осветлението. Дейностите са част от мащабния ремонт на центъра, който е разделен на няколко зони. В тази зона освен "Граф Игнатиев" влизат и улиците "Шишман", "6 септември" и "Солунска".

Обновяването на зоната ще струва 21 млн. лв., като средствата са европейско финансиране, пише 24 часа.

За да започне ремонтът там, се чака да приключи работата по наземната част на третата линия на метрото по бул. "Патриарх Евтимий", което ще се случи през май.

Проектът за обновяване на цялата зона, в която влизат и площадите "Славейков" и "Гарибалди", не предвижда премахване на книжния пазар. При ремонта обаче книжният пазар на площад "Славейков" ще се премести в градинката при хотел "Рила".

Другият голям обект това лято ще бъде булевард "България". Вече тече процедура за избор на изпълнител, а според прогнозата ремонтът на 7,7 км трасе ще струва 12,9 млн. лв. Общината се надява да получи средствата от държавата като част от подготовката за председателството на Съвета на ЕС. Булевардът свързва резиденция "Бояна" и НДК - сградите, в които ще се провеждат основните събития през 2018 година.

През лятото трябва да стартира и първият етап от ремонта на бул. "Шипченски проход" - от ул. "Иван Димитров - Куклата" до бул. "Асен Йорданов". Работите ще отнемат 2 месеца и освен нова настилка включват нови бордюри, тротоари, осветление и изграждане на велотрасе.

71 млн. лв. в транспортна инфраструктура инвестира Столичната община

Ще се ремонтира и бул. "Прага" за 2 млн. лв. Там паветата ще бъдат заменени с асфалт.

Юли или август ще се ремонтира наново и участъкът от бул. "Цариградско шосе" между моста на 4 км и разклона за "Младост", по който през зимата зейнаха над 100 дупки и пукнатини. Работите ще са изцяло за сметка на фирмата, която вече ремонтира трасето преди 3 г. Тя ще трябва да отстрани дефектите, като дейностите включват фрезоване, обработване на пукнатините в дълбочина, което да предотврати повторната им поява, и асфалтиране на засегнатите участъци.

След зимата още едни дефекти отстрани за своя сметка и фирмата, ремонтирала пешеходната зона "Витошка" - подмяна на плочи и капаци. Причината за проблемите освен тежката зима се оказа и неправилна експлоатация на комуналните дружества.

Затова на всички фирми с инженерна инфраструктура по пешеходната зона е дадено предписание как да оперират с капаците на шахтите и другите части на техническите съоръжения.

На търговските обекти пък е указано какви смеси да ползват през зимата за почистване, за да не увреждат настилките.

Ремонти ще се правят и във всички квартали, като списъкът на малките улички, които ще се обновят, още се уточнява.

"Навсякъде, където изцяло се подменя настилката или се реконструират по-сложни инженерни съоръжения на техническата инфраструктура, ще се налага стесняване или затваряне на движението. Стремим се да намалим до минимум тези обекти и времето, за което ги затваряме. Където това е невъзможно, молим гражданите за разбиране и се стремим да приключим работите по най-бързия, но същевременно и качествен начин", каза Крусев.

Трамваите по линия 5 ще се движат с до 24 км в час. Това предвижда ремонтът на трамвайното трасе по бул. "Цар Борис III" от "Княжево" до Съдебната палата.

Процедурата за избор на изпълнител ще бъде обявена до дни, а прогнозната стойност на ремонта е около 23 млн. лв., обясни зам.-кметът по транспорта на София Евгени Крусев.

Проектът включва и подмяна на всички стълбове на контактната мрежа, отводняване, пътни работи, телекомуникации, ел. кабели, улично осветление и ремонт на пероните. Обектът е част от втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт, който ще се финансира по Оперативна програма "Региони в растеж".

При реконструкцията ще се продължи и зеленото трасе на трамвая от пл. "Руски паметник" до пл. "Македония".

Ремонтът ще бъде разделен на етапи, за да има минимално затруднение за гражданите по време на строителните работи.

Реконструкция ще се прави и на трамвайното трасе по ул. "Каменоделска".

Вече тече и процедурата за доставка на 13 нови трамвая.  

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
18
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Нека ремонтират какво само плюете пък вие и защо се оплаквате че махат паветата. Вярно красиви са но вдигат много шум и това е ад за хората които живеят там с каквато дограма и да си пак не се заглушава.
17
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
А Околовръстното от Люлин до Бояна кога???
16
3
 
7
 
! Отговори
Гражданин преди 7 години
Ей вземете и почнете Околовръстното между кръговото на Младост 4 и разклона за село Лозен! Участъка не е толкова сложен и бързо ще лапнете парата, а и движението там ще се отпуши и то сериозно!
15
0
 
5
 
! Отговори
valtan преди 7 години
До sante_dogОсвен това, когато почне ремонтът на бул. България - как ще се влиза и излиза от кварталите между Борис и България.Няма алтернативни пътища.
14
0
 
10
 
! Отговори
sante_dog преди 7 години
Т.е около Борис III да очкваме малък ад. Житница е затворена, като затворят сега и Т. Каблешков и пресичането на Борис ще става само на околовръстното. Поне ги съобразяваите тези неща като правите ремонтите, не блокираите целия трафик а осигурете алтернативни пътища...
13
1
 
11
 
! Отговори
vlady преди 7 години
До Анонимен 13Това е средна скорост с отчитане на спирките. В момента средната скорост на градския транспорт е под 10km/h, увеличение до 20 ще е добро постижение. В Германия средната скорост на трамваите е подобна.
12
1
 
14
 
! Отговори
Реал преди 7 години
А южната дъга на околовръстното ( от младост до АМ Тракия) кога? Фъндъкова не се прави на луда.
11
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
"Юли или август ще се ремонтира наново и участъкът от бул. "Цариградско шосе" между моста на 4 км и разклона за "Младост", по който през зимата зейнаха над 100 дупки и пукнатини. Работите ще са изцяло за сметка на фирмата, която вече ремонтира трасето"Добре, ама Лиляна Павлова зимата каза, че е нормално да има дупки от студа и тежкия, видиш ли трафик. А, сега, изведнъж фирмата ще поема разходите.Значи, някой лъже и по всичко личи, че е сви'нята.Та, нека някой да и потърси отговорност за прик
10
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Искам да станем европейци - тротоарите да се превърнат във велоалеи, а ние пешеходците да тичаме между колите по улиците, както е и сега на много места, където Фандъкова е "направила велоалеи".
9
7
 
14
 
! Отговори
Обективен преди 7 години
С павета е по-добре, отколкото с асфалт, но кака да се краде от паветата, докато с асфалта технологията на крадене е добре изпипана. Жалко за бул. Прага, жалко за бул. Дондуков, жалко за ... , а бяха хубави улици и булеварди. Асфалт искат само любителите на високите скорости, за да могат да карат с 100 по улици и булеварди, по които трябва да карат с 40-50.
8
0
 
24
 
! Отговори
Аз преди 7 години
Проблемите не са в тапите, а в контрола! Няма голям ремонт в последните години, на който да не се е налагало в последствие отново да се ремонтира...Да не говорим, че сроковете за изпълнение са изкуствено удължени. Един ремонт за подмяна на тръби на бул Шипченски проход през ноември го завършиха миналата седмица, а това беше участък от 300 метра... На обекта работеха по 5-6 човека за по няколко часа на ден, а задръстванията заради него стигаха до бул Асен Йорданов...
7
0
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Направете Рожен до Околовръстното!
6
15
 
16
 
! Отговори
xXx преди 7 години
Много лошо, в цяла Европа градовете си пазят паветата, тук ги сменят с асфалт. Страшна визия, скоро и Царя ще го залеят, ама така е, паветата ако се направят качествено издържат по 20 години без ремонт, ще пресъхне касичката.
5
11
 
11
 
! Отговори
ля ля преди 7 години
направете го еднопосочен както Дондуков така и Цар Освободител!!!
4
0
 
20
 
! Отговори
до № 3 преди 7 години
Е как ще спрат това е най-скъпата боя и най-лошото е,че накрая пречат на едните, а другите поемат рискове като ги ползват, но пък сме "европейци".
3
25
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Айде стига с тъпите велоалеи!!!
2
20
 
31
 
! Отговори
Архитект преди 7 години
Само да разясня, че в цивилизованите държави властите се стремят да извадят колите в периферията на града, като създадат ефективен и удобен градски транспорт и условия за пешеходци и колоездачи. Нашите брилянтни тикви обаче се стремят да вкарат цялата гмеш в центъра, което няма да подобри нищо, а само ще направи града по-мръсен и по-непроходим от преди.Не рекламирайте подобно безумие като някакъв своеобразен инфраструктурен напредък, защото не е.
1
1
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Не е ли идиотско под заглавието "Лятото идва: Поне 8 тапи запушват основни булеварди в София" да сложите зимна снимка със сняг и булевард без движение