София "отеснява": Над 600 автомобила се регистрират за ден

Планира се догодина да се изгради един цял лъч велоалея
30 апр 2017 10:22,
134
София "отеснява": Над 600 автомобила се регистрират за ден
Снимка: архив Булфото

Столицата ни "отеснява" все повече. Над 600 автомобила средно регистрират в отдел "Пътна полиция" за ден. От 1990 г. насам колите падащи се на глава от населението са нараснали почти тройно. Какво предвиждат от Столичната община, за да ограничат регистрацията на автомобили и трафика разказва Боряна Благоева.

През 1990 г. автомобил е имал всеки пети столичанин, в момента - повече от половината софиянци имат коли. Улиците стават все по-тесни, местата за паркиране все по-малко, а въздухът, който дишаме, все по-мръсен.

Към момента общия брой на леките автомобили в столицата са около 635 хил., а товарните са около 104 хил.", разказа пред БНТ Златко Златанов - началник сектор пътни превозни средства в СДВР.

И докато на ден се регистрират по около 600 нови автомобила, от движение се спират 5 пъти по-малко. За да реши проблема с големия брой коли, Столичната община работи по проект за извеждането на автомобилния трафик извън центъра на столицата. Целта е да стимулират хората да използват велосипеди и градски транспорт.

Следващата стъпка е усвояване на кв. "Левски Г" по третия метродиаметър се предвижда продължение от метростанция "Люлин" през царица Йоана до Околовръстното, където ще бъде изграден голям буферен паркинг за колите идващи от автомагистрала Люлин", обясни Здравко Здравков, главният архитект на София.

"През тази година стартираме връзката на велотрасетата през бул. Дондуков като ще направим изцяло направлението изток-запад, защото ще успеем да вържем "Владимир Вазов" през моста "Чавдар" по бул. "Дондуков" до западното направление през "Тодор Александров" чрез една реконструкция на купола на местростанция "Сердика" да имаме един изцяло изграден лъч", обясни архитектът.

"Когато има безопасни велотрасета вие ще имате фактора цена. Цената ви за придвижване с велосипед ще е нула и когато ви осигурим и фактора време и безопасност вие ще предпочетете велосипеда пред личния автомобил. Ние трябва да ви предложим двата фактора време и цена, за да може вие сами да направите своя избор", категоричен е Здравков.

А докато Столичната община успее да накара повече софиянци да слязат от колите и да използват велосипеди или градски транспорт, броят на автомобилите в София ще продължи да расте с около 600 всеки ден.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


134
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
114
3
 
7
 
! Отговори
Чибо преди 6 години
Глупости, как ли па няма да тръгна на як пазар с велосипед! И защо на достатъчно широки улици, направени еднопосочни, паркингите са очертани по такъв *** начин? За да се събират по-малко коли, разбира се - никой не мисли в тая държава практично и в перспектива! Трябва да се паркира по диагонал хем заради мястото, хем е по-удобно и по-бързо.
113
4
 
13
 
! Отговори
Гошо преди 6 години
Вината не е в хората че карат коли и че стават все повече автомобилите. А вина носят управниците че правят тесни пътища и не подсигуряват паркинги за новодошлите в столицата българи защото няма работа по родните им места.Така че много скоро столицата ще събере всички хора и коли от все по запустените ни градове и села ,а паркирането ще бъде чист късмет дори в крайните квартали на СОФИЯ.
112
7
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Чета ги тия коментари и ме лъха една остра тъпотия и рязка ограниченост в 95% от коментарите. Хората в белите държави отдавна са го разбрали че нито става всеки да има кола нито има смисъл. За тия дето пишат че велосипедите трябва да се забранят, е същото като на 2 седалки в автобус да седят 140 кг лелка и 60 кг момче и лелката да крещи че слабите нямат място. Дебилни и жалки сте. Не стига че заемате 90% от пространството по пътя и не само, а и ревете че ви пречат некви колела. ***
111
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ама то в Люлин има построен буферен паркинг за 600 коли от 15 години ама не го вкарват в експлоатация............
110
6
 
20
 
! Отговори
Иво преди 6 години
Чета, чета, чета и в един момент осъзнавам, че чета празни приказки!Дотук написаното е просто една каша от тъпотия! Защо? Ами защото всеки тук присъстващ мисли как да свали хората от колите им, щото това е проблема!Не, не е това проблема. Проблемът се корени в нещо просто - няма работа извън София!Не го ли виждате?!?!Повярвайте ми, колкото и да наричате хората от провинцията селяни, провинциалисти, простаци и тн, никой от тях не би живял в София ако има работа у дома си!Видяхте ли проблема?
109
6
 
4
 
! Отговори
бг преди 6 години
Според мен трябва,автомобили;камиони;бусове;мотори и др. подвижна техника до 2000г.,да бъде премахната.Така ще намалят и вредните емисии.
108
6
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
до 105 Виждам че ти е теудно мисленето откажи се. Играничения ти мироглед немпозволява да видиш по далеч от *** съседа бмв 3ката и да мечтаеш за нея да я миеш в неделя с кофа. ***
107
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 114Подозирам си същуя с е л я н и н както и велосипедистите за които говориш. Вярно е, че много се нароиха и не спазват и закон и логика. Но е притсто. Селянина и в кола и метро и на колео си е селянин. Просто са твърде много. И не говоря за местожителство а за манталитет
106
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Световен проблем си е това с автомобилите.И в Европа и в Северна Америка ,часовете пик са страшни.Километрични колони.....Проблема на София е не движението ,а паркирането.Никой не е предполагал в широкия център че ще има толкова коли.Много малко подземни паркинги имат кооперациите,а и хиляди гаражи са превърнати в какво ли не,само не и за коли.А пред сгради с30 апартамента има място за 5-6 коли.Като сложим и хилядите ,,несофийски" къде да се съберем"А в провинцията им е широооко,широоооооооко!
105
4
 
10
 
! Отговори
Таню преди 6 години
Нема как да смените чипа на масовата селeнkа - она си знае на бангията и на центара у министьерствуту, а де ша паркира - т'ва не е най-важното. Важното е да знаят иванчева и попцйекова, чи Ванчиту ни са поти като селeнkа, докъто доди на раута...
104
7
 
17
 
! Отговори
Япония преди 6 години
От градски транспорт не мога да се оплача, развива се метрото и трамваите.В Япония, за да си купиш автомобил трябва да докажеш, че имаш гараж, или къде да паркираш. Толкова е просто. Няма как с увеличението на билета да се стимулират гражданите. Всички офиси в София, които нямат гараж да бъдат преустроени в жилищни площи.Няма безплатни паркинги, сини зони и велоалеи.Това е.
103
6
 
18
 
! Отговори
Ник преди 6 години
Имах възможност в началото на месеца да посетя Копенхаген и да направя разлика със София. Там всичко е прекрасно уредено за всички-коли, транспорт, велосипеди, пешеходци. Може да се вземе модела и да се приложи и тук. Постижимо е, вярвам.
102
5
 
11
 
! Отговори
Ник преди 6 години
Всичко това е прекрасно (за велотрасета, лъчове, алеи...), но според мен СО да накара някой да се качи на велосипед, просто няма как да стане. Ако човек няма ясното съзнание, че това е по-добър начин на придвижване, каквото и да му казваш, няма да са качи на колело. Когато има мисъл от всички, а не единици, всичко ще се действа и прави в тази насока. Тогава ще имаме основание и претенции. Карам колело достатъчно дълго време.
101
2
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хора без ум в главата решават как да се променя транспорта в София и резултатите не закъсняха. Ако ще 5 коли да минават на всеки 10 минути, "умните" глави в общината са в състояние да приложат такава схема на движение, че пак да има задръстване. Това го виждаме сслед всяка "оптимизация" на движението в София - задръстванията винаги се увеличават.
100
5
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Брой автомобили на 1000 човека от населението1. САЩ 765 2. Люксембург 686...5. Малта 6076. Италия 5667. Франция 565...37. България 239...39. Либия 234
99
12
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ккато вървят нещата в София, хората все по-малко ще използват градският транспорт с изключение на метрото и все повече ще използват личните си автомобили. Интересно ще е какво ще стане с велосипедистите - очаквам в скоро време, гражданите да организират отряди за самозащита от наглостта на велосипедистите, която с всеки изминат ден се увеличава.
98
2
 
25
 
! Отговори
Галин преди 6 години
* за смрадовете от център за градска мобилност !!! Където ги видите по спирките прибиване!
97
3
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колите не са много, акълът в общината е малко.
96
8
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Много лесно може да се реши проблема с колите в София - като се продължи да се намалява средната скорост на движение на МПС в София, каквато е политиката на общината от 27 години. Може да сложат на всички кръстовища светофари, както е и на път да стане и тогава блокирането на София е сигурно и хората ще тръгнат пеша, вместо с градски транспорт или с личните си коли.
95
2
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Реалността е, че новорегистрираните коли в София са малко. Защо не се направи сравнение с някой друг подобен по големина град? Съвсем другаде е проблема - нищо не се прави за паркирането на колите в София, а това е задължение и на държавата и на общината, а не само на собствениците на колите.