Метро №3: 130 000 пътници повече, 14 000 коли по-малко в София

През юни ще бъде пуснато движението по бул. "Патриарх Евтимий"
26 апр 2017 19:08,
40
Метро №3: 130 000 пътници повече, 14 000 коли по-малко в София
Снимка: архив "Булфото"

С над 130 000 пътници дневно ще се увеличи натоварването в метрото с пускането на третата линия на подземната железница през 2019 г. Тогава общо половин милион души всеки ден ще пътуват с влакчетата под столицата.

Това стана ясно от думите на столичния кмет Йорданка Фандъкова, която провери строителството на метрото в "Красно село". 

Третата линия ще свързва бул. "Владимир Вазов" с "Горна баня" и ще прави интермодални връзки с основните входни артерии в града, с жп мрежата в "Горна Баня", а чрез първия и втория лъч на метрото - с летището и с Централната жп гара.

Още по темата

Ползите от третата линия на метрото са още спестено време от пътувания, до 25 на сто по-малко трафик и 14 000 автомобила дневно по-малко, както и намаляване на изхвърляните вредни газове с над 11 000 тона годишно, обясни кметицата, цитирана от БТА.

Фандъкова съобщи, че през юни ще бъде пуснато движението по локалните платна на бул. "Гоце Делчев" с десен завой по бул. "Цар Борис III" и от "Цар Борис III" към "Красно село".

През юни ще бъде възстановено движението и по две ленти на бул. "Патриарх Евтимий", както и бул. "България" в района на строителството на метростанциите.

При "Красно село" се работи активно, около 29 на сто от дейностите са изпълнени, в момента се подготвя идването на тунелопробивната машина, която ще започне да работи през май, каза още Фандъкова.

Тя обясни, че строежът на третата линия е изключително тежък, но увери, че се прави всичко възможно работата да завърши в срок, така че през септември 2019 г. хората да се придвижват с най-екологичния и бърз транспорт.

Кметицата съобщи и че с тунела, който сега се изгражда, движението по бул. "Цар Борис  III" ще стане безконфликтно и една от големите тапи в града ще бъде премахната.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
4
 
13
 
! Отговори
зейн преди 6 години
Абе кметицата ви що не даде на всеки който кара 20-30 годишна кола по един електромобил на изплащане все пак вие там сте заможни хора а тоз град си е цяла държава. И въздуха ще ви е по-чист и от цената на билета няма да се оплаквате.Аз не се оплаквам тук билета не е вдиган сигурно 10 г. и е 80ст. с колело можеш да се движиш свободно защото има алеи някои от които са разкопани и оставени но тук все пак е Другата България.
7
28
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хубава новина. Само бих добавил, че проблемът на София не са богатиде девойки с джипове, а бачкаторите от крайните квартали, които наводняват града с провинциалния си манталитет и 20-годишните си бракми, които трябва да бъдат час по-скоро забранени. Защото люлинчанинът или перничанинът не може да не отиде на работа с Голф 4-ката или с раздрънканият *** BMW E46. Просто няма как. Той е над всеки, който се вози в градския транспорт. А богатите не ги мислете- те не мърсят въздуха с колите си.
6
5
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Сериозен спад след като вдигнаха цената на 1, 60 лв. билетче и ще фалира.
5
4
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не съм видял някой да слезне от автомобил и да се качи в метрото, особено пикли с дйипове кат на учиндолския паркират кат бедуин в пустиня! Пуснете и до банкянския та да го уидем у метрото!
4
2
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Минус е че не спира на Плиска
3
2
 
19
 
! Отговори
Мистър Уейн преди 6 години
До мутроградНо по различни линии, за да не ги глобят случайно :)
2
10
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
През софиа минавам само транзит....
1
5
 
41
 
! Отговори
мутроград преди 6 години
А в автобусите на Фандъкова вече никой не се вози освен роми и контрольори.